-->

Éledezőben a PC-piac

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A két éve tartó folyamatos visszaesés után az idei második negyedévben végre némi növekedést könyvelhetett el a személyi számítógépek globális piaca – derül ki a Gartner technológiai kutató vállalat szerdán közzétett jelentéséből. Bár az összesített bővülés mindössze 0,1 százalékos, az eddigi mélyrepülés után ez is biztató jelnek számít.

A második negyedévben összesen 75,8 millió PC eszközt értékesítettek világszerte, ami 0,1 százalékos növekedésnek számít az egy évvel korábbi adathoz képest – írja a MarketWatch. A Gartner elemzői szerint ez hosszabb távra érvényes fordulat is lehet, mivel úgy látják, a jövőben lassú, de stabil növekedés várható a piacon.

A piacvezető

A Lenovo 14,5 millió eladással és 19,2 százalékos piaci részesedéssel megőrizte első helyét a világpiacon. Őt követi a Hewlett-Packard (H-P) 13,4 millióval, valamint 17,7 százalékos részesedéssel, míg a harmadik helyre a Dell futott be 10 millió PC értékesítésével, illetve 13,3 százalékos piaci részesedéssel. Mindhárom vállalat eladásai emelkedtek az egy évvel korábbi szinthez képest.

A legjobb 5 társaság közé befért még az Acer, amely 7,9 százalékot, illetve az Asus, amely 6,9 százalékot hasít ki a piaci tortából.

Vegyes a kép

Annak ellenére, hogy a két éves csökkenő trend végre megtört, a Gartner szakértői igyekeznek árnyalni a képet. „A fejlett piacokon tapasztalható stabilizálódást kiegyensúlyozza a fejlődő piacokon érzékelhető gyengülés.” Hozzáteszik, a fejlődő piacokon komoly nyomás nehezedik a PC-iparágra az olcsó táblagépek részéről, amelyek ott továbbra is komoly bevételi forrást szívnak el PC-szektorból.

Az Egyesült Államokban 15,9 millió személyi számítógépet adtak el a negyedév során, ami 7,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Az USA-ban a H-P és a Dell teljesítettek a legjobban, 4,4 és 4,1 millió értékesített eszközzel.

Letaszították az Apple-t

Amellett, hogy a Lenovo megtartotta világelsőségét, az amerikai piacon átvette az Apple harmadik helyét. Miközben a kínai vállalat 1,8 millió PC-t adott el, ami több mint 20 százalékos év/év alapú növekedésnek számít, az Apple csupán 1,68 milliós számmal büszkélkedhet, ami ráadásul 1,3 százalékos visszaesést jelent.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Továbbra is az Apple a világ legértékesebb márkája »