Alternatív valóságban élnek a fiatalok?

| forrás:
TF
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

Elsőre rettentően vonzó az Instagram alkalmazás: gyönyörűek a fotók, minden szép, öröm nézni a sok színt, formát, érzést. De tudnunk kell, hogy mindez messze nem egyezik a valósággal. Feszültséget, függőséget, megfelelési kényszert, önképzavart okozhat az egyén tudatában.

A videó kattintás után indul.

Túl sok bizalmas adatunk van a neten

A személyes információk vagy fotók megosztása az olyan közösségi oldalakon, mint például a Facebook és az Instagram, sokak számára napi tevékenységgé vált.

A Kaspersky Lab által készített Értékes adataim: idegen veszélyek kutatása felfedi, hogy mennyi személyes adatot teszünk nyilvánossá az online világban.

A kutatás eredményei azt mutatják, az emberek többsége digitálisan (93 százalék) osztja meg adatait és közel minden második felhasználó megosztaná legfontosabb személyes okmányait.

A felnőttek 70 százaléka a gyerekeiről tesz közzé fotókat és videókat, a válaszadók 45 százaléka pedig a másokról készített videókat és fotókat teszi nyilvánosan elérhetővé.

Úgy tűnik, a fiatal generáció van kitéve a legtöbb veszélynek, ez a korosztály nagy mennyiségű szenzitív adatot tesz hozzáférhetővé idegenek számára.

Jó, ha minden publikus?

Aggodalomra ad okot, hogy az emberek csaknem fele (44 százalék) teszi publikussá – azaz bárki számára láthatóvá – a bejegyzéseit, személyes információit.

Fontos tudni, hogy minden adat, amit nyilvánosan osztunk meg magunkról és másokról, kontrollálhatatlanul kerül a kibertérbe és olyanok számára is elérhetővé válik, akik vissza tudnak élni vele.

Minden ötödik ember beismeri, hogy az érzékeny adatait megosztja olyanokkal, akiket kevésbé vagy egyáltalán nem ismer.

A fiatalok szokása

A tanulmány azt mutatja, hogy a fiatal korosztály oszt meg érzékeny adatokat online a leggyakrabban. A 16-24 éves korosztály 61 százaléka, ezzel szemben az 55 év felettiek mindössze 38 százaléka aktív a közösségi portálokon.

Ez az arány megmarad a pénzügyi információk közzétételénél, hiszen a fiatalok 42 százaléka ismerteti az online tranzakciók adatait, míg az 55 évnél idősebb korosztálynak csupán 27 százaléka.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Mi újság a fiatal magyar munkanélküliekkel? »