Viszik a Seatot, mint a cukrot

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A SEAT újabb rekordokat döntött meg, története során a legjobb első negyedévet zárta, és a SEAT értékesítés világméretekben is tartós növekedést mutatott. Az értékesítési volumen áprilisban 21 százalékkal emelkedett, ugyanis a tavaly áprilisi 41 400 darab után most 50 100 gépkocsit szállítottak ki az ügyfeleknek. Ezzel a SEAT az eddigi legjobb április havi eredményét érte el, megdöntve a 2000. áprilisban 45 100 gépkocsi értékesítésével elért rekordját.

A SEAT 2018 januártól áprilisig tartó összesített értékesítési adatai is rekord mennyiségeket mutatnak, meghaladva a mindeddig  legmagasabbnak számító értéket, az ugyancsak 2000-ben elért 181 300  darabot. Világméretekben a márka  összesen 189 300 gépkocsit értékesített, ami 19,3 százalékkal volt nagyobb mennyiség, mint a tavalyi azonos időszak 158 700 egysége.

A SEAT érétkesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths rámutatott arra, hogy áprilisban ismét rekordot tudtunk elérni az eladásoknál.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

"Európában egyértelműen a piaci átlagnál jobban tudtunk terjeszkedni, növekedési ütemünk Európán kívül pedig még erőteljesebb volt a kedvező algériai teljesítménynek köszönhetően. A SEAT globalizációs stratégiája mára meghozza eredményeit. Mindezek mellett az innovációt is tovább folytatjuk olyan új projektekkel,  mint például  az eCommerce, amit értékesítés Norvégiában történő beindítására hoztunk létre. Ezt a projektet inkubátorként használjuk fel arra, hogy  a további piacaink számára is megoldásokat dolgozzon ki" - mondta.

Otthon is nőtt az értékesítés

Az év első négy hónapjában Algériával együtt Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság volt a négy leggyorsabban fejlődő ország a SEAT-ok értékesítése  terén. Spanyolországban, a SEAT legnagyobb piacán értékesített 39 200 gépkocsi 15,9 százalékos emelkedést jelentett.

Ezt követte Németország 19 százalékos növekedéssel, és 35 300 eladott gépkocsival, majd az Egyesült Királyság következett, ahol 23 700 darabot adtak el, ez 13,8 százalékos emelkedést hozott. Franciaországban és Olaszországban, a SEAT két stratégiai piacán szintén erős növekedés volt tapasztalható. Az értékesítés Franciaországban elérte a 10 00 darabot (+13,3 százalékos növekedés), míg Olaszorszában 8 400 SEAT talált gazdára (17,5 százalékos emelkedés).

Mindezek mellett Ausztriában  (7 800 darab; + 23.7 százalék), Svájcban (4 000; + 18.0 százalék), Belgiumban (3 900; + 29.8 százalék), Portugáliában  (3 500; + 29.0 százalék) és Hollandiában  (3 300; + 45.0 százalék) is folytatódott a növekedési tendencia.

Kelet-Európában a SEAT a 22,8 százalékos növekedéssel zárt április végéig, ebben a régióban összesen 12 700 gépkocsit szállítottak ki, köszönhetően  például a Cseh Köztársaságban (3 100 darab; +16.4 százalék), Szlovákiában (1 800; +150.3 százalék) és Szlovéniaban (1 000 darab; +26.7 százalék) tapasztalt lendületnek.

Európán kívül a növekedés még nagyobb mértékű volt, a SEAT 23 300 gépkocsi kiszállításával 24,8 százalékos  emelkedést ért el. E növekedés mögött az Algériában elért komoly növekedés állt , ahol a 10 000 kiszállított gépkocsi  éppen tízszer nagyobb mennyiség volt, mint a tavalyi év azonos időszakának adata. Marokkóban a 900 eladott gépkocsi + 64 százalékot jelentett, Tunéziában az értékesítés 19,2 százalékkal emelkedett, elérve a 700 egységet.

Nőtt a SEAT nyeresége

A SEAT, és különösen a Martorell-i üzemben gyártott gépkocsik, az Ibiza, az Arona és a Leon sikere lehetővé teszi, hogy a vállalat 2018. június 1-től 250 új alkalmazottat vegyen fel határozatlan idejű szerződéssel. Az új munkatársak az idén januárban és februárban felvett 265 munkatárshoz csatlakoznak.  Jelenleg  Martorellben naponta 2 300  gépkocsit gyártanak, és ez a gyár teljes kapacitásának 95 százalékát fedi le.

Pénzügyi szempontból az értékesítés növekedése, illetve az új Arona bevezetésével megvalósult választék bővítés kedvező hatása a SEAT működési profitját 85 millió euróra vitte fel 2018 első negyedévében, ami 51,4 százalékkal volt magasabb, mint a 2017 azonos időszakában elért 56 millió euró. Mindezen túl a márka forgalma elérte a 2.782 milliárd eurót, ez 11,8 százalékkal volt magasabb, mint az elmúlt év első negyedévének 2.487 milliárd eurós eredménye.

Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Ne feledkezzünk meg az adatlopási botrányokról.

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nagy országban, kevesebb autó kelt el »

4IG 970 (-3,00 ) ALTERA 755 (-0,66 ) ANY 1195 (-0,42 ) APPENINN 543 (-1,63 ) BIF 2020 (1,00 ) CIGPANNONIA 434 (-1,48 ) CSEPEL 740 (-4,15 ) Duna House A 3580 (-0,56 ) ELMU 26200 (-2,96 ) EMASZ 25000 (0,81 ) ENEFI 196 (-1,51 ) ESTMEDIA 169 (5,31 ) FORRAS/T 1480 (11,28 ) FUTURAQUA 45 (-1,74 ) GSPARK 3470 (1,46 ) KONZUM 259 (-6,67 ) MASTERPLAST 605 (-1,63 ) MOL 2984 (-1,84 ) MTELEKOM 393 (-0,13 ) NORDTELEKOM 38 (-0,26 ) NUTEX 38 (-3,80 ) OPUS 474 (-5,68 ) OTP 10350 (0,49 ) OTT1 262 (10,08 ) PANNERGY 676 (-1,17 ) PLOTINUS 5950 (11,21 ) RABA 1250 (-2,34 ) RICHTER 5350 (-0,93 ) TAKAREK 615 (-3,91 ) WABERERS 2470 (-1,20 ) ZWACK 16550 (0,30 )