Kevés van belőlük, és egymástól lopkodják

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Ma már közhely, hogy a mesterséges intelligencia miatt munkahelyek szűnnek meg, ám arról kevesebb szó esik, hogy újak is jönnek létre. Ilyen a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) menedzser is, amiből akkora hiány mutatkozik, hogy milliós fizetésekkel halásszák el egymástól a szakembereket a nagyvállalatok. A hiány pótlására Magyarországon először indul szakirányú továbbképzés az Edutus Főiskolán.

A marketing is lecsapott az új jövevényre

A mesterséges intelligencia alkalmazásának egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe a marketing. A vásárlási és vevői szokásokról a vállalatoknál összegyűlt információhalmaz valóságos aranybánya. Ennek az adattengernek a feldolgozását végzi a mesterséges intelligencia révén az ügyfélkapcsolat-kezelő (Customer Relationship Management – CRM) szoftver.

„Csakhogy, nélkülözhetetlen egy szakember, aki menedzseli a folyamatot és a létrejövő információhalmazt. Ő a CRM-menedzser. A probléma ott kezdődik, hogy a szükséges tudással rendelkező szakemberek száma töredéke annak, amennyire szükség lenne a magyar piacon” – mondta Damjanovich Nebojsa online marketing szakértő, a képzés szervezője.

A szakemberhiány oka, hogy a technológia fejlődésével mára széles körben elérhetővé vált és felértékelődött a CRM rendszerek szerepe. Bár CRM szoftverek korábban is léteztek, magas áruk miatt jóformán csak a multinacionális vállalatok engedhették meg maguknak. Ugyanakkor szakemberképzés nem volt, azt a rendszer szállítója „adta” a szoftver mellé - meglehetősen borsos áron. 

Nincs elég szakember

Így a munkaerőpiacon máig csak azok a szakemberek vannak, akiket korábban a nagyvállalatok képeztek ki, így egymástól „lopkodják” a munkaerőt, nem ritkán milliós fizetésért. Ennek az lett az eredménye, hogy egyre több CRM-menedzsert keresnek – magyarázza Damjanovich Nebojsa.

Ezt felismerve az Edutus Főiskola, a piac meghatározó szereplőivel együttműködve Magyarországon először indít CRM-menedzserképzést. A szakirányú továbbképzésben a Microsoft, az SAP, a Salesforce, a Zoho és a hazai MiniCRM szakemberei vesznek részt. A két szemeszterből álló képzésen a legelterjedtebb CRM rendszerek kezelésének elsajátításával a nemzetközi munkaerőpiacon is versenyképes tudás szerezhető.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Találtuk

Főként magányosak hívják a lelkisegély-szolgálatot advent idején.

Az elkövetkező 15 évben az amerikai állások közel fele automatizálttá válhat.

Hirdetés
Szabadidő, sport

Magyar fiatalok is pályára lépnek az idei VB-n

A FIFA Világbajnokság-McDonald's Játékoskísérő program keretében...

A tökéletes kempingezés titkai

Néhány dologra nem árt előre felkészülni, hogy valóban felhőtlen...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Szinte minden internetező álláskereső is »