GVH: a véleményvezérekre is vonatkoznak a hirdetői szabályok

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az internetes "véleményvezérek" és más, jelentős követői bázissal rendelkező magánszemélyek oldalain megjelenő hirdetéseknél egyértelműen jelölni kell a reklámozást a Gazdasági Versenyhivatal szerint.

A hatóság hétfői közleménye megállapítja, hogy a fogyasztók jelentős része követi figyelemmel a közösségi médiából ismert közszereplőket és magánszemélyeket, az általuk folytatott kereskedelmi gyakorlat ezért a hirdetők között is egyre népszerűbb, de különböző stílusú, formájú és tartalmú bejegyzések között a támogatott tartalmak sokszor reklámjelzés nélkül jelennek meg.

A közleményben foglalt útmutató alapján az online tér véleményformálóinak - többek között bloggerek, vloggerek, youtuberek - közösségi oldalain megjelenő posztokban is egyszerűen, egyértelműen és közérthetően, hangsúlyosan és szembetűnően kell jelezni, ha az ott megjelenő tartalom nem független, semleges vélemény vagy ajánlás, hanem fizetett hirdetés vagy más módon - keretszerződéssel, ajándékozással, osztalékkal, jutalékkal vagy egyéb bevétellel - ellentételezett bejegyzés.

Hangsúlyozták: nem lehet független vélemény vagy semleges tartalom az, amelynek közzétételében a "véleményvezér" gazdaságilag is közvetlenül érdekelt. Hozzátették, hogy reklámjelölésért nemcsak a bejegyzés készítője, hanem a hirdető vagy akár a hirdetés kialakításában közreműködő közvetítő vállalkozás is felelős lehet.

A vizsgált ügyben jogsértés nem történt, így bírságot sem szabtak ki. A GVH szerint hasonló ügyekben számos versenyfelügyeleti eljárás indulhatna, de a közérdeket hatékonyabban védheti egy iránymutató kötelezettségvállalás - áll a közleményben.

Az eljárás kapcsán kiadott GVH-útmutató a http://www.gvh.hu//data/cms1037278/aktualis_hirek_gvh_megfeleles_velemenyvezer_2017_11_20.pdf oldalon olvasható.

Figyúzz!!!
Találtuk

A határellenőrzés szigorítását szorgalmazza a FAO.

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Egyre több fiatal tölti munkával a nyári szünidőt

Akár 50 százalékkal is megnő a dolgozni vágyó diákok száma nyáron.

Sokkal többen utaztak a Balatonra a MÁV-val

A nyári szezon első hétvégéjén a tavalyinál 27,5 százalékkal többen.

Ezt olvasta már?

Közösen folytatja az eMAG és az Extreme Digital »

4IG 832 (0,24 ) AKKO Invest 30000 (1,35 ) ALTEO 774 (0,26 ) ANY 1355 (0,74 ) APPENINN 420 (1,94 ) AutoWallis 99 (1,02 ) BIF 310 (0,98 ) EHEP 10000 (3,09 ) ELMU 33800 (-0,59 ) EMASZ 31600 (1,28 ) ENEFI 424 (-1,40 ) ESTMEDIA 113 (-1,05 ) FORRAS/OE 1460 (-2,67 ) FUTURAQUA 104 (-0,19 ) GSPARK 4550 (-0,87 ) KPACK 16200 (-8,47 ) MOL 2914 (1,89 ) MTELEKOM 452 (0,78 ) NORDTELEKOM 43 (-1,61 ) OPUS 335 (3,14 ) OTP 13540 (1,27 ) OTT1 260 (-0,38 ) PANNERGY 750 (0,81 ) RABA 1080 (-0,46 ) RICHTER 5220 (1,66 ) SET Group 110 (-2,48 ) TAKAREK 572 (0,35 ) WABERERS 1275 (-1,92 )