Több eladás, de mégis kevesebb bevétel

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A BMW a nyereség további csökkenésére számít az idén, de más gépkocsigyárakkal ellentétben nem tervez elbocsátásokat, hanem következetesen törli a kínálatból a kevéssé keresett modelleket.

A gyár a fejlesztés erőteljes digitalizációjával és az értékesítés áramvonalasításával a következő 4 évben 12 milliárd eurót akar megtakarítani - mondta Harald Krüger vezérigazgató szerdán Münchenben. Nicolas Peter pénzügyi igazgató elégedetlen volt a cég tavalyi eredményeivel, a BMW több autót adott ugyan el, de bevétele enyhén, 97,5 milliárd euróra csökkent.

Az új WLTP emissziós szabványra való átállással összefüggő árengedmény-háború, a Egyesült Államokban gyártott BMW-kre kivetett kínai büntetővámok, a visszahívások és a nagyvolumenű beruházások következtében az adózás előtti eredmény 8 százalékkal 9,8 milliárd euróra, a nettó nyereség pedig 17 százalékkal 7,2 milliárd euróra esett.

A vállalat az idén is ellenszéllel küzd. Csak az emelkedő nyersanyagárak és az erős euró több mint fél milliárd euróval terheli meg a céget, miközben folyamatosan be kell ruházni új modellekbe, elektromos autókba és az önvezető gépkocsikba. Ezért az adózás előtti eredmény szabályozatlan Brexit és vámemelések nélkül is előreláthatólag lényegesen el fog maradni a tavalyitól - mondta a pénzügyi igazgató.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Megduplázta a nyereségét a Microsoft »