2019. december 10. 10:30 | forrás: Alapblog

Ezerkecske – VAZ-2101 (1970-1982)

A szovjet elvtársak az 1960-as évek elején egy modern konstrukciójú autóval akarták kielégíteni a középosztály növekvő igényeit. Választásuk végül a 124-es Fiat-ra esett, a vonatkozó... The post Ezerkecske – VAZ-2101 (1970-1982) appeared first on al

A szovjet elvtársak az 1960-as évek elején egy modern konstrukciójú autóval akarták kielégíteni a középosztály növekvő igényeit. Választásuk végül a 124-es Fiat-ra esett, a vonatkozó licencszerződést pedig 1966. augusztus 14-én írták alá a felek. Nemsokára kiderült, jó lóra tettek az elvtársak, a 124-es ugyanis elnyerte az 1967-es Év autója címet. A KGST-országok izgatottan várták az új típus érkezését, aminek gyártásához a szovjetek felhúzták a város méretű Volgai Autógyárat (oroszul rövidítve VAZ) is Sztavropol közelében, melyet a néhai olasz kommunista vezető után hamar át is neveztek Togliattira.

Az első autó 1970. április 19-én – gyakorlatilag Lenin századik születésnapján – gördült le a szerelőszalagról. A Fiat 124-es számos módosításon esett át mire Zsigulivá változott. A mérnökök megemelték az autó hasmagasságát, dinamóját generátorra cserélték, hátulra pedig tárcsa- helyett könnyebben karbantartható dobfékeket szereltek. A fékrendszer egy- helyett kétkörös lett, a korábban bovdenes kuplung pedig hidraulikus működtetésű. Masszívabbak lettek a rugók, feszesebbek a lengéscsillapítók, hosszabbak a rugóutak, változtak a lökhárítók és a külső kilincsek is. Új fejlesztés volt a felülvezérelt motor, ami korszerűbb és nyomatékosabb is volt a 124-es erőforrásánál. (Soha nem létezett tehát Fiat-motoros Zsiguli.) Az „Ezerkettest” számos – elsősorban szocialista – országba exportálták (1975-től Lada néven), hazánkban is komoly karriert futott be. Gyártását 1982-ben fejezték be, összesen több mint 3 millió példány készült belőle.

Árak: a német Oldtimer Markt árkatalógusa (Oldtimer Preise 2019) szerint a VAZ 2101-es tökéletes állapotú példányai napjainkban 8.500,- Euróért cserélnek gazdát.  Egy szép állapotú autó 6.000,- Eurót ér, átlagos állapotban pedig 2.900,- Euró a vételár. Egy felújításra szoruló példányért 1.000,- Eurót kérnek, a teljes restaurálásra várókhoz viszont már 500,- Euró birtoklása esetén is hozzá lehet jutni. Az elmúlt öt esztendőben a típus ára átlagosan 32%-ot emelkedett.

The post Ezerkecske – VAZ-2101 (1970-1982) appeared first on alapblog.

Tovább az eredeti cikkre
Tovább a blogra

Hirdetés
Hirdetés
Brexit

Nem lesz lehetséges az akadálytalan kereskedelem az EU-val.

Megosztottan szavazott és Brexit-kockázatokra hívja fel a figyelmet.

Lakáshitel-kalkulátor
Piaci hírek

Jó a hangulat Európában

Erősödéssel indult a kereskedés pénteken Nyugat-Európában.

Mínuszok uralkodnak Európában

Csökkenéssel indult a kereskedés a vezető nyugat-európai értéktőzsdéken...

A kivárás mellett döntöttek a befektetők

Vegyesen kezdték a napot a vezető európai értéktőzsdék szerdán.