-->

Sokba fog kerülni az autóiparnak a dízelautók átalakítása

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.

A német Spiegel magazinban megjelent beszámoló szerint a német kormány pénzügyi alapot tervez létrehozni a korosabb dízelautók utólagos műszaki átalakításának a finanszírozására.

A lap úgy tudja, hogy a kormány ötmilliárd eurót szedne be az autógyártóktól az alapba, de költségvetési forrásból maga is hozzájárulna annak feltőkésítéséhez.

Sokaknak nem tetszik, hogy a kormány finanszírozná

A német Zöldek és a környezetvédő szervezetek viszont elfogadhatatlannak tartják a dízelautók átalakításának finanszírozását adófizetői pénzekből, szerintük annak terheit teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie.

"Az autógyárak olcsó technológiai megoldásokat alkalmaztak a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, hogy ezzel is növeljék a profitjukat" - jelentette ki Oliver Krischer, a Zöldek parlamenti frakciójának a vezetője, hozzátéve, hogy "most pedig egyék meg amit főztek".

Leszögezte: "az mindenképpen pozitív, hogy a kormány végre hathatós intézkedésekre szánta el magát, azt azonban világossá kell tennünk, hogy költségvetési pénzek nem kerülhetnek az alapba". Ehelyett már ideje lenne "bevetni a hüvelykszorítót az iparral szemben" például bírságok kivetésével, vagy kötelező visszahívások elrendelésével a szükséges műszaki átalakítások elvégzéséhez.

Autógyárak finanszírozása adófizetői pénzből?

A szövetségi környezetvédő szervezetek szövetsége, a VZBV (Verbraucherzentrale Bundesverbands) vezetője, Klaus Müller is elutasítja a dízelautók átalakításának költségvetési pénzekből történő finanszírozását.

"Amennyiben Peter Altmaier gazdasági miniszternek fontos a kormány rendszerető imázsának a megőrzése, Olaf Scholz pedig továbbra is takarékos pénzügyminiszternek akar tűnni, akkor nem engedhetik meg az autógyárak finanszírozását adófizetői pénzekből" - jelentette ki.

Niklas Schinerl, a Greenpeace szóvivője kijelentette, hogy a dízelautók utólagos átalakítása nem korlátozódhat csak a flotta egy részére, mint ahogy azt a Spiegel beszámolója alapján a kormány tervezi.

"Az autógyárak képesek lennének jelentős mértékben tisztábbá tenni a dízeleket, csak az túl sokba kerülne nekik" - mondta.

"Az autóiparnak kivétel nélkül minden egyes manipulált dízelautót át kell alakítania, mégpedig saját költségére, hogy forgalomban is megfeleljenek az előírásoknak" - szögezte le.

Olvastad már? Németország leszámol a régi dízelautókkal
Ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság döntése alapján.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Kiégés, szorongás - az egyetemista legjobb barátai

Így készülhetnek fel a hallgatók a főiskolák stresszes mindennapjaira.

ITM: főleg vízpartokon lett jobb biciklizni 2020-ban

Az idén befejeződött fejlesztésekkel körbekerekezhetővé vált a Tisza-tó.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Az 5G járulhat hozzá a klímabarát gazdasághoz »