Óriási növekedésről számolt be a Huawei

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd kínai jüan bevételre számít a 2016-os pénzügyi évben, amely az előző évhez képest 42 százalékkal nagyobb bevételt jelent. Ezzel a vállalat az egymást követő ötödik évben folytatja a növekedést - tájékoztattak hétfői közleményükben.

Jelentős pozíciónyerés

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója elmondta, hogy az IPSOS piackutató cég szerint a vállalat márkaismertsége jelentősen növekedett világszerte és az anyaországon túl is: Kínán kívül 76 százalékról 81 százalékra emelkedett.

Továbbá 66,7 százalékkal növekedett azoknak az anyaországon kívüli felhasználóknak a száma is, akik fontolgatják a vállalat készülékeinek megvásárlását, márka preferenciájuk pedig 100 százalékkal emelkedett. 

A GfK piackutató 2016 októberében publikált adatai szerint pedig a Huawei részesedése 11,3 százalékra emelkedett a globális okostelefon piacon, emellett a vállalat fogyasztói üzletága jelentős áttörést ért el tavaly Európában a prémium kategóriában, a P9 és a P9 Plus telefonok eladásainak köszönhetően.

A GfK adatai szerint a Huawei 33 országban több mint 15 százalékos, 18 országban pedig több mint 20 százalékos piaci részesedéssel bír, míg Északkelet- és Nyugat-Európában a Huawei piaci részesedése meghaladja a 15, illetve a 10 százalékot.

Növekedés az okostelefon és tablet szállításoknál

2016-ban a Huawei több mint 139 millió okostelefont szállított ki. Ez 29 százalékos növekedést takar 2015-höz képest, amely jelentősen nagyobb, mint a globális okostelefon piac 0,6 százalékos növekedése az IDC adatai alapján.

„A nehéz piaci körülmények ellenére a Huawei fogyasztói üzletága továbbra is kiemelkedő tempóban növekszik az iparágban. Ez egyrészt a felhasználókat előtérbe helyező és innováció-központú szemléletünknek köszönhető, másrészt pedig elköteleződésünknek aziránt, hogy egy prémium márkát építsünk fel. 2017-ben tovább erősítjük majd kutatás-fejlesztési tevékenységünket, ellátói láncunkat, értékesítési csatornáinkat, szolgáltatásainkat és minden olyan területet, amely hatékonyságunk további növelését és kapacitásainkat fejleszti” – mondta el Richard Yu.

Új modell

A legsikeresebb modell a német optikai céggel, a Leicával közösen tervezett dual kamerával felszerelt P9 okostelefon. Ebből és a P9 Plusból a vállalat több mint 10 milliót darabot adott el a tavalyi évben.

A Huawei legújabb prémium okostelefonja, a Mate 9 sorozat is nagy siker: piacra dobásának első két hónapjában eladásai 50 százalékkal meghaladták elődje, a Mate 8 eladásait. A Huawei Kínán kívüli okostelefon szállításai nagyjából az anyaországi szállításokkal megegyező mértéket mutattak, a teljes kiszállítások 36 százalékát közép- és felsőkategóriás telefonok tették ki.

A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére a vállalat tablet kiszállításai is jelentősen növekedtek 2016-ban: összesen több mint 10 millió darabot szállított le a Huawei ezekből a készülékekből, ami 90 százalékos növekedés az előző évi értékhez képest.

Az innovációs költségek

A Huawei kiemelkedő gazdasági teljesítménye az innovációra és kutatás-fejlesztésre fordított hatalmas beruházásainak is tulajdonítható: a vállalat 16 kutatólaboratóriumot hozott létre világszerte, többek között Kínában, Németországban, Svédországban, Oroszországban és Indiában is.

A Huawei valamennyi – fogyasztói, távközlési szolgáltatói és vállalati IKT - üzletágát érintően az elmúlt tíz évben összesen több mint 38 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre.

Hirdetés
Brexit

Nagy-Britanniának komoly engedményeknek kell eleget tennie annak érdekében,...

"Katasztrofális" következményekkel járna a brit élelmiszeripar...

Hirdetés
Szavazz!

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

A Balaton északi vagy a déli partja vonzóbb?

Hajlamosak vagyunk kőbe vésett értékítéletet feltételezni, pedig még az...

Védtelenek lesznek az adataink?

Május végén lép életbe a GDPR, és itthon egyetlen szervezet sem lesz 100...

Vagyon

Csökkent a Bamosz tagok által kezelt befektetési alapok összvagyona...

Hongkongban tavaly átlépte a legvagyonosabbak száma az egymillió főt.

Hirdetés
Találtuk

Ne keresse többet a térképen Szváziföldet

Ismerkedjen meg eSwatanival.

Hat tipp, hogy uralkodni tudj az érzelmeiden

A harag egy teljesen természetes emberi érzelem, amit egészséges módon ki is...

Hirdetés
Ezt olvasta már?

Négy kontinensen dobbant egyszerre a magyar cég »

ALTERA 880 (0,57 ) ANY 1405 (1,08 ) APPENINN 686 (1,18 ) CIGPANNONIA 472 (2,39 ) CSEPEL 960 (-1,44 ) ESTMEDIA 110 (10,00 ) FUTURAQUA 63 (-1,86 ) GSPARK 3560 (0,28 ) KONZUM 3380 (0,90 ) MOL 2998 (0,60 ) NORDTELEKOM 54 (-2,53 ) NUTEX 46 (-8,23 ) OPUS 729 (1,11 ) OTP 11440 (0,26 ) OTT1 305 (2,69 ) PANNERGY 764 (0,53 ) RABA 1350 (-0,74 ) SET Group 273 (-1,44 ) ZWACK 17400 (0,29 )