SUV-val újít a SEAT

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az Atecát tavasszal már meg is vásárolhatják, akik a nagyvárosi életstílushoz igazított autóra vágynak. A tervezés középpontjában a sokoldalúság, a mindennapi használhatóság és az agilisség állt - olvasható a SEAT közleményében.

Az ATECA mozgékonyságával és pontos irányíthatóságával bizonyosan új mércét állít piaci szegmensében, utcán és terepen egyaránt meggyőző képességeket kínálva."- hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe a kutatás-fejlesztés terület felelőse.

Hűen a SEAT hagyományaihoz, az ATECA szintén a spanyol földrajzból kapta nevét, ATECA az Ibériai-félsziget szívében, Zaragozától nyugatra fekvő kis falu.

Külső-belső

A formai kidolgozás a SUV kategória és a SEAT tipikus stílusjegyeit ötvözi. Az autó számos eleme, mint például a trapéz alakú hűtőrács, a minimális rádiuszokkal és határozott élekkel kiformált, hangsúlyosan domborodó sárvédők és a háromszög alakú világítási kép a márka meghatározó dizájnikonjai, ezeket a SEAT Leonból fejlesztették tovább.

Az autót teljes-LED fényszórókkal szerelik fel, illetve lesz rajta üdvözlőfény, amely az ajtózárak kireteszelésekor a külső visszapillantó tükrök házaiba épített, LED-technikájú fénnyel világítja meg az ajtók környezetét, az ATECA nevét és sziluettjét vetítve a talajra.

A vezetőteret a vízszintes vonalak határozzák meg, miközben egyértelműen a vezetőre összpontosít. A kezelőelemek csoportokba rendezve állnak kézre, míg a kijelzők, mint például az akár 8 col képátlójú infotainment-képernyő, könnyen áttekinthetők.

Ez a 8 col képátlójú érintőképernyő több extra funkciót is ellát. Például első ízben lesz lehetőség az okostelefon vezeték nélküli töltésére. A SEAT Full Link gyakorlatilag mindenfajta okostelefon számára optimális rendszerintegrációs lehetőséget kínál.

Önálló a dugóban

A SEAT Drive Profile rendszerével az ATECA alapvető karaktere mindenkor a pillanatnyi menethelyzethez, útviszonyokhoz és vezetője személyes ízléséhez igazodhat.

Az innovatív vezetői segédrendszerek kínálatához tartozik még a közlekedési torlódás asszisztens, amely araszoló (Stop & Go) forgalomban könnyíti meg nagyban a vezető dolgát. Sűrű dugóban – a rendszer működési határain belül – az ATECA önállóan gyorsít, lassít és kormányoz, míg a 60 kilométer/óráig terjedő magasabb sebességtartományokban sebességszabályozó és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkcióival támogatja a sofőrt.

Új fejlesztésű biztonsági technika a vészhelyzet-asszisztens: amennyiben a vezető meghatározott időtartamon túl inaktív marad a jármű által észlelt vészhelyzet esetén, a jármű először fény-, majd hangjelzéssel, végül pedig rövid fékezéssel figyelmezteti. Ha a sofőr erre sem reagál, az e rendszerrel felszerelt ATECA önműködően megállásig fékez, miközben mindvégig sávjában marad.

További fejlett technikák a követési távolság Front Assist funkcióval kiegészített automatikus szabályozása, a közlekedési táblák felismerése, a visszapillantó tükrök holtterének felügyelete, a hátsó kiállás-asszisztens vagy éppen a jármű virtuális felülnézete.

Csak a turbófeltöltés

Az ATECA kivétel nélkül turbófeltöltésű erőforrásokkal lesz elérhető. A benzines (TSI) és dízelmotorok (TDI) palettája a 85 kW/115 LE és a 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel, manuális vagy kettős tengelykapcsolós sebességváltón (DSG) keresztül első- vagy összkerékhajtáshoz csatlakozva.

A dízelek átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,3 és 5,0 liter között alakul 100 kilométerenként, amelyekhez kilométerenként 112 - 131 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A benzines változatoknál ezek az értékek 5,3 és 6,2 l/100 km, illetve 123 és 141 g/km között alakulnak.

Figyúzz!!!
Találtuk

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

A madárinfluenza H5N8 altípusának jelenlétét igazolta a Nébih.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Feleannyi személyautó van forgalomban, mint tavaly »

4IG 696 (-0,57 ) AKKO Invest 466 (-0,85 ) ANY 1240 (0,81 ) APPENINN 370 (-1,99 ) AutoWallis 83 (6,02 ) CIGPANNONIA 183 (-1,61 ) DELTA 104 (1,75 ) Duna House A 3280 (0,61 ) EHEP 3300 (-1,49 ) ENEFI 334 (-3,19 ) FORRAS/OE 1150 (-2,54 ) FUTURAQUA 76 (0,53 ) GSPARK 3500 (-1,69 ) MOL 1967 (-2,24 ) MTELEKOM 396 (0,38 ) NORDTELEKOM 30 (-1,96 ) NUTEX 30 (-0,67 ) OPUS 278 (-1,60 ) OTP 11280 (-0,97 ) OTT1 212 (1,19 ) PANNERGY 638 (-1,85 ) RICHTER 6970 (2,95 ) SET Group 69 (-0,57 ) TAKAREK 520 (-2,99 ) WABERERS 910 (5,57 ) ZWACK 17200 (0,29 )