A digitalizációnál is fontosabb az internetbiztonság

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 3 perc

Az a vállalat, amely megfelelően tudja menedzselni a digitális térben keletkező adatok elemzését, a digitális átalakulás nyertese lehet - hangzott el a HG Media "Fókuszban: Információbiztonság, avagy a Big Data bűvöletében" című konferenciáján. Az adatrobbanás kora a lehetőségek mellett ugyanakkor jelentős biztonsági követelményeket is támaszt. Májusban lép hatályba az EU új, az információs technológiákhoz jobban alkalmazkodó adatvédelmi szabályozása (GDPR), amely komoly kihívás elé állítja a cégeket - olvasható a konferencia összefoglaló sajtóanyagában.

„A magyarországi digitalizáció előrehaladása elképzelhetetlen az internetbiztonságot célzó megoldások nélkül” – mondta Deutsch Tamás, a Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos a konferenciát megnyitó beszédében.

Digitális Jólét Program 2.0

Kiemelte: a Digitális Jólét Program 2.0 szorosan kapcsolódik az internetbiztonság kérdéséhez.

„Ahhoz, hogy minden magyar polgár a digitalizáció nyertese lehessen, csökkenteni kell az internet biztonságával kapcsolatos félelmeket” – tette hozzá.

A miniszterelnöki biztos beszámolt arról is, hogy a Digitális Jólét Program és az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) közös szakmai munkacsoportja e kérdésben az ősz végére készíti el a kormányzat számára a konkrét döntési javaslatokat megfogalmazó dokumentumát. 

A digitalizációval kapcsolatos infrastrukturális fejlesztésekről elmondta: a Digitális Jólét Program célul tűzte ki, hogy 2018-ig Magyarország az 5G fejlesztések egyik európai központjává váljon.

„E cél elérésénél lehet arra építeni, hogy különböző nemzetközi felmérések szerint a 4G technológiára épülő hazai mobilinternet-hálózat színvonala a világon a harmadik legfejlettebbnek számít” – hangsúlyozta.

Digitális szolgáltatások

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára, miniszterhelyettes arra mutatott rá, hogy a versenyképesség szempontjából döntő fontosságú, hogy az állam képes lesz-e a lehető legtöbb szolgáltatást digitális formában nyújtani.

Ennek infrastrukturális hátterével kapcsolatban hangsúlyozta: a szupergyors internet program értelmében 2018-ra már nem lesz olyan helyrajzi szám Magyarországon, ahová nem jut el a szélessávú internet.

Versenyelőnyből túlélési eszköz?

Major Gábor, az IVSZ főtitkára szerint az adatvezérelt gondolkodás ma még versenyelőnyt jelenthet a cégek számára, idővel azonban ez a túlélés eszköze lesz. Úgy vélte: nincs gond azzal, ha sok az adat, de okos adatokra kell törekedni.

A vállalatoknál keletkező adatvagyon fontosságával kapcsolatban kiemelte: egy napon majd ez lesz a cégek legértékesebb vagyona. A magánszféra és az infokommunikációs technológia viszonyával kapcsolatban úgy fogalmazott: „felejtsük el a magánszférát, együtt kell élnünk azzal, hogy rengeteg adatot tudnak rólunk. Ha nincs félnivalónk, akkor ez nem baj, sőt, hasznos dolog”. 

Adatbiztonsági kérdések

Az adatbiztonsági kérdésekről szóló panelbeszélgetésen Dr. Kürti Sándor, a Kürt Zrt. elnöke, tulajdonosa kiemelte: az EU leendő, a mai információs technológiákhoz jobban alkalmazkodó adatvédelmi szabályozása, a GDPR megalkotása egy várható és szükséges lépés volt.

Mádi-Nátor Anett, az IVSZ Információbiztonság és Kibervédelem munkacsoportjának helyettes-vezetője ezzel kapcsolatban rámutatott arra, hogy a jövő májustól érvényes GDPR-nek elképesztő mértékű piaci hatása lesz, mivel a digitális platformon szolgáltatást nyújtó cégek mintegy 30-40 százaléka el fog tűnni, miután az általuk működtetett rendszerek nem kellően védettek, és nem tudják kivédeni a célzott támadásokat.

„A GDPR keretében kiszabható bírságok tetemes mértékűek is lehetnek, így a cégeknek igen komolyan kell venniük az új adatvédelmi előírásokat” – hívta fel a figyelmet Kiss Balázs Péter, Porsche Hungária IT-vezetője.

Szerinte a hazai vállalatok túlnyomó többségének komoly nehézséget okoz, hogy felkészüljenek az új előírásokra a jövő májusi határidőig. Úgy vélte, hogy mind a felhasználók, mind a vállalatok oldalán komoly hiányosságok vannak jelenleg az adatkezeléssel kapcsolatos jogok, kötelezettségek terén.

A digitális újítás a versenyképesség kulcsa

Hegedüs Éva, a Gránit Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Magyar Bankszövetség elnökségi tagja szerint az ügyfelek igényeire szabott digitális újítások ma már elkerülhetetlenek, ha egy bank az élvonalban akar maradni.

Az országban elsőként a Gránit Bank indította el a videóbankot, amely ma már azonosítással összekapcsolt online bankszámlanyitást és szerződéskötést is biztosít az ügyfelei részére, akik így személyes megjelenés nélkül nyithatnak pénzforgalmi számlát. A bank a 2010-es kezdetektől a digitális modellre alapozta működését.

Tavaly ősszel Európában elsőként vezettek be olyan újgenerációs mobilfizetési szolgáltatást, a Gránit Payt, amellyel a hagyományos bankkártya pillanatok alatt digitalizálható a mobiltelefonban, és ezt követően a készülék bárhol bankkártyaként működik.

A Big Data üzleti szerepe

Varga Zsigmond, az SAP üzletfejlesztési vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a világ adatmennyisége közel másfél évente duplázódik.

„Aki jól tudja menedzselni a Big Data használatát, elemzését, az a digitális átalakulás nyertese lehet. Erre építve a vállalatok egyszerűsíteni tudják működésüket, és arra tudnak fókuszálni, ami a legfontosabb: az ügyfelekre” – tette hozzá.

A Big Data kihasználása az üzleti modellváltást segíti elő. „Magyarországon már szinte nincs olyan nagyvállalat, ami ne foglalkozna ezzel a kérdéssel, hiszen az adatok valós idejű elemzése az ügyfelek viselkedésének jobb megértését is segíti” – hangsúlyozta.

Új kor, új igények

„A digitális kor ügyfelei teljesen más eszközöket és élményeket akarnak, mint azt korábban megszokhattuk. A cégeknek pedig alkalmazkodniuk kell ehhez, ha sikeresek és népszerűek szeretnének maradni” – mutatott rá Fekete Csaba Csongor, a Grape Solutions Zrt. vezérigazgatója.

Szerinte a kulcs az ügyfél lojalitásának, elköteleződésének növelése, a lemorzsolódás csökkentése, mégpedig a legkorszerűbb informatikai technológiák és alkalmazások felhasználásával. A Grape például olyan eszközöket kínál partnereinek, amelyek a legelterjedtebb közösségi média alkalmazásokba ágyazottan képesek megszólítani az ügyfeleket, és végigkísérik őket a termék vagy szolgáltatás igénybe vételének minden fázisán.

Ezek az úgynevezett chatbotok felgyorsítják az emberek és a vállalkozások közötti kommunikációt, miközben a mesterséges intelligencia révén olyan személyre szabott üzeneteket közvetítenek, ami igazán különleges ügyfélélményt okoz.

Pertics Richárd, az Opten céginformációs vezetője elmondta: a vállalkozások nemcsak a belső adatvagyon (például kampányeredmények, bevétel, ügyfélérték), hanem a külső adatvagyon (például céginformációs adatbázis) felhasználásával is növelhetik az értékesítés hatékonyságát. Térinformatikai adatokat használhatnak fel például annak eldöntéséhez, hogy hol érdemes új üzletet nyitniuk, vagy hirdetőtáblát kitenniük. 

Hirdetés
Brexit

A brit kormány várakozása szerint októberre meglesz a teljes körű...

A brit kormány "korlátozott ideig" még tartaná magát az Európai Unió...

Hirdetés
Szavazz!

Megfizethetetlen lesz Budapest?

Egymilliós négyzetméterárat prognosztizál a budapesti belváros lakáspiacán...

Megszenvedjük az olasz válságot?

Kudarcba fulladtak az olasz kormányalakítási kísérletek, szakértői kormány...

Szegények pénze lesz az euró?

Nagyon úgy tűnik, hogy a három legszegényebb uniós tag is előbb vezeti be az...

Vagyon

A tűzzel rég nem látott méretű füst és koromszennyeződés is keletkezett.

Kedd éjszaka felhőszakadás és hatalmas erejű szél okozott károkat elsősorban...

Hirdetés
Találtuk

A gazdaság is megérzi, ha sok az elhízott ember

Magyarországon akár az összes egészségügyi közkiadás egyhatoda, azaz évi több...

Megkérdezték a magyarokat, hogy mitől lesznek boldogok

Mi a legfontosabb az életben? Mi tesz boldoggá? Erre a kérdésre keresték a...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Állásinterjú a nappaliban »

4IG 3540 (-0,56 ) ALTEO 690 (-0,72 ) ALTERA 795 (0,63 ) ANY 1410 (0,71 ) APPENINN 615 (0,33 ) CIGPANNONIA 424 (0,95 ) Duna House A 4040 (1,51 ) EMASZ 25400 (0,79 ) ENEFI 204 (4,62 ) FHB 599 (2,39 ) FUTURAQUA 58 (-1,02 ) GSPARK 3350 (1,82 ) KONZUM 3175 (-0,16 ) KULCSSOFT 1220 (0,83 ) MOL 2638 (1,70 ) MTELEKOM 412 (0,12 ) NORDTELEKOM 43 (0,93 ) OTP 9875 (2,86 ) OTT1 285 (-0,70 ) PANNERGY 694 (2,06 ) RICHTER 5260 (1,06 ) SET Group 254 (1,60 ) WABERERS 3480 (1,75 ) ZWACK 17600 (0,57 )