Hamar zavarba kerülünk, ha okoskütyükről van szó

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 4 perc

A magyarok közel háromnegyede tett már úgy, mintha értene valamilyen technológiai kifejezést. A wifi, az emoji, és a felhő tartozik a Magyarországon leggyakrabban félreértett szakszavak közé - derül ki a Samsung felméréséből.

Szeretjük a digitális forradalmat

A technológia legújabb vívmányai – így a VR headsetek, önjáró autók, vagy az okoshűtők – kétségtelenül lenyűgöző élményt kínálnak a felhasználóknak. A Samsung 18 európai országot érintő, 10 ezer megkérdezett bevonásával készült felmérése azonban arra is rámutat, hogy a fejlődés ütemének gyorsulása mellett az európai lakosok egyre nehezebben tartanak lépést a technológiai szaknyelv változásaival. A kutatás arra figyelmeztet, hogy bár az emberek lelkesednek a legújabb technológiák iránt, fennáll a veszélye annak, hogy a bonyolult szakkifejezések elijesztik a potenciális vásárlókat.

A magyarok is élvezik a digitális forradalmat: 53 százalékuk (európai átlag 52 százalék) saját bevallása szerint sokkal többet használja a modern technológia vívmányait, mint két évvel ezelőtt, sőt 8 százalékuk (európai átlag 13 százalék) egyenesen azt állítja: már nem is tudna élni nélkülük.

Sokakat érdekelnek az újdonságok
Az Európa-szerte 10 ezer megkérdezett több mint a fele válaszolta, hogy érdeklik az újkeletű technológiai megoldások, mint például a felhő alapú megosztás, vagy a Dolgok Internete (IoT). Meglepő ugyanakkor, hogy közel háromnegyedük (72 százalékuk) beismerte: gyakran csak tetteti, hogy érti a legújabb technológiai szakszavak pontos jelentését.

Kérdésre elbizonytalanodunk

Amikor a technológiai kifejezésekről van szó a magyarok egy kicsit kevésbé magabiztosak az európai átlaghoz képest: a válaszadók 74 százaléka mondta, hogy gyakran tetteti, hogy ismeri ezeket a fogalmakat. Az indoklás persze érthető: szeretnék elkerülni, hogy butának vagy tájékozatlannak tűnjenek a partnerük, a barátaik vagy épp a kollégáik előtt.

Hogy mennyire komoly problémáról van szó, arra egy másik adat mutatott rá: a magyarok negyede állítja, hogy a bonyolult kifejezések elriasztják őket egy-egy termék használatától. 40 százalékuk vallotta, hogy legalább egy olyan készüléke van, amelyik többet tud annál, mint amire szüksége van.

Nem értjük a szaknyelvet

„A kutatásunkból kiderül, hogy a mai technológia által használt szaknyelv számos fogyasztónak gondot jelenthet. A Samsung Electronics éppen ezért jelentős erőfeszítéseket tesz ennek megszüntetése érdekében: törekszünk az általunk használt nyelvezet egyszerűsítésére, és Európa-szerte 400 000 fiatal számára biztosítunk lehetőséget a digitális ismereteik kibővítésére. Magyarországon mindemellett még a Smart School programunkkal is hozzájárulunk a digitális tudás növeléséhez” – nyilatkozta Törökné Nagy Monika, a Samsung Electronics délkelet-európai régiójának marketing igazgatója.

„Ahogy a mobil, digitális és TV technológia határai egyre kijjebb tolódnak, úgy az iparágnak már nem csak arról kell gondoskodnia, hogy a technológia előnyei mindenki számára elérhetővé váljanak, hanem arról is, hogy segítséget nyújtson azoknak, akik nem mozognak olyan magabiztosan például a felhő alapú megosztás vagy a Dolgok Internetének világában. – tette hozzá Törökné Nagy Monika.

Hozzátette, hogy minden felhasználónk fontos számunkra, ezért is fordítunk kiemelt figyelmet arra, hogy valóban okos, egyszerű és fogyasztóbarát termékeket gyártsunk, amelyek biztonságosan és könnyen használhatóak. Ezen túlmenően a szakértőkből álló ügyfélszolgálati csapatunk online, viszonteladói partnereinknél pedig személyesen is az ügyfeleink rendelkezésére áll” 

A felmérést a Samsung Electronics Europe 18 európai országban, több mint 10 ezer ember részvételével készítette el azzal a céllal, hogy megvizsgálja, miként változik a technológiához fűződő viszonyunk. Az eredményt látva a vállalat összeállított egy praktikus kiadványt “The Plain Tech Guide” (Tech Útmutató) címmel, amelyben elmagyarázza a legújabb kifejezések jelentését, és bemutatja, hogy azok miként segítik életünket.

Növelnék a fiatalok tudását

A Samsung célja, hogy Európa-szerte 400 000 fiatalt segítsen az emelt szintű digitális tudás elsajátításában. Ezt a célt szolgálják a Samsung Smart Classroom és a Tech Institutes programjai, amelyek Magyarországon Samsung Smart School és Samsung Smart Academy néven futnak nagy sikerrel. A Smart School projekt keretében a Samsung a legmodernebb technikai újdonságokkal szereli fel általános iskolák tantermeit, így ezek az eszközök az oktatás mindennapos részévé válnak. Magyarországon ma már négy oktatási intézményben működnek ilyen tantermek.

Egy korábbi felmérésből kiderült, hogy a programban részt vevő diákok 95 százaléka jobban élvezte az órát és könnyebb volt számára a tanulás tableteken, és 72 százalékuk érezte úgy, hogy a társaival való közös munka is egyszerűbb és hatékonyabb volt így. A Samsung Smart Academy pedig egy 3 hónapos, felnőttek számára meghirdetett akkreditált tanfolyam, amely során a digitális eszközök használatát sajátíthatják el a résztvevők, ezzel segítve a munkahelyi elhelyezkedésüket.

Nem vagyunk tisztában a kifejezésekkel

Miközben a technológiai nyelvezet folyamatosan fejlődik, mi egyre szívesebben választunk vizuális módszereket a gondolataink és az érzelmeink kifejezésére. Az emojik, vagy hangulatjelek lényegében már egy új nemzetközi nyelvet alkotnak. A Samsung kutatásából ugyanakkor fény derült arra, hogy a legtöbb embernek gondot okoz megfejteni, mit is jelentenek tulajdonképpen ezek az új karakterek. A magyarok 19 százaléka bevallotta: előfordult már, hogy úgy tett, mintha többet tudna az emojikról, mint valójában.

Ennél is érdekesebb, hogy habár egy gyakran használt kifejezésről van szó, minden ötödik magyar számára még mindig nem tiszta, mi is pontosan a wifi.

A leghasznosabb appok

A kutatás kitért arra is, az európaiak mely applikációkat tartják a leghasznosabbnak. A kontinensen élők életére a térképes alkalmazások vannak a legnagyobb hatással, ezek azok, amelyek leginkább megkönnyítik az emberek mindennapjait. A megkérdezettek 66 százaléka tartotta a térképes applikációkat a leghasznosabbnak, ezeket követik az időjárással kapcsolatos alkalmazások 56 százalékkal, és a telefonba épített fényképezők alkalmazásai 51 százalékkal.

Ahogy Törökné Nagy Monika, a Samsung Electronics délkelet-európai régiójának marketing igazgatója hozzátette: „Inspiráló látni, hogy az európaiak eddig sosem látott módon használják ki a technológia adta lehetőségeket. Örömmel tölt el, hogy az emberek 55 százaléka izgatottan várja az olyan legújabb innovatív készülékeinket, mint a Galaxy S7 és Galaxy S7 edge.

Az eladási számok bizonyítják, hogy több tízezer magyar csatlakozott hozzánk, amikor azt mondtuk a legújabb csúcskészülékeink kapcsán: „felejtsd el, amit a telefonról gondoltál!” A Samsungnál folyamatosan arra törekszünk, hogy a lehető legszebb, leghasznosabb és leginkább felhasználóbarát megoldásokat alkossuk meg. A kutatás eredményei emlékeztetnek minket arra, hogy sosem szabad hagyni, hogy egy komplex technikai nyelv az innováció és a haladás útjába álljon.”

Az öt leggyakrabban félreértett kifejezés:

1. Wifi: Olyan technológia, amely rádióhullámok segítségével teszi lehetővé az internethez való csatlakozást.

2. Emoji: Használtál valaha smiley-t egy szöveges üzenetben? A japán eredetű emojik mini képek vagy karakterek, amelyek a gondolataink és érzéseink kifejezésére szolgálnak.

3. Felhő: Az interneten láthatatlanul futó adattároló szolgáltatások, amelyek a fizikai eszközök helyett állnak rendelkezésre. Ezek segítségével bárhonnan, ahol elérhető az internet, nézhetjük a Netflixet vagy éppen használhatjuk a Gmailt is.

4. Optikai szál: Az optikai szál a telefonkábelek egy hatékonyabb változata. Fénysugár segítségével egy üveg vagy műanyag csövön keresztül továbbítható a kódolt információ. A szálak külön-külön az emberi hajszál tizedénél is vékonyabbak, mégis 25.000 telefonhívásnak megfelelő adatmennyiséget tudnak egyszerre továbbítani.

5. A Dolgok Internete (Internet of Things, IoT): Interneten keresztül egymáshoz kapcsolt eszközökből álló hálózat, amely lehetővé teszi, hogy az okostelefonok, okostévék vagy akár az okos háztartási berendezések kommunikáljanak egymással, ezáltal könnyebbé tegyék az életünket.

Hirdetés
Figyúzz!!!
Találtuk

Közel nyolcvan országot megelőzve lett első a HEINEKEN Hungária.

Jók a főváros adottságai a geotermikus energia fűtési célú hasznosítására.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Számítógépes játékírók jelentkezzetek!

Itt az idő, aki mer az nyer, lehet jelentkezni.

Még több magyar látogatta a horvát tengerpartokat

Rekordot döntött tavaly is a magyar turisták száma Horvátországban.

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Ingyenes mobilapplikáció a vállalkozások segítésére »

4IG 608 (1,33 ) AKKO Invest 424 (2,05 ) ALTEO 740 (-1,60 ) APPENINN 329 (1,39 ) AutoWallis 85 (3,79 ) BIF 233 (-2,92 ) CIGPANNONIA 291 (4,30 ) DELTA 80 (3,09 ) DM-KER 42 (-1,18 ) Duna House 310 (4,03 ) ENEFI 295 (-1,67 ) FUTURAQUA 60 (4,20 ) GSPARK 3180 (-0,62 ) Gloster 2628 (1,08 ) KULCSSOFT 1520 (-3,80 ) MASTERPLAST 730 (7,67 ) MOL 1664 (6,74 ) MTELEKOM 367 (-0,14 ) NUTEX 22 (-3,93 ) OPUS 227 (1,11 ) OTP 9440 (5,06 ) OTT1 173 (1,88 ) PANNERGY 688 (-0,29 ) RABA 800 (1,01 ) RICHTER 6770 (0,97 ) SET Group 57 (-2,56 ) TAKAREK 446 (6,19 ) WABERERS 1115 (-1,33 )