Lego-módszerrel erősítenek az oktatásban

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Világszerte bevált, több tantárgynál is alkalmazható oktatási módszertan érkezhet a magyar iskolákba a kormány és a Lego Manufacturing Kft. által 2016 novemberében kötött, az oktatási ágazatot érintő kiegészítő megállapodásnak köszönhetően - közölte Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

Uniós forrásokkal

A parlamenti államtitkár tájékoztatása szerint Czunyiné Bertalan Judit kormánybiztos koordinálása mellett, 2015 januárja óta dolgoznak azon, hogy ez, a több országban sikeresnek bizonyult nemzetközi gyakorlat, a Lego oktatás módszertan a magyar gyerekek számára is elérhetővé váljon.

Elmondta: az uniós forrásból megvalósuló program kiírása után minden iskolának lehetősége lesz pályázat benyújtására. Az elbírálás során előnyt élveznek majd a hátrányos helyzetű, illetve alacsonyabb tanulói átlagponttal rendelkező iskolák - jelezte a parlamenti államtitkár.

Rétvári Bence kiemelte, hogy a Lego oktatási programja segíti a gyerekek motiválását, erősíti a hátrányosabb helyzetű régiók felzárkózását célzó oktatási stratégiát. Az új módszertan alapvető készségfejlesztéssel támogatja a szaktárgyi tudást, és lehetővé teszi, hogy a fiatalok a munkaerő-piacon aktívabb, kreatívabb, versenyképesebb tudással tudjanak majd érvényesülni - sorolta.

Motivál és fejleszt

Kitért arra is, hogy a módszertan a Lego Education különféle csomagjaitól függően több tantárgy keretén belül alkalmazható. Példaként említette a matematika, informatika, természettudományi tárgyakat, a magyar irodalmat, magyar nyelvtant, idegen nyelveket. Megjegyezte: a program eredményeinek nyomon követéséért szükséges lesz a projekten belüli beválás vizsgálat elvégzése.

A Lego módszertanát eddig több mint 50 külföldi iskolában próbálták ki, jó eredménnyel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a módszer a tantárgy oktatásában új megközelítést és lehetőséget ad, mind a diákoknak, mind a pedagógusoknak - jelezte Rétvári Bence.

A Lego mérnökei a különféle segédeszközeiket úgy alkották meg, hogy a kísérletekben részt vevő diákok aktív közreműködésük nyomán első kézből, saját bőrükön szerzett tapasztalatokkal fejlesszék a szerkezetekkel, azok működésével, valamint a programozási technikákkal összefüggő ismereteiket.

A diákok átélhetik az önálló felfedezés izgalmát, valamint olyan létfontosságú készségekre tehetnek szert, melyek jövőbeli sikereik zálogai lehetnek - mondta a parlamenti államtitkár.

Hirdetés
Brexit

Londoni pénzügyi elemzők szerint a valószínűsíthető enyhe lassulás ellenére...

A korábbi piaci és elemzői várakozásokkal ellentétben nem...

Karnyújtásnyira a jövő

Ennyi nagy név egy helyen legfeljebb egy menő magazinban szerepel együtt, a...

http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Szavazz!

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Értelmetlen a légiforgalmi sztrájk?

Harmadik hetébe lépett a francia nemzeti légitársaság dolgozóinak sztrájkja,...

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

Vagyon

Rekordot döntöttek a magyar milliárdosok, vagyonuk egy év alatt 890 milliárd...

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hirdetés
Találtuk

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Ezek a magyar városok a legjobbak szelektív hulladékgyűjtésben

Ha Magyarország minden településén...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Nem vállalhat bárki diákmunkát »