Sokba fog kerülni az autóiparnak a dízelautók átalakítása

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.

A német Spiegel magazinban megjelent beszámoló szerint a német kormány pénzügyi alapot tervez létrehozni a korosabb dízelautók utólagos műszaki átalakításának a finanszírozására.

A lap úgy tudja, hogy a kormány ötmilliárd eurót szedne be az autógyártóktól az alapba, de költségvetési forrásból maga is hozzájárulna annak feltőkésítéséhez.

Sokaknak nem tetszik, hogy a kormány finanszírozná

A német Zöldek és a környezetvédő szervezetek viszont elfogadhatatlannak tartják a dízelautók átalakításának finanszírozását adófizetői pénzekből, szerintük annak terheit teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie.

"Az autógyárak olcsó technológiai megoldásokat alkalmaztak a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, hogy ezzel is növeljék a profitjukat" - jelentette ki Oliver Krischer, a Zöldek parlamenti frakciójának a vezetője, hozzátéve, hogy "most pedig egyék meg amit főztek".

Leszögezte: "az mindenképpen pozitív, hogy a kormány végre hathatós intézkedésekre szánta el magát, azt azonban világossá kell tennünk, hogy költségvetési pénzek nem kerülhetnek az alapba". Ehelyett már ideje lenne "bevetni a hüvelykszorítót az iparral szemben" például bírságok kivetésével, vagy kötelező visszahívások elrendelésével a szükséges műszaki átalakítások elvégzéséhez.

Autógyárak finanszírozása adófizetői pénzből?

A szövetségi környezetvédő szervezetek szövetsége, a VZBV (Verbraucherzentrale Bundesverbands) vezetője, Klaus Müller is elutasítja a dízelautók átalakításának költségvetési pénzekből történő finanszírozását.

"Amennyiben Peter Altmaier gazdasági miniszternek fontos a kormány rendszerető imázsának a megőrzése, Olaf Scholz pedig továbbra is takarékos pénzügyminiszternek akar tűnni, akkor nem engedhetik meg az autógyárak finanszírozását adófizetői pénzekből" - jelentette ki.

Niklas Schinerl, a Greenpeace szóvivője kijelentette, hogy a dízelautók utólagos átalakítása nem korlátozódhat csak a flotta egy részére, mint ahogy azt a Spiegel beszámolója alapján a kormány tervezi.

"Az autógyárak képesek lennének jelentős mértékben tisztábbá tenni a dízeleket, csak az túl sokba kerülne nekik" - mondta.

"Az autóiparnak kivétel nélkül minden egyes manipulált dízelautót át kell alakítania, mégpedig saját költségére, hogy forgalomban is megfeleljenek az előírásoknak" - szögezte le.

Olvastad már? Németország leszámol a régi dízelautókkal
Ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság döntése alapján.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Megmozgatta az autópiacot a családi kedvezmény »

4IG 937 (-0,64 ) ANY 1310 (0,38 ) APPENINN 440 (0,23 ) AutoWallis 108 (-3,14 ) CIGPANNONIA 337 (-0,88 ) EHEP 14200 (0,71 ) ENEFI 584 (-0,34 ) ESTMEDIA 118 (-1,50 ) FORRAS/OE 1010 (-1,94 ) FUTURAQUA 121 (5,57 ) GSPARK 4400 (1,62 ) MOL 2940 (-0,88 ) MTELEKOM 421 (0,24 ) NORDTELEKOM 47 (-2,40 ) NUTEX 30 (-2,96 ) OPUS 397 (-0,45 ) ORMESTER 12500 (2,46 ) OTP 12230 (-0,16 ) OTT1 265 (-1,49 ) PANNERGY 736 (0,27 ) RICHTER 4898 (0,37 ) SET Group 650 (-2,84 ) TAKAREK 624 (-0,95 ) WABERERS 1320 (0,76 )