-->

Kihívója akadt az Ubernek

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Lehet, hogy az Uber legnagyobb erőssége egyben a legnagyobb gyengesége is?

Átcsábítják az Uber sofőrjeit

Az Uber globális monstrummá nőtte ki magát sok ezer független vállalkozóval, sokan közülük azonban nincsenek megelégedve. Ezt kihasználva egy új utazásmegosztó startup, a Juno – ugyan még csak New Yorkban, és lopakodó üzemmódban – próbálja átcsábítani az Uber sofőrjeit – áll a Forbes cikkében.

Talmon Marco, a Viber (2014-ben 900 millió dollárért adtak el a Rakutennek) egykori társalapítója és vezérigazgatója megerősítette a Forbesnak, hogy a Juno mögött áll, és megígérte, hogy a fejlesztés alatt álló új szolgáltatásban „több minden lesz, ami megkülönbözteti majd a többi hasonlótól”.

Jobb bánásmódot ígérnek

Valószínűleg azonban a legnagyobb különbség a sofőrökkel való kapcsolat lesz. Míg az Uber úgy demonstrálta akaratát a mérges sofőröknek, hogy csökkentette fizetésüket és jutalékaikat az elmúlt években, addig a Juno terve, hogy csak 10 százaléknyi jutalékot kér a sofőrjeitől. És azt állítja, hogy felajánlja az alapító részvények 50 százalékát is nekik.

„A Juno meggyőződése, hogy itt az ideje egy olyan telekocsi szolgáltatásnak, melyben a sofőrökkel jobban bánnak” – mondta Marco. „Eljött az ideje egy etikus, társadalmi felelősséget felvállaló utazásmegosztó szolgálatnak. És ez az amit mi csinálunk”.

A Juno már megtalálható New York utcáin, a világ legnagyobb (és legjövedelmezőbb) piacán olyanokkal együtt, mint az Uber, a Lyft és a Gett. Az utasok azonban még nem próbálhatják ki. A cég heti 25 dollárt fizet az Uber sofőrjeinek, hogy csinálják, amit eddig is, és közben kapcsolják be a Juno alkalmazását.

Marco szerint ez adatgyűjtés. „Meggyőződünk róla, hogy minden jól megy-e” – mondta. „Ezen kívül, ez egy lehetőség, hogy megértsük a mintákat, a közlekedés viselkedését, és hogy melyik órák aktívabbak.”

Vajon sikerülni fog?

A sofőrök célba vétele nem egy rossz stratégia a Junotól, hogy megmérkőzzön az Uberrel, de ugyanakkor kockázatos. Az üzlet arról szól, hogy mekkora hálózatot tudsz kiépíteni, ami azt jelenti ebben az esetben, hogy minél több a sofőröd, annál megbízhatóbb vagy. Az Egyesült Államokban és máshol is szerte a világon az Uber minden tekintetben hatalmas. Rengeteg a sofőrje és a pénze is, amit vissza tud forgatni, bár sok rivális is megjelent.

Az összes ilyen vállalat megpróbálja a sofőröket átcsábítani bónuszokkal, ösztönzésekkel és az óránkénti garanciával. Lehet, hogy a Juno 10 százalékos ajánlatával sikerülhet, vagy csak elszórja a befektetők pénzét és nem szerez piaci részesedést. Az idő majd eldönti.

Ezt olvasta már?

Meghosszabbodik a taxisok autócseréjének határideje »

4IG 631 (-0,47 ) AKKO Invest 393 (0,77 ) ALTEO 900 (0,67 ) BIF 243 (-2,41 ) CIGPANNONIA 370 (2,21 ) DELTA 77 (-1,53 ) Duna House 324 (2,53 ) EHEP 1490 (1,71 ) GSPARK 3450 (0,29 ) Gloster 2905 (-2,97 ) MASTERPLAST 1230 (-2,77 ) MOL 2028 (0,80 ) MTELEKOM 374 (0,13 ) NORDTELEKOM 24 (0,43 ) NUTEX 24 (-1,05 ) OPUS 219 (0,92 ) ORMESTER 1570 (-0,63 ) OTP 11730 (-0,51 ) RICHTER 7000 (-0,28 ) WABERERS 1080 (1,41 )