Így számolhatjuk fel a stresszes életet

| forrás:
TF-információ
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Van egy rossz szokás, amit szinte minden ember ismer és csinál annak ellenére, hogy tudja: hosszú távon káros. Abba kellene hagyni, de nem tudjuk. Ezt a "csendes gyilkost" úgy hívják: stressz. Mindennapjaink tele vannak stresszforrásokkal, így nem csoda, ha számos kutatást végeztek már a gyakori idegeskedés okozta hatásokról. Kimutatták, hogy hatással van a szívünkre, az emésztőrendszerünkre és az immunrendszerünk egészségére, befolyásolja az alvásminőséget, sőt akár az agysejtek elhalását is eredményezheti a tartós feszültség. Akár a pénz miatt, akár a család miatt, akár a munka miatt érnek minket napi szinten stresszhatások, egyértelmű, hogy ezt az állapotot a közvetlen boldogságunk és a hosszú távú egészségünk érdekében kezelni kell. Erre mutatunk 4 tippet a Women's Running gyűjtése alapján.

Stresszlevezetés sportolással

A testmozgás több, mint kalóriaégetés: ez az egyik legjobb és legegyszerűbb módja annak, hogy megszabaduljunk a felgyülemlett szorongástól és energiától.

A kutatások azt mutatják, hogy a testmozgás serkenti az agyműködés, valamint endorfintermelő hatása miatt hangulatjavítóként is kiváló.

Testünk árulkodó jelzései

Ha sokat stresszelünk és szorongunk, akár fizikai tünetei is lehetnek a lélekörlő életmódnak. Amikor feszültek vagyunk, fájdalmat és izomgörcsöket érezhetünk. Ilyenkor érdemes lehet felkeresni egy életvezetési tanácsadót vagy sportpszichológust, hogy túllendüljünk ezen az időszakon.

A gyógymasszázs és a rendszeres nyújtás jó megoldás lehet, egyes esetekben pedig segítségül hívhatjuk a kompressziós harisnyanadrágot is. 

Mivel a stressz akár a betegségekből való felépülési időt is meghosszabbíthatja, érdemes odafigyelni a kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag étkezésre és a megfelelő vitaminbevitelre is.

Nyugalom a fejben és a lélekben

A meditáció segíthet a szorongás és a stressz csökkentésében, illetve javíthatja az alvásminőséget. A meditálás napi rutinba való beillesztéséhez ma már számtalan mobilapplikáció elérhető, így érdemes ezeket kipróbálni.

A szakértők szerint, ha még sosem meditáltunk, ajánlott először egy irányított meditációt kipróbálni (például a Mindfulness vagy a Headspace). Viszont nyugodtan kísérletezzünk az alkalmazásokkal, hiszen nem mindenkinek ugyanaz a módszer válik be a legjobban.

Világ ki, harmónia be

A technológia sok területen megkönnyítette az életünket, a folyamatos digitális jelenlét azonban jelentősen átformálta az életmódunkat és ezáltal egészségünkre is hatással lehet. 

Ha a folyamatos értesítések, hírlevelek, pittyegések és rezgések mindennapossá válnak, könnyen érezhetjük azt, hogy lemaradunk valamiről, ha nem követjük megállás nélkül az eseményeket. Ez azonban sok stresszel jár, amely miatt sem a munkánkra, sem a szabadidős tevékenységeinkre nem tudunk száz százalékosan koncentrálni.

Ezért édemes lehet korlátozni a digitális életünket, kikapcsolni az értesítéseket, valamint “kütyümentes időzónákat” kinevezni, amikor csak olyan dolgokkal foglalkozunk, amelyekhez nincs szükség elektronikai eszközökre.

A szakértők szerint pedig elalvás előtt 90 perccel már nem ajánlott képernyőt nézni, hogy szemeinknek legyen idejük regenerálódni, így alvásunk is nyugodtabb lesz.

Így szellőztessük ki a fejünket egy hosszú munkanap után
Ha mi is azok közé az emberek közé tartozunk, akik a legapróbb problémákon is képesek napokig rágódni, és még álmunkban is a munkánkban felmerült kihívásokra keressük a megodást, akkor nem lehet könnyű dolgunk: ha elromlott rajtunk a kikapcsoló gomb, az rengeteg stresszel, sőt, akár alvászavarokkal járhat. Így nem árt, ha van néhány trükk a tarsolyunkban arra az esetre, ha még vacsora közben is a munkán gondolkodunk. Most mutatunk pár tippet az Odyssey gyűjtése  alapján, amelyekkel könnyebben elhallgattathatjuk a fejünkben háborgó gondolatokat.

Ezt olvasta már?

Megmozgatta az autópiacot a családi kedvezmény »

4IG 958 (-0,52 ) AKKO Invest 29600 (1,37 ) ALTEO 770 (-0,26 ) ANY 1325 (0,76 ) APPENINN 444 (0,57 ) AutoWallis 111 (-0,45 ) BIF 298 (-1,00 ) CIGPANNONIA 320 (1,27 ) CyBERG 1830 (0,55 ) EHEP 10100 (-3,81 ) EMASZ 26000 (0,78 ) ENEFI 498 (-0,80 ) ESTMEDIA 120 (-3,39 ) FUTURAQUA 112 (-1,93 ) GSPARK 4520 (2,73 ) KULCSSOFT 1510 (-2,58 ) MOL 2946 (-1,01 ) MTELEKOM 431 (-0,23 ) NORDTELEKOM 47 (0,76 ) NUTEX 30 (1,34 ) OPUS 385 (-2,48 ) ORMESTER 8100 (2,53 ) OTP 12690 (-0,55 ) RABA 1150 (0,88 ) RICHTER 4924 (0,08 ) SET Group 665 (1,68 ) TAKAREK 620 (0,32 ) WABERERS 1400 (-1,06 )