Hat tipp, hogy uralkodni tudj az érzelmeiden

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A harag egy teljesen természetes emberi érzelem, amit egészséges módon ki is kell fejezni. De nem mindegy, hogy mikor és hogyan tesszük ezt. Íme hat tipp, ami segít kezelni.

1. Szabj határokat az idegesítő embereknek!

Határozottnak kell lenni azokkal szemben, akik megsértik a fizikai vagy érzelmi határokat - írja cikkében az Inc. Ha ilyen szituációba kerülünk, tudatosítsuk magunkban: nem fogjuk engedni, hogy az adott ember felidegesítsen, hasznot húzzon a szituációból vagy ne tartsa tiszteletben a tekintélyünket.

2. Derítsd ki, miért vagy igazából mérges!

A magas érzelmi intelligenciával rendelkező emberek tudják, hogy a haraguk a mélyben gyökerezik. Megkérdezik maguktól: mi van valójában a haragom mögött? Ha egyben látjuk a képet, rájöhetünk, hogy ami a haragot kiváltja, valójában sokszor a saját szorongásunk, aggodalmunk, félelmünk a kudarctól stb… Leginkább az ilyen elsődleges érzelmek azok, amelyeket kezelni kell, a harag legtöbbször csak ezek következménye. A legjobb megoldás tehát, ha őszinték vagyunk magunkhoz és kimondjuk: „az igazi ok, amiért haragszom…”

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

3. Reagálj okosan!

Az élet 10 százalékban áll abból, ami velünk történik, és 90 százalékban abból, hogyan reagálunk arra, ami velünk történik. Ha egy húzósabb szituációt racionálisan, drámázás nélkül át tudunk gondolni, sokkal egészségesebb következtetésekre juthatunk.

Hogyan érdemes ezt csinálni? Ha provokálnak, egyszerűen menj arrébb, és akkor gyere vissza, ha jobb lelki állapotban vagy. Mindeközben legyél tisztában a haragoddal és beszélj valaki mással, hogy lásd az ügyet külső perspektívából is. És mindvégig lebegjen előtted, hogy milyen következményei is lennének, ha elveszítenéd az önuralmadat.

4. Tarts egy hat perces szünetet!

Az érzelmekhez köthető vegyi anyagok nagyjából hat percig áramolnak a testünkben. Ha frusztráltak vagy idegesek vagyunk, mielőtt valami durvát mondanánk, egy hat perces szünet segíthet áttekinteni a helyzetet, és a végén jobb döntéseket hozhatunk.

5. Közeledj te először!

A legtöbb ember hajlamos arra, hogy tartsa a haragot, és arra várjon, hogy majd a másik bocsánatot kér. Persze ez így kényelmes, de közben butaság is. Akinek magas az érzelmi intelligenciája, nem kockáztatja, hogy ilyesmiken múljanak az emberi kapcsolatai, hanem ő lép először, akkor is, ha ez azt jelenti, hogy bocsánatot kell kérnie. Egy ilyen alázatos és bátor tett csodákra képes.

6. Hangold át az agyad!

Egy komolyabb vita után a harag nem múlik el egyik pillanatról a másikra. Ha órákkal utána is mérges vagy valakire, törekedj tudatosan pozitívra áthangolni az agyad. Például meditálj, vagy gyakorold az empátiát, azaz próbáld megvizsgálni a szituációt a másik szemszögéből, igyekezz megérteni az ő frusztrációit.

Hirdetés
http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Találtuk

Ne feledkezzünk meg az adatlopási botrányokról.

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
4IG 3460 (-1,70 ) ALTEO 705 (0,71 ) APPENINN 592 (0,17 ) CIGPANNONIA 395 (-0,25 ) Duna House A 3820 (0,53 ) ENEFI 184 (-0,54 ) ESTMEDIA 114 (8,57 ) FORRAS/OE 990 (-1,00 ) FUTURAQUA 50 (-2,56 ) KONZUM 2480 (3,33 ) MASTERPLAST 650 (1,56 ) MOL 2930 (1,38 ) NORDTELEKOM 36 (-1,38 ) NUTEX 44 (-3,93 ) OPUS 506 (1,20 ) ORMESTER 1330 (5,56 ) OTP 9990 (0,25 ) OTT1 249 (6,41 ) RICHTER 5150 (0,98 ) SET Group 212 (2,42 ) TAKAREK 625 (0,81 ) WABERERS 2720 (0,37 ) ZWACK 16650 (0,91 )