Három kérdés, amire minden vállalkozó kell tudja a választ

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Céget vezetni, a feladatokkal és a partnerekkel egyszerre foglalkozni, új kapcsolatokat építeni és a meglévőket ápolni sok időt vesz el egy vállalkozó idejéből. Az egyensúly megteremtésének sikeressége alapjaiban határozza meg egy vállalkozás versenyképességét. Ha tudja a választ Dr. Ivan Misner, a Business Network International alapítójának három egyszerű, de lényeges kérdésére, máris jó úton jár ahhoz, hogy megvalósítsa céljait!

Ki az én valódi célcsoportom?

Sokan meglepődnének, mennyien vannak, akik nem tudják meghatározni a saját célpiacukat. Legtöbbjük azt válaszolja: „Mindenki!”. Bár részt vesznek networking eseményeken, mégsem érzik eredményesnek a találkozásokat, és gyakran annyi üzletet sem kötnek, amennyit minimálisan elvártak volna – így természetesen azt gondolják, a kapcsolatépítés ezen formája működésképtelen számukra. Pedig igen, csak ehhez pontosan ismerni kell a célokat és azt, hogy kikhez keresünk ennek érdekében új kapcsolatokat!

Hol találkozhatok a célközönségemmel?

A kapcsolatok kialakítása sok időt, energiát és elköteleződést kíván. Ahogy a vállalkozásod fejlődik, és megpróbálsz speciális célpiacokat is bevonni, érdemes új irányokat is számba venni, amelyek kívül esnek a tipikus hálózatépítő gyakorlatokon. Ha például több kisvállalkozóval kíván kapcsolatot kiépíteni, akkor érdemes több időt eltölteni a kereskedelmi kamarában vagy a helyi üzleti szövetségekben.

Pontosan kivel szeretnék találkozni?

Még ha nem is tudja konkrétan megnevezni azokat a személyeket, akikkel találkozni szeretne, az irányt biztosan érzi. Ezért érdemes első körben partnereit, ismerőseit megkérdezni arról, nem ismernek-e valakit, akinek szüksége lenne az Ön szolgáltatásaira. De még mielőtt azt gondolnánk, ez ilyen egyszerű, lássunk egyértelműen: a tudatos üzleti kapcsolatépítéshez valóban érdemes segítséget kérni, de mindezt szervezett keretek között.

A rendszeresen megszervezett, közösségbe ágyazott üzleti találkozó tökéletes alkalom arra, hogy megismerjen új embereket, felmérje a lehetőségeket, és gyümölcsöző kapcsolatokat építsen. Nincs még egy olyan opció, ahol egyszerre ennyi hasonló gondolkodású üzletemberrel lehetne találkozni.

Aki segít elérni céljainkat
A célok elérhetők, csak meg kell találnunk a megfelelő támogatót, aki segít. Sharí Alexander, az Entrepreneur.com vendégszerzője szerint ezt a személyt négy különböző típus testesíti meg.

4IG 4240 (-14,86 ) AKKO Invest 19100 (1,60 ) ALTEO 700 (-0,71 ) APPENINN 536 (8,06 ) AutoWallis 167 (1,83 ) BIF 2620 (1,55 ) CIGPANNONIA 435 (0,69 ) CSEPEL 610 (1,67 ) Duna House A 4100 (0,49 ) ENEFI 310 (-17,33 ) ESTMEDIA 93 (-6,26 ) FUTURAQUA 46 (1,75 ) GSPARK 3580 (-1,92 ) KONZUM 201 (-0,99 ) KPACK 17000 (-6,08 ) KULCSSOFT 1280 (2,40 ) MASTERPLAST 670 (-4,96 ) MOL 3366 (0,48 ) MTELEKOM 473 (1,72 ) NORDTELEKOM 38 (-7,32 ) NUTEX 29 (-0,34 ) OPUS 406 (-0,25 ) ORMESTER 1650 (19,57 ) OTP 12840 (0,31 ) OTT1 223 (-0,89 ) PANNERGY 702 (-4,88 ) RABA 1205 (-1,23 ) RICHTER 5210 (-1,79 ) SET Group 672 (20,00 ) TAKAREK 690 (4,55 ) WABERERS 1785 (5,93 ) ZWACK 17200 (0,58 )