Kevés van belőlük, és egymástól lopkodják

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Ma már közhely, hogy a mesterséges intelligencia miatt munkahelyek szűnnek meg, ám arról kevesebb szó esik, hogy újak is jönnek létre. Ilyen a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) menedzser is, amiből akkora hiány mutatkozik, hogy milliós fizetésekkel halásszák el egymástól a szakembereket a nagyvállalatok. A hiány pótlására Magyarországon először indul szakirányú továbbképzés az Edutus Főiskolán.

A marketing is lecsapott az új jövevényre

A mesterséges intelligencia alkalmazásának egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe a marketing. A vásárlási és vevői szokásokról a vállalatoknál összegyűlt információhalmaz valóságos aranybánya. Ennek az adattengernek a feldolgozását végzi a mesterséges intelligencia révén az ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management – CRM) szoftver.

„Csakhogy, nélkülözhetetlen egy szakember, aki menedzseli a folyamatot és a létrejövő információhalmazt. Ő a CRM-menedzser. A probléma ott kezdődik, hogy a szükséges tudással rendelkező szakemberek száma töredéke annak, amennyire szükség lenne a magyar piacon” – mondta Damjanovich Nebojsa online marketing szakértő, a képzés szervezője.

A szakemberhiány oka, hogy a technológia fejlődésével mára széles körben elérhetővé vált és felértékelődött a CRM rendszerek szerepe. Bár CRM szoftverek korábban is léteztek, magas áruk miatt jóformán csak a multinacionális vállalatok engedhették meg maguknak. Ugyanakkor szakemberképzés nem volt, azt a rendszer szállítója „adta” a szoftver mellé - meglehetősen borsos áron. 

Nincs elég szakember

Így a munkaerőpiacon máig csak azok a szakemberek vannak, akiket korábban a nagyvállalatok képeztek ki, így egymástól „lopkodják” a munkaerőt, nem ritkán milliós fizetésért. Ennek az lett az eredménye, hogy egyre több CRM-menedzsert keresnek – magyarázza Damjanovich Nebojsa.

Ezt felismerve az Edutus Főiskola, a piac meghatározó szereplőivel együttműködve Magyarországon először indít CRM-menedzserképzést. A szakirányú továbbképzésben a Microsoft, az SAP, a Salesforce, a Zoho és a hazai MiniCRM szakemberei vesznek részt. A két szemeszterből álló képzésen a legelterjedtebb CRM rendszerek kezelésének elsajátításával a nemzetközi munkaerőpiacon is versenyképes tudás szerezhető.

Hirdetés
http://www.AutoAlkatreszONLINE24.hu
Hirdetés
Találtuk

Ne feledkezzünk meg az adatlopási botrányokról.

Egy egyszerű öt perces trükk, ami ha a harcban működik, akkor nálad is fog.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Hová tűnnek el a jó szakemberek? »

4IG 3480 (1,16 ) ALTERA 725 (-1,36 ) ANY 1245 (-1,58 ) APPENINN 577 (-2,37 ) BIF 2000 (0,50 ) CIGPANNONIA 390 (-3,59 ) CSEPEL 774 (-5,61 ) EHEP 910 (-14,15 ) ELMU 26600 (-0,75 ) ENEFI 185 (-1,34 ) ESTMEDIA 100 (7,53 ) FORRAS/OE 980 (-5,77 ) FUTURAQUA 51 (-0,39 ) GSPARK 3460 (0,29 ) KONZUM 2350 (-4,47 ) MASTERPLAST 630 (-3,08 ) MOL 2856 (0,35 ) MTELEKOM 410 (0,12 ) NORDTELEKOM 36 (-3,46 ) OPUS 494 (-5,18 ) ORMESTER 1330 (-10,74 ) OTP 9955 (0,61 ) RABA 1285 (-1,53 ) RICHTER 5060 (0,20 ) SET Group 212 (-3,20 ) TAKAREK 619 (1,48 ) WABERERS 2790 (2,95 ) ZWACK 16650 (0,30 )