2019. október 15. 11:30 | forrás: Alapblog

Hogyan lesz a Tripadvisor-on első helyezett Londonban egy nem létező étterem?

Internet alapú világunkban elfogadott és el is várt, hogy online gyorsabban gyűjthessünk hasznos információt szinte bármiről. De mindent megkeresni sok idő. Nem véletlen, hogy a... The post Hogyan lesz a Tripadvisor-on első helyezett Londonban egy nem lét

Internet alapú világunkban elfogadott és el is várt, hogy online gyorsabban gyűjthessünk hasznos információt szinte bármiről. De mindent megkeresni sok idő. Nem véletlen, hogy a különböző értékelő oldalak nagyon gyorsan közkedveltté váltak. Így van ez az éttermek világában is, ahol a Tripadvisor.com megkérdőjelezhetetlenül az egyik legelismertebb, legtöbbet felkeresett forrás, amely abban segít, hogy egy számunkra idegen városban (sokszor jól ismert városban is) melyik étterembe, kávézóba, cukrászdába látogassunk el.

Az elv mindannyiunk számára ismert, minél többen értékelnek egy éttermet magas pontszámra, annál valószínűbb, hogy ott valami kiemelkedő dolog készül, érdemes tehát megnézni. A statisztika általában működik is. Éppen ezért lehetséges, hogy ma már a jobb minőségű éttermek sokszor még a rosszabb lokáció ellenére is teltházzal működhetnek, míg a turistacsalogató, rossz minőségű éttermek idővel elvesztik fogyasztóik jelentős részét. A tripadvisor értékelés javítására egy magára adó étterem, kávézó sok időt és energiát szán, adott esetben önálló kommunikációs vagy PR tanácsadót foglalkoztat.

Ami azonban az értékeléseknek sokszor előnye, az  éppoly hátrányuk is lehet. Alapvetően számunkra teljesen ismeretlen emberek véleményére többet adunk, mint hasonszőrű barátainkéra (e témában kiemeltem javaslom e videó megtekintését). Továbbá az is egy probléma, hogy az értékelések (hiszen ez is egy algoritmus), sokszor nem megfelelően ellenőrzöttek, így kijátszhatók. Igaz lenne ez egy olyan világméretű, sokmillió dolláros forgalmat bonyolító értékelő honlapra is, mint a Tripadvisor.com?! „Biztosan nem!” Gondolná a gyanútlan internetfelhasználó.

Egy 25 éves angol újságíró azonban dokumentált formában bizonyította be, hogy e hiedelem mennyire téves. Alig 7 hónap alatt elérte ugyanis, hogy hátsókertjét a 18.000  londoni étterem közül az első helyre rangsorolja a Tripadvisor.com. A probléma csupán annyi volt, hogy ez az étterem soha nem is létezett. A neten található ételképek olyan izgalmas kreálmányok voltak, mint például a 25 éves srác sarkára sütött tükörtojás vagy a wc illatosító tablettából, mézből és borotvahabból összeállított kreálmány. A teljes folyamatról, az ötlettől a végül szinte kikényszerített egynapos megnyitásig mindeközben dokumentumfilm is készült, ami egyszerre érdekes, informatív, megdöbbentő és szórakoztató. Itt tudják megtekinteni.

Sokadszorra is ugyanazt az üzenetet szeretném ezen írással megfogalmazni:

A tény, hogy egy információt a neten megtaláltunk, még nem jelenti azt, hogy az az információ valóban igaz is. Sajnos sok esetben még akkor sem, ha azt egy méltán elismert szervezet oldalán értük el. Komoly, anyagilag is nagy súlyú döntések előtt nem biztos, hogy elég az interneten elolvasni néhány gondolatot. Sok energia és idő, mire valóban megalapozott döntést hozhatunk. Mindig kételkedjünk a könnyen elérhető információk valóságtartalmában. Ami ingyen van, az valójában nincs ingyen (ingyenebéd nem létezik). Jöjjön rá, hogy hol fizet érte! Felgyorsult világunkban épp e fenti okok miatt a kreativitás és a dobozon kívüli gondolkodás képessége rengeteg kiaknázatlan lehetőséget rejt magában.

A ma már 27 éves fiatalember időközben komoly újságíróvá vált. Idén megjelent könyve (melynek éppen ez az átverés a fő témája) 2019 májusában az USA Today best sellere lett. A rating cégek millió dolláros businesse eközben persze zavartalanul nő tovább és ez így is van jól. Szükségünk van rájuk, tényleg megkönnyítik az életünket. Amint azonban feláldozzuk józan gyanakvásunk a kényelem oltárán, könnyen átverhetővé válunk…

The post Hogyan lesz a Tripadvisor-on első helyezett Londonban egy nem létező étterem? appeared first on alapblog.

Tovább az eredeti cikkre
Tovább a blogra

Hirdetés
Hirdetés
Brexit

Megosztottan szavazott és Brexit-kockázatokra hívja fel a figyelmet.

A rendezett Brexitet is komolyan megszenvedné a brit gazdaság.

Lakáshitel-kalkulátor
Piaci hírek

Jó a hangulat Európában

Erősödéssel indult a kereskedés pénteken Nyugat-Európában.

Mínuszok uralkodnak Európában

Csökkenéssel indult a kereskedés a vezető nyugat-európai értéktőzsdéken...

A kivárás mellett döntöttek a befektetők

Vegyesen kezdték a napot a vezető európai értéktőzsdék szerdán.

4IG 944 (1,51 ) AKKO Invest 446 (0,45 ) ALTEO 820 (1,23 ) ANY 1365 (1,11 ) APPENINN 395 (-0,38 ) AutoWallis 107 (-1,39 ) CIGPANNONIA 213 (-0,93 ) CyBERG 1680 (5,00 ) EHEP 8800 (1,15 ) EMASZ 31200 (-0,64 ) ENEFI 462 (0,65 ) ESTMEDIA 135 (2,27 ) FUTURAQUA 100 (-0,99 ) MASTERPLAST 744 (1,64 ) MOL 3014 (0,47 ) MTELEKOM 442 (0,80 ) NORDTELEKOM 43 (-0,69 ) NUTEX 31 (1,67 ) OPUS 309 (-0,83 ) ORMESTER 6800 (-3,55 ) OTP 13800 (0,22 ) OTT1 249 (-1,58 ) PANNERGY 744 (-0,27 ) RABA 1080 (-1,37 ) RICHTER 5730 (-0,43 ) SET Group 118 (-1,34 ) WABERERS 1250 (-0,79 ) ZWACK 17550 (0,57 )