-->

Sokba fog kerülni az autóiparnak a dízelautók átalakítása

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Német környezetvédő szervezetek szerint teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie a korosabb dízelautók utólagos átalakításának a költségeit a megkövetelt emissziós határértékek betartása érdekében.

A német Spiegel magazinban megjelent beszámoló szerint a német kormány pénzügyi alapot tervez létrehozni a korosabb dízelautók utólagos műszaki átalakításának a finanszírozására.

A lap úgy tudja, hogy a kormány ötmilliárd eurót szedne be az autógyártóktól az alapba, de költségvetési forrásból maga is hozzájárulna annak feltőkésítéséhez.

Sokaknak nem tetszik, hogy a kormány finanszírozná

A német Zöldek és a környezetvédő szervezetek viszont elfogadhatatlannak tartják a dízelautók átalakításának finanszírozását adófizetői pénzekből, szerintük annak terheit teljes egészében az autóiparnak kellene viselnie.

"Az autógyárak olcsó technológiai megoldásokat alkalmaztak a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, hogy ezzel is növeljék a profitjukat" - jelentette ki Oliver Krischer, a Zöldek parlamenti frakciójának a vezetője, hozzátéve, hogy "most pedig egyék meg amit főztek".

Leszögezte: "az mindenképpen pozitív, hogy a kormány végre hathatós intézkedésekre szánta el magát, azt azonban világossá kell tennünk, hogy költségvetési pénzek nem kerülhetnek az alapba". Ehelyett már ideje lenne "bevetni a hüvelykszorítót az iparral szemben" például bírságok kivetésével, vagy kötelező visszahívások elrendelésével a szükséges műszaki átalakítások elvégzéséhez.

Autógyárak finanszírozása adófizetői pénzből?

A szövetségi környezetvédő szervezetek szövetsége, a VZBV (Verbraucherzentrale Bundesverbands) vezetője, Klaus Müller is elutasítja a dízelautók átalakításának költségvetési pénzekből történő finanszírozását.

"Amennyiben Peter Altmaier gazdasági miniszternek fontos a kormány rendszerető imázsának a megőrzése, Olaf Scholz pedig továbbra is takarékos pénzügyminiszternek akar tűnni, akkor nem engedhetik meg az autógyárak finanszírozását adófizetői pénzekből" - jelentette ki.

Niklas Schinerl, a Greenpeace szóvivője kijelentette, hogy a dízelautók utólagos átalakítása nem korlátozódhat csak a flotta egy részére, mint ahogy azt a Spiegel beszámolója alapján a kormány tervezi.

"Az autógyárak képesek lennének jelentős mértékben tisztábbá tenni a dízeleket, csak az túl sokba kerülne nekik" - mondta.

"Az autóiparnak kivétel nélkül minden egyes manipulált dízelautót át kell alakítania, mégpedig saját költségére, hogy forgalomban is megfeleljenek az előírásoknak" - szögezte le.

Olvastad már? Németország leszámol a régi dízelautókkal
Ki lehet tiltani az Euro 6-osnál régebbi, korszerűtlenebb dízelmotorral működő járműveket a szennyezett levegőjű városokból Németországban a szövetségi közigazgatási bíróság döntése alapján.

Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Lássuk, hogy állunk üvegházhatás terén! »

AKKO Invest 389 (-0,26 ) ALTEO 898 (-0,22 ) ANY 1270 (2,42 ) APPENINN 303 (1,17 ) AutoWallis 84 (2,20 ) BIF 259 (-3,00 ) CIGPANNONIA 367 (-0,81 ) DELTA 75 (-2,61 ) Duna House 366 (-0,54 ) EHEP 1420 (-1,05 ) ENEFI 280 (-3,45 ) FORRAS/OE 1110 (0,91 ) FUTURAQUA 60 (-0,66 ) GSPARK 3440 (0,88 ) Gloster 2940 (5,00 ) KULCSSOFT 1610 (-2,13 ) MASTERPLAST 1585 (4,97 ) MOL 2016 (0,10 ) MTELEKOM 387 (-0,26 ) Megakran 4 (-0,49 ) NORDTELEKOM 24 (-0,42 ) NUTEX 24 (-2,25 ) OPUS 234 (-0,64 ) OTP 11990 (0,50 ) OTT1 155 (-2,27 ) PANNERGY 752 (1,35 ) RABA 1055 (4,98 ) RICHTER 7145 (0,28 ) SET Group 57 (-4,03 ) TAKAREK 534 (-1,84 )