Hátránnyal indul egy vállalat, ha nincs saját weboldala?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció - derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből. A vállalatok jelentős része jelen van már a közösségi oldalakon is, hiszen több mint felük rendelkezik Facebook oldallal, és minden ötödik a LinkedInen ápolja kapcsolatait.

Mennyire fontos az online jelenlét?

Az okostelefonok térhódításával egyre több időt töltünk online - a felmérések szerint naponta átlagosan több mint 5 órát. Eközben a kiskereskedelem tavalyi 4,6 százalékos bővülésével szemben az online piac ötödével tudta növelni bevételeit, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell, és még inkább kihasználni azt a növekedésre.

„Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai nagyvállalatok milyen arányban és hogyan képviseltetik magukat a világhálón. A felmérésünk eredménye szerint digitálisan van még hova fejlődniük, hiszen tízből hét vállalatnak van csak saját honlapja” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

Mire használják?

A kutatás szerint a vállalatok szinte kivétel nélkül arra használják honlapjukat, hogy bemutassák termékeiket, szolgáltatásaikat, de minden nyolcadik céges honlapon már elérhető a webshop funkció is, további 8 százalékuknál pedig a rendelés is nyomon követhető.

„A vásárlók online kiszolgálása terén mindenképpen célszerű a vállalatoknak tovább fejlődni, mivel egyértelműen nagy versenyelőnyt jelent az online rendelés lehetősége. Egy nemrég ismertetett kutatás szerint idén év végére az online vásárlók száma elérheti a 3 millió főt. Érdemes tehát nyitni az új értékesítési csatornák, a digitalizáció felé, hiszen elősegíthetik a könnyebb és gördülékenyebb üzletmenetet” – tanácsolja a szakember.

A nagyvállalatok is ott vannak a közösségi oldalakon

Manapság a közösségi oldalakon való jelenlét is egyre inkább elvárás.

„A cégek többsége már felismerte a közösségi média erejét, hiszen több mint felüknek van Facebook oldala, és minden ötödik vállalatot megtalálunk a LinkedIn-en. A céges videós tartalmak előállítására azonban egyelőre még nem csaptak le a cégek itthon, csupán minden tizedik vállalatnak van Youtube csatornája, blogot pedig mindössze  a cégek 4%-a ír” – mondta el az eredmények alapján Patrick Van Overloop.

Ezt olvasta már?

A miniszter szerint 25 százalékkal nő a kutatási támogatása »

4IG 963 (-0,31 ) AKKO Invest 29200 (0,69 ) ALTEO 772 (-0,26 ) APPENINN 442 (-0,56 ) AutoWallis 112 (-1,76 ) BIF 301 (-1,31 ) CIGPANNONIA 316 (-3,07 ) CyBERG 1820 (1,11 ) Duna House A 3790 (0,26 ) EHEP 10500 (-1,87 ) ELMU 30600 (2,68 ) ENEFI 502 (-1,95 ) ESTMEDIA 124 (1,64 ) FORRAS/OE 1540 (6,21 ) FUTURAQUA 114 (0,18 ) GSPARK 4400 (-0,90 ) KPACK 19500 (2,09 ) KULCSSOFT 1550 (3,33 ) MASTERPLAST 726 (1,68 ) MOL 2976 (2,69 ) MTELEKOM 432 (-0,23 ) NORDTELEKOM 46 (0,33 ) NUTEX 30 (1,02 ) OPUS 395 (-0,30 ) ORMESTER 7900 (8,97 ) OTP 12760 (0,71 ) OTT1 282 (-0,88 ) PANNERGY 752 (0,53 ) RABA 1140 (-2,15 ) RICHTER 4920 (1,95 ) SET Group 654 (1,55 ) WABERERS 1415 (1,07 ) ZWACK 16800 (0,60 )