Sokba fog kerülni az autóiparnak a dízelautók átalakítása

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.

A német Spiegel magazinban megjelent beszámoló szerint a német kormány pénzügyi alapot tervez létrehozni a korosabb dízelautók utólagos műszaki átalakításának a finanszírozására.

A lap úgy tudja, hogy a kormány ötmilliárd eurót szedne be az autógyártóktól az alapba, de költségvetési forrásból maga is hozzájárulna annak feltőkésítéséhez.

Sokaknak nem tetszik, hogy a kormány finanszírozná

A német Zöldek és a környezetvédő szervezetek viszont elfogadhatatlannak tartják a dízelautók átalakításának finanszírozását adófizetői pénzekből, szerintük annak terheit teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie.

"Az autógyárak olcsó technológiai megoldásokat alkalmaztak a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, hogy ezzel is növeljék a profitjukat" - jelentette ki Oliver Krischer, a Zöldek parlamenti frakciójának a vezetője, hozzátéve, hogy "most pedig egyék meg amit főztek".

Leszögezte: "az mindenképpen pozitív, hogy a kormány végre hathatós intézkedésekre szánta el magát, azt azonban világossá kell tennünk, hogy költségvetési pénzek nem kerülhetnek az alapba". Ehelyett már ideje lenne "bevetni a hüvelykszorítót az iparral szemben" például bírságok kivetésével, vagy kötelező visszahívások elrendelésével a szükséges műszaki átalakítások elvégzéséhez.

Autógyárak finanszírozása adófizetői pénzből?

A szövetségi környezetvédő szervezetek szövetsége, a VZBV (Verbraucherzentrale Bundesverbands) vezetője, Klaus Müller is elutasítja a dízelautók átalakításának költségvetési pénzekből történő finanszírozását.

"Amennyiben Peter Altmaier gazdasági miniszternek fontos a kormány rendszerető imázsának a megőrzése, Olaf Scholz pedig továbbra is takarékos pénzügyminiszternek akar tűnni, akkor nem engedhetik meg az autógyárak finanszírozását adófizetői pénzekből" - jelentette ki.

Niklas Schinerl, a Greenpeace szóvivője kijelentette, hogy a dízelautók utólagos átalakítása nem korlátozódhat csak a flotta egy részére, mint ahogy azt a Spiegel beszámolója alapján a kormány tervezi.

"Az autógyárak képesek lennének jelentős mértékben tisztábbá tenni a dízeleket, csak az túl sokba kerülne nekik" - mondta.

"Az autóiparnak kivétel nélkül minden egyes manipulált dízelautót át kell alakítania, mégpedig saját költségére, hogy forgalomban is megfeleljenek az előírásoknak" - szögezte le.

Olvastad már? Németország leszámol a régi dízelautókkal
Ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság döntése alapján.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Mindenki támogatással megvásárolható autót akar »

4IG 839 (-2,44 ) AKKO Invest 28800 (1,41 ) ALTEO 762 (0,26 ) APPENINN 432 (0,23 ) AutoWallis 104 (0,48 ) BIF 302 (-1,95 ) CIGPANNONIA 264 (-1,86 ) CyBERG 1520 (-10,59 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 435 (0,93 ) ESTMEDIA 115 (0,88 ) FORRAS/OE 1550 (-8,28 ) FUTURAQUA 102 (-1,17 ) GSPARK 4650 (1,97 ) MASTERPLAST 770 (1,58 ) MOL 2890 (0,56 ) MTELEKOM 446 (0,22 ) NORDTELEKOM 45 (-0,33 ) NUTEX 29 (1,05 ) OPUS 338 (-2,59 ) OTP 13200 (2,09 ) OTT1 254 (-3,06 ) PANNERGY 744 (1,09 ) RABA 1095 (-1,35 ) RICHTER 4842 (0,46 ) SET Group 113 (-0,88 ) TAKAREK 572 (-0,69 ) WABERERS 1390 (0,36 ) ZWACK 17150 (-0,29 )