Magyar cég segített be a svéd oktatásban

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

140 frissen érettségizett svéd diák vett részt a hét elején egy kétnapos innovációs workshopon Budapesten, ahol azon dolgoztak hogyan lehet még élvezetesebb a tanulás diáktársaik számára. A design thinking tréning során megoldással álltak elő az óraközi kiscsoportos foglalkozások zaja ellen egy hangszigetelt mobil elválasztófallal, tervet alkottak több stratégiai, üzleti számítógépes játék bevezetésére, hogy ezek segítségével tanulják meg a közgazdaságtan és várostervezés alapjait. AR és VR technológiát alkalmaznának kémiai kísérletek biztonságos kivitelezéséhez, valamint egy IT biztonsági videójáték alapkoncepciója is megszületett.

Felkészülni a munka világára

A svéd oktatási rendszerben kiemelten fontos, hogy a diákok érdeklődési körének és motivációjának megfelelően alakítsák az oktatási módszertant, így még a VR szemüvegek bevonását is elképzelhetőnek tartják. A tavalyi évben coachokkal egészítették ki a tantestületet a Thoren Innovation School intézményeiben, akik a diákok céljaival és fejlesztésével foglalkoznak, így a tanároknak több idejük marad az oktatási eszközök fejlesztésére.

A munka világára való felkészítés áll a középpontban, hiszen négy hét tanulás után négy hét szakmai gyakorlaton vesznek részt a diákok, ez rotálódik egész évben. Így a középiskolai tanulmányok végeztével sokan már állásajánlatot kapnak a szakmai gyakorlatot nyújtó cégtől, ahol vállalják a továbbképzésüket is.

„Ne szakmunkásokat képzeljünk el” - mondta Nőthig-Hegedüs Enikő az edUcate társalapítója és ügyvezetője, „a két napos budapesti innovációs eseményen résztvevő diákok mérnöki, IT vagy épp tudományos szakma alapjainak a birtokában lépnek ki a felnőtt életbe, tanulnak tovább vagy kezdenek dolgozni. Sokszor már érettségi után lecsapnak rájuk a vállalatok különleges tudásuk miatt. Teljesen új élmény volt számunkra is a tréning megtartása, hiszen nagyon nyitott gondolkodású, kreatív és gyakorlatias hozzáállású diákok vettek részt. Nem is csoda, hogy ennyi pompás és megvalósítható ötlet született a második nap végére.”

A göteborgi Thoren iskolával nemzetközi terjeszkedése során került kapcsolatba az edUcate 2017 nyarán. Rögtön megtalálták a kapcsolódási pontokat, és megszületett az Innovációs Napok koncepciója. Ennek köszönhetően sikerült feltárni a diákok alapvető motivációját a tanulásban és számos megoldást is kitaláltak annak fenntartására. Nagyon él a versenyszellem az osztályok között, ezért valamennyi ötlet arra épített, hogyan lehetne az osztályok között egy egész éves versenyt kivitelezni, amely folyamatosan fenntartja az érdeklődésüket, de emellett arra is sarkallja őket, hogy egymást segítsék a tanulásban.

Az innováción van a hangsúly

A diákok elmondása szerint imádják a kiscsoportos foglalkozásokat az órákon, de a keletkező zaj miatt nehezen koncentrálnak. Így technológiai újdonságként egy mobil elválasztó fal koncepciója is megszületett, amely hangszigeteléssel bír és mindkét oldalán whiteboard-ként funkcionál.

Volt olyan csoport, aki a biztonságtechnikai órát egészítené ki egy videójátékkal, ami szimulál egy vállalatot, a technikai eszközöket, a budget-et és a játékos célja, hogy a rendelkezésre álló erőforrások segítségével megvédje azt. Amennyiben megtámadja egy vírus a vállalatot az pontlevonással jár, de ha sikerül kivédeni az plusz pontot jelent. A biztonságos kémiai kísérletek végrehajtása is felmerült, amelyet AR és VR technológián alapuló virtuális kísérletek kivitelezésével oldanának meg a diákok.

„A design thinking tréningeket általában vállalatoknak tartjuk, hogy segítsük a fejlődésüket. Ez egy kreatív probléma megoldási gondolkodásmód és módszertan. Segítségével olyan innovatív és piacképes ötletek születnek, melyek új perspektívát, kézzelfogható növekedési lehetőségeket nyújtanak az adott vállalatnak. Az esemény alatt a diákok innovációt tanulnak tapasztalt szakemberektől, majd dolgoznak az oktatás fejlesztésén, végül az iskola vezetőségének prezentálják ötleteiket és ők fogják eldönteni, melyeket ültetik át a gyakorlatba” – tette hozzá Enikő.

Hagyományt szeretnének teremteni

A göteborgi Thoren Innovation School igazgatója Madelene Schöldberg, nagyon elégedett a végeredménnyel. Minden évben szerveznek a Thoren ernyője alá tartozó iskolák diákjai számára egy találkozót, amely főleg a kapcsolatépítésről szól.

„Most először volt innovációs célja ennek a találkozónak és úgy gondolom, remek új hagyományt teremthetünk ezzel, hiszen kik tudnák jobban, hogy mire van szükségük a tanuláshoz, mint maguk a diákok. Nagyon örülök, hogy belevágtunk és Budapesten töltöttük ezt a néhány napot az edUcate-tel, sok inspiráló előadást hallhattunk és rengeteg implementálható ötlettel térünk haza Svédországba. Már most elkezdjük a jövő évi innovációs bootcamp tervezését! ”

A kétnapos tréningen magyar vállalatok és startupok innovációs előadásokkal segítették a diákok munkáját. Meglátogatták irodáikat és betekintést nyertek a munkafolyamataikba is. Majd a második nap végén a résztvevő szakértők, a Skyscanner, Supercharge, BemyBoss, DayOne Capital, a CEU Innovation Lab, az IBM és a Nemzeti Kereskedőház képviselői meghallgatták a diákok innovációs ötleteit és visszajelzéseikkel segítették azok továbbgondolását.

Hirdetés
http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Találtuk

Ne feledkezzünk meg az adatlopási botrányokról.

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Javul a hazai cégek termelékenysége »