Sosem látott Diana-interjút adna le egy csatorna

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Diana "videós vallomásainak" közzétételére készül a Channel 4 brit televízió a néhai walesi hercegnő halálának közelgő 20. évfordulója alkalmából. A döntést azonban sokan bírálják, köztük a brit trónörökös egykori nejének fivére is.

Sérti az emlékét

Spencer gróf vasárnapi brit sajtóértesülések szerint felszólította a csatornát, hogy ne adja le az 1992-1993-as felvételeken alapuló dokumentumfilmet, szerinte ugyanis ez szenvedést okozna Károly és Diana két fiának, Vilmos hercegnek és Harry hercegnek. A felvételeken a néhai hercegnő intim részleteket oszt meg tönkrement frigyéről és nemi életükről, bírálja az uralkodóházat.

Bulimiájáról sem hallgat, mint mondja, úgy érezte, nem felel meg a királyi család elvárásainak, ezért maga ellen fordult. Arról is beszél, hogy fontolóra vette: megszökik az egyik testőrével. Férje és Camilla Parker-Bowles viszonyára utalva felteszi a kérdést, hogy miért sürög-forog állandóan körülöttük a jelenlegi Kamilla cornwalli hercegnő, mire Károly azt válaszolja, nem akar ő lenni az egyetlen walesi herceg, aki sosem tartott szeretőt.

Diana testvére úgy véli, a 90 perces dokumentumfilm - amelyet a tervek szerint augusztus 6-án mutatnak be - sérti a hercegnő emlékét és magánszféráját.

A csatorna leadná

A felvételek a hercegnő életének egyik legnehezebb időszakában készültek, és egyértelműen nem a nyilvánosságnak szánták őket. A 12 videót Diana beszédtanára, Peter Settelen rögzítette. Egy részüket a hercegnő komornyikjánál találták meg egy házkutatás során Dianától eltulajdonított más tárgyakkal együtt, egy részük hollétéről viszont továbbra sem tudni.

Az a hét beszélgetés, amely alapján a Channel 4 Diana: In Her Own Words (Diana a saját szavaival) készült, még soha nem volt látható a brit televízióban. A BBC közszolgálati médiatársaság ugyan tíz éve 30 ezer fontért megvásárolta őket, végül azonban a királyi család haragjától tartva nem mutatta be. Az Egyesült Államokban viszont látható volt 2004-ben, de ott is heves bírálatokat váltott ki az elhunyt magánéletének megsértése miatt.

A Channel 4 egyelőre nem tett le arról, hogy bemutassa a filmet. A csatorna azt hangoztatja, hogy bár a videók nem a nyilvánosság számára készültek, a bennük elhangzottak viszont közérdekűek. Állításuk szerint mindent alaposan mérlegeltek, és arra jutottak, hogy a felvételek egyedülálló bepillantást adnak Diana felkészülésébe saját hangja megtalálásához az ő olvasata ismertetéséhez a nyilvánosságban.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Áldását adja Trump a TikTok felvásárlására »

4IG 610 (-0,49 ) AKKO Invest 450 (0,90 ) ALTEO 744 (0,54 ) ANY 1205 (0,42 ) APPENINN 340 (0,15 ) AutoWallis 88 (3,29 ) BIF 288 (-3,36 ) CIGPANNONIA 304 (-1,94 ) CyBERG 850 (11,84 ) DELTA 94 (0,86 ) DM-KER 44 (-0,11 ) Duna House 348 (0,58 ) EHEP 1915 (-1,79 ) FUTURAQUA 74 (-1,47 ) GSPARK 3150 (-1,87 ) Gloster 2400 (4,35 ) KULCSSOFT 1620 (-4,14 ) MASTERPLAST 638 (-0,31 ) MOL 1840 (2,62 ) MTELEKOM 380 (0,66 ) NUTEX 29 (4,13 ) OPUS 255 (9,91 ) ORMESTER 11500 (0,88 ) OTP 10430 (0,87 ) OTT1 174 (0,93 ) PANNERGY 614 (0,99 ) RABA 816 (0,74 ) RICHTER 7150 (1,35 ) SET Group 70 (-0,43 ) TAKAREK 476 (-2,86 ) WABERERS 1100 (6,28 ) ZWACK 16450 (0,92 )