Több százezer autóban életveszélyes lehet a fékrendszer

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Súlyos és életveszélyes kockázatokat jelentenek az ellenőrizetlen forrásból származó fékalkatrészek, mivel sok esetben silány minőségű termékekről van szó, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT). A többnyire online kereskedelmi csatornákon keresztül forgalomba kerülő termékek a baleseti kockázatokon és környezetvédelmi veszélyeken túl komoly anyagi károkat is okoznak az autótulajdonosoknak, valamint a legális piaci szereplőknek. 

Veszélyes alkatrészek

Iparági becslések szerint a teljes pótalkatrészpiacon kínált termékek valamivel több, mint 40%-a számít kockázatosnak, mivel ellenőrizetlen forrásból származik – függetlenül attól, hogy az adott cikkek újonnan, vagy használtan kerülnek értékesítésre.

A pótalkatrészpiacnak a 10-15%-át teszik ki a különböző fékalkatrészek – ezen belül is leginkább a féktárcsák, fékdobok, fékbetétek. Az éves szinten eladott 300-350 ezer fékalkatrész 5-7 milliárd forintos forgalmat jelent és döntő részben nem regisztrált szereplőkön keresztül zajlik.

Emellett az ellenőrizetlen forrásból származó fékalkatrészek egy része a vásárló számára az eredeti gyártó által használt csomagoláshoz hasonlóban jelenik meg, nem a valódi terméket tartalmazza, minőségileg is jóval gyengébb, ezért hamisítványnak tekinthető.

Ezért veszélyes

„A nem megfelelő minőségű fékalkatrészek jelentős fékhatás csökkenést, így féktávolság-növekedést okoznak éppen azokban a szituációkban, amikor vészfékezéssel megelőzhető lenne egy baleset – hívta fel a jelenségre a figyelmet Gablini Gábor, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület vezetőségi tagja és a Magyar Autós Szakmai Szövetség elnöke.”

„A fékalkatrészek élettartama ugyancsak fontos szempont, mivel ha a fékbetét mellett a féktárcsa is elkopik, az már jóval komolyabb költséget jelent, pedig megfelelő minőségű alkatrésszel sok esetben elkerülhető lenne az időelőtti elhasználódás.”

Hozzátette, hogy a fékbetétek kopása nagymértékű porszennyezéssel is jár, ezért a kelleténél puhább vagy keményebb fékbetét indokolatlan anyagi és környezeti károkat okoz.

A gépkocsikkal kapcsolatos javítások 15-20%-a egyébként kifejezetten a fékberendezés valamely elemét, legtöbbször a forgó-kopó fékalkatrészeket (fékbetét és féktárcsa együttesét, a dobfékek alkatrészeit, a gumi és fém fékcsöveket, munkahengereket és azok gumi elemeit, valamint az elektronikus alkatrészegységeket) érintik.

Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Ezt olvasta már?

Az autóipar a válság legnagyobb vesztese »

4IG 646 (3,03 ) AKKO Invest 431 (-2,27 ) ALTEO 740 (0,54 ) ANY 1200 (-0,41 ) APPENINN 361 (-0,28 ) CIGPANNONIA 337 (4,33 ) CyBERG 870 (-2,25 ) DELTA 93 (-0,11 ) Duna House 350 (0,57 ) EHEP 1995 (0,25 ) ENEFI 309 (1,31 ) FORRAS/OE 1180 (1,72 ) FUTURAQUA 72 (2,87 ) GSPARK 3150 (-1,56 ) MASTERPLAST 646 (0,62 ) MOL 1795 (-0,83 ) MTELEKOM 385 (-0,52 ) NORDTELEKOM 28 (-0,71 ) NUTEX 29 (4,33 ) OPUS 273 (1,49 ) ORMESTER 11600 (0,87 ) OTP 10920 (0,37 ) OTT1 173 (1,17 ) PANNERGY 656 (2,50 ) RICHTER 7075 (0,64 ) SET Group 66 (-1,64 ) TAKAREK 492 (0,20 ) WABERERS 1140 (2,24 ) ZWACK 16450 (0,92 )