Így számolhatjuk fel a stresszes életet

| forrás:
TF-információ
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Van egy rossz szokás, amit szinte minden ember ismer és csinál annak ellenére, hogy tudja: hosszú távon káros. Abba kellene hagyni, de nem tudjuk. Ezt a "csendes gyilkost" úgy hívják: stressz. Mindennapjaink tele vannak stresszforrásokkal, így nem csoda, ha számos kutatást végeztek már a gyakori idegeskedés okozta hatásokról. Kimutatták, hogy hatással van a szívünkre, az emésztőrendszerünkre és az immunrendszerünk egészségére, befolyásolja az alvásminőséget, sőt akár az agysejtek elhalását is eredményezheti a tartós feszültség. Akár a pénz miatt, akár a család miatt, akár a munka miatt érnek minket napi szinten stresszhatások, egyértelmű, hogy ezt az állapotot a közvetlen boldogságunk és a hosszú távú egészségünk érdekében kezelni kell. Erre mutatunk 4 tippet a Women's Running gyűjtése alapján.

Stresszlevezetés sportolással

A testmozgás több, mint kalóriaégetés: ez az egyik legjobb és legegyszerűbb módja annak, hogy megszabaduljunk a felgyülemlett szorongástól és energiától.

A kutatások azt mutatják, hogy a testmozgás serkenti az agyműködés, valamint endorfintermelő hatása miatt hangulatjavítóként is kiváló.

Testünk árulkodó jelzései

Ha sokat stresszelünk és szorongunk, akár fizikai tünetei is lehetnek a lélekörlő életmódnak. Amikor feszültek vagyunk, fájdalmat és izomgörcsöket érezhetünk. Ilyenkor érdemes lehet felkeresni egy életvezetési tanácsadót vagy sportpszichológust, hogy túllendüljünk ezen az időszakon.

A gyógymasszázs és a rendszeres nyújtás jó megoldás lehet, egyes esetekben pedig segítségül hívhatjuk a kompressziós harisnyanadrágot is. 

Mivel a stressz akár a betegségekből való felépülési időt is meghosszabbíthatja, érdemes odafigyelni a kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag étkezésre és a megfelelő vitaminbevitelre is.

Nyugalom a fejben és a lélekben

A meditáció segíthet a szorongás és a stressz csökkentésében, illetve javíthatja az alvásminőséget. A meditálás napi rutinba való beillesztéséhez ma már számtalan mobilapplikáció elérhető, így érdemes ezeket kipróbálni.

A szakértők szerint, ha még sosem meditáltunk, ajánlott először egy irányított meditációt kipróbálni (például a Mindfulness vagy a Headspace). Viszont nyugodtan kísérletezzünk az alkalmazásokkal, hiszen nem mindenkinek ugyanaz a módszer válik be a legjobban.

Világ ki, harmónia be

A technológia sok területen megkönnyítette az életünket, a folyamatos digitális jelenlét azonban jelentősen átformálta az életmódunkat és ezáltal egészségünkre is hatással lehet. 

Ha a folyamatos értesítések, hírlevelek, pittyegések és rezgések mindennapossá válnak, könnyen érezhetjük azt, hogy lemaradunk valamiről, ha nem követjük megállás nélkül az eseményeket. Ez azonban sok stresszel jár, amely miatt sem a munkánkra, sem a szabadidős tevékenységeinkre nem tudunk száz százalékosan koncentrálni.

Ezért édemes lehet korlátozni a digitális életünket, kikapcsolni az értesítéseket, valamint “kütyümentes időzónákat” kinevezni, amikor csak olyan dolgokkal foglalkozunk, amelyekhez nincs szükség elektronikai eszközökre.

A szakértők szerint pedig elalvás előtt 90 perccel már nem ajánlott képernyőt nézni, hogy szemeinknek legyen idejük regenerálódni, így alvásunk is nyugodtabb lesz.

Így szellőztessük ki a fejünket egy hosszú munkanap után
Ha mi is azok közé az emberek közé tartozunk, akik a legapróbb problémákon is képesek napokig rágódni, és még álmunkban is a munkánkban felmerült kihívásokra keressük a megodást, akkor nem lehet könnyű dolgunk: ha elromlott rajtunk a kikapcsoló gomb, az rengeteg stresszel, sőt, akár alvászavarokkal járhat. Így nem árt, ha van néhány trükk a tarsolyunkban arra az esetre, ha még vacsora közben is a munkán gondolkodunk. Most mutatunk pár tippet az Odyssey gyűjtése  alapján, amelyekkel könnyebben elhallgattathatjuk a fejünkben háborgó gondolatokat.

Ezt olvasta már?

Több éves kihagyás után is van visszaút a munkához »

4IG 1032 (0,19 ) AKKO Invest 25200 (1,61 ) APPENINN 475 (2,81 ) AutoWallis 123 (4,26 ) BIF 305 (2,35 ) CIGPANNONIA 370 (0,95 ) CSEPEL 652 (-6,86 ) Duna House A 4000 (-2,20 ) EHEP 13500 (12,50 ) ENEFI 470 (-1,88 ) ESTMEDIA 84 (3,45 ) FUTURAQUA 79 (-1,25 ) GSPARK 3700 (0,27 ) KONZUM 214 (-1,83 ) KPACK 20000 (-0,99 ) MASTERPLAST 718 (-1,37 ) MOL 3120 (0,45 ) NORDTELEKOM 41 (-3,57 ) NUTEX 27 (-3,57 ) OPUS 432 (-0,32 ) ORMESTER 2660 (5,56 ) OTP 11690 (-0,51 ) OTT1 200 (-0,99 ) PANNERGY 710 (-0,56 ) RICHTER 5130 (0,10 ) SET Group 667 (11,35 ) TAKAREK 640 (-2,14 ) WABERERS 1210 (-5,84 ) ZWACK 17500 (-1,13 )