Felhőben a vállalatok ereje

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Feltörekvőben van egy új vállalati réteg, az ún. "felhő mesterek" csoportja, akik a felhőszolgáltatások előnyeit kihasználva kritikus előnyre tesznek szert a piaci versenyben - derül ki az Oracle felméréséből.

Egy csoport előre tör

A Longitude által kivitelezett globális felmérésében mintegy 730 informatikai szakértőt kérdeztek meg. Ebből kiderül, hogy a haladó szemléletű vállalatok egy nemrég megjelent, kisebb csoportja, az ún. „felhő mesterek” olyan szintű fejlettséget értek el a felhőszolgáltatások terén (átlagosan 70 százalék vagy annál is több alkalmazásukat emelték a felhőbe), hogy teljesítményük jóval meghaladja versenytársaikét.

A felmérés szerint a válaszadók 12 százalékát jelentő „felhő mesterek” sokkal inkább az adatokra támaszkodnak, innovatívabbak, továbbá az ügyféligényekre is sokkal gyorsabban, relevánsabb és agilisabb módon tudnak reagálni. A „felhő mesterek” a legnagyobb növekedést érték el a teljesítmény és a versenyképesség terén. Ezek a vállalatok képesek maguk mögött hagyni versenytársaikat, ezzel jelentősen megosztva az iparágakat, amelyekben működnek.

Állítás kontra valóság

A lemaradók szimplán próbálnak felzárkózni, annak ellenére, hogy többségük rendelkezik felhő stratégiával és annak bevezetése folyamatban van vállalataiknál. Érdekes módon a megkérdezett IT szakemberek több, mint harmada (35 százalék) állította, hogy teljesen kiforrott és nagyrészt bevezetett felhő stratégiával rendelkezik, közülük viszont csupán 18 százalék sorolható a „felhő mesterek” táborába.

Ez az arány jól mutatja a különbséget a között, hogy a vállalatok mit állítanak magukról, és hogy valójában miként működnek. Magáról a felhő stratégiáról még többen (43 százalék) állították, hogy jól haladnak annak bevezetésével, ezzel szemben a válaszadók ötöde arról számolt be, hogy a felhő stratégia fejlesztéssel még gyerekcipőben járnak.

Erre figyelni kell!

A felhő azonban nem az egyetlen technológiai beruházás, amire a vállalatoknak 2018-ban gondolniuk kell. Az Oracle kutatásából az is kiderül, hogy a vállalatok igyekeznek az új évben kihasználni az új, innovatív technológiákban rejlő lehetőségeket, mint a mesterséges intelligencia (AI), a gépi tanulás vagy az automatizáció.

Az IT vezetők több, mint negyede úgy vélekedett, hogy az automatizációnak fontos szerepe van üzleti szempontból, és csak másodsorban említették annak jelentőségét, hogy a vállalat képes legyen többplatformos szolgáltatásokat nyújtani. Az IT vezetők ötöde tartotta fontosnak a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást a vállalatán belül.

Andrew Sutherland, az Oracle hardver és technológiai alelnöke az EMEA és APAC régióban elmondta: „2018-ban a ’felhő mesterek’ és a mögöttük lemaradók között még tovább nőhet a szakadék. Azt már most is láthatjuk, hogy a legnagyobb tapasztalattal rendelkezők tudják leggyorsabban kihasználni az új vállalati technológiák előnyeit és az új fejlesztési metodológiákat, képesek ezekkel lenyűgözni az ügyfeleiket, vagy olyan léptékű versenyelőnyt alakítanak ki, amellyel kitűnhetnek a többiek közül.

A gyors piacra jutás egyrészt a tapasztalaton múlik, hogy hogyan tudja egy vállalat adaptálni az újabb technológiákat, másrészt pedig hogy a megfelelő felhő platformba, infrastruktúrába és eszközökbe invesztál-e. Aki most nem zárkózik fel, akár végleg háttérbe szorulhat a piaci versenyben.” 

Ugyan a válaszadók közel kétharmada egyetértett abban, hogy a felhő segítségével a vállalatok képesek jobban kiszolgálni az ügyféligényeket, magasabb szintű együttműködést, skálázhatóságot és agilitást tesz lehetővé, a biztonsággal kapcsolatos félelmek továbbra is jelen vannak. A felmérésben megkérdezettek körülbelül 54 százaléka érzi úgy, hogy súlyos biztonsági kérdéseket vet fel az IT folyamatok és adattömegek felhőbe való helyezése. Ezzel szemben 72 százalék szerint az alkalmazások nagyobb biztonságban vannak a felhőben, mint korábban.

Akiket az adat vezérel

Az elemzési képességek terén a felmérés szintén éles különbséget mutat azon vállalatok között, akik fejlettebb, illetve kevésbé fejlett felhő technológiával élnek. Az előbbiek 60 százaléka állította, hogy sokkal könnyebben elemez bármilyen típusú adatot és jelentős előnyei származnak a gépi tanulásra alapozó automatizációból és vizualizációból, míg a felhőt kevésbé kiaknázó cégeknek csak egy harmada tapasztalta ezt.

Nyolcból tíz magas fejlettségű felhő technológiával rendelkező vállalat mondta, hogy számottevő nyeresége keletkezett azáltal, hogy az adatait a felhőbe migrálta, továbbá hogy ezáltal képes különböző adatelemzési modellekkel kísérletezni. Közel ugyanennyien állították, hogy jobb belátást nyertek az adataikba a felhőnek köszönhetően.

Legfőképp a cégek integrálják az adatelemzési képességeiket egyetlen felhő platformba, amely biztonságos hozzáférést nyújt az adatokhoz mind a telephelyeken, mind a felhőbeli adatforrásokban, ahol a legtöbb előny érvényesül.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Megemelték a kutatás-fejlesztési alap keretét »