Több százezer autóban életveszélyes lehet a fékrendszer

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Súlyos és életveszélyes kockázatokat jelentenek az ellenőrizetlen forrásból származó fékalkatrészek, mivel sok esetben silány minőségű termékekről van szó, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT). A többnyire online kereskedelmi csatornákon keresztül forgalomba kerülő termékek a baleseti kockázatokon és környezetvédelmi veszélyeken túl komoly anyagi károkat is okoznak az autótulajdonosoknak, valamint a legális piaci szereplőknek. 

Veszélyes alkatrészek

Iparági becslések szerint a teljes pótalkatrészpiacon kínált termékek valamivel több, mint 40%-a számít kockázatosnak, mivel ellenőrizetlen forrásból származik – függetlenül attól, hogy az adott cikkek újonnan, vagy használtan kerülnek értékesítésre.

A pótalkatrészpiacnak a 10-15%-át teszik ki a különböző fékalkatrészek – ezen belül is leginkább a féktárcsák, fékdobok, fékbetétek. Az éves szinten eladott 300-350 ezer fékalkatrész 5-7 milliárd forintos forgalmat jelent és döntő részben nem regisztrált szereplőkön keresztül zajlik.

Emellett az ellenőrizetlen forrásból származó fékalkatrészek egy része a vásárló számára az eredeti gyártó által használt csomagoláshoz hasonlóban jelenik meg, nem a valódi terméket tartalmazza, minőségileg is jóval gyengébb, ezért hamisítványnak tekinthető.

Ezért veszélyes

„A nem megfelelő minőségű fékalkatrészek jelentős fékhatás csökkenést, így féktávolság-növekedést okoznak éppen azokban a szituációkban, amikor vészfékezéssel megelőzhető lenne egy baleset – hívta fel a jelenségre a figyelmet Gablini Gábor, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vezetőségi tagja és a Magyar Autós Szakmai Szövetség elnöke.”

„A fékalkatrészek élettartama ugyancsak fontos szempont, mivel ha a fékbetét mellett a féktárcsa is elkopik, az már jóval komolyabb költséget jelent, pedig megfelelő minőségű alkatrésszel sok esetben elkerülhető lenne az időelőtti elhasználódás.”

Hozzátette, hogy a fékbetétek kopása nagymértékű porszennyezéssel is jár, ezért a kelleténél puhább vagy keményebb fékbetét indokolatlan anyagi és környezeti károkat okoz.

A gépkocsikkal kapcsolatos javítások 15-20%-a egyébként kifejezetten a fékberendezés valamely elemét, legtöbbször a forgó-kopó fékalkatrészeket (fékbetét és féktárcsa együttesét, a dobfékek alkatrészeit, a gumi és fém fékcsöveket, munkahengereket és azok gumi elemeit, valamint az elektronikus alkatrészegységeket) érintik.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Itthon növekedett leginkább az ipari termelés »

4IG 637 (-5,21 ) AKKO Invest 422 (-1,86 ) ANY 1370 (-0,36 ) APPENINN 381 (-1,80 ) AutoWallis 103 (-2,84 ) CIGPANNONIA 194 (1,57 ) CSEPEL 528 (2,33 ) EHEP 9400 (2,73 ) EMASZ 30000 (1,35 ) ESTMEDIA 135 (-1,17 ) FORRAS/T 1950 (-1,02 ) FUTURAQUA 99 (-1,00 ) GSPARK 4920 (-1,20 ) KPACK 21200 (-10,92 ) KULCSSOFT 3020 (0,67 ) MASTERPLAST 754 (0,27 ) MOL 2880 (-0,89 ) NORDTELEKOM 48 (1,27 ) NUTEX 53 (-5,71 ) OPUS 334 (1,21 ) ORMESTER 9900 (-1,00 ) OTP 15540 (-0,38 ) OTT1 243 (-2,61 ) PANNERGY 734 (-0,27 ) RICHTER 6245 (0,56 ) SET Group 95 (-2,06 ) TAKAREK 548 (-2,49 ) WABERERS 1180 (-0,84 ) ZWACK 17500 (-0,85 )