Milyen ereje van az üzleti kapcsolatoknak?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Kevés vállalkozó panaszkodik arra, hogy túl sok megrendelése van. Pedig, főleg az ajánlásos marketingnek köszönhetően, van bőven példa erre is. A tudatos üzleti kapcsolatépítés egyik pozitív kockázata, lehet-e tartani az iramot, ki lehet-e szolgálni minden új megrendelést, amikor valakire úgymond rászakad a bolt.

Amikor kinyílnak az ajtók

Mitől lesz a networking eredményesebb bármely más üzleti stratégiánál? A tudatossága miatt: hiszen kapcsolatot könnyű kialakítani, de azok minőségi fenntartása már egy újabb lépcsőfokot jelent. Ezen a bizalmi szinten viszont már a továbbajánlás lehetőségével is számolni kell.

A networkinget stratégiai szinten kezelő vállalkozások a megmondhatói, hogy bizony nem egyszer fordul elő, hogy egyszerre több ajtó, több új lehetőség is megnyílik előttük a piacon. Mit lehet ilyenkor tenni?

Záporozó üzletek

Akiről tudják, hogy megbízható (például a profi networking közösségekben ilyesfajta támogatást kapnak a tagok), arra záporozni fognak a jó üzletek. Nem véletlenül oktatják, hogy erre a helyzetre érdemes felkészülni, vagy legalább gondolni előzetesen, és napirendre venni az előbb-utóbb elkerülhetetlen vállalkozásfejlesztést.

Ezeket a tényeket támasztják alá a világ legnagyobb networking szervezetének, a Business Network Internationalnek (BNI) a tapasztalatai is.

„Aki szervezett keretek között kezd el foglalkozni a networkinggel, és az alapoktól tanulja meg annak hatékony alkalmazását, nagyjából egy év alatt látja meg, hogy milyen ereje van a kapcsolatoknak és az ajánlásoknak” – mondja Avidor András networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.

„Csak egy szám: minden évben az új tagvállalkozóink nagyjából 70-75 százaléka újítja meg tagságát nálunk, de a visszajelzések szerint ennek nem az az oka, hogy nem vált be számukra a networkingen alapuló üzleti modell. Inkább az, hogy túlságosan is sok üzletet és lehetőséget hoztak nekik a bizalmi kapcsolatok, ezáltal pedig utol kell érniük magukat, fejleszteniük kell a vállalkozásukat, mert túl sok munkájuk lett.”

Ezt olvasta már?

Tavasszal kezdődhet a Sió turisztikai fejlesztése »

4IG 4240 (-14,86 ) AKKO Invest 19100 (1,60 ) ALTEO 700 (-0,71 ) APPENINN 536 (8,06 ) AutoWallis 167 (1,83 ) BIF 2620 (1,55 ) CIGPANNONIA 435 (0,69 ) CSEPEL 610 (1,67 ) Duna House A 4100 (0,49 ) ENEFI 310 (-17,33 ) ESTMEDIA 93 (-6,26 ) FUTURAQUA 46 (1,75 ) GSPARK 3580 (-1,92 ) KONZUM 201 (-0,99 ) KPACK 17000 (-6,08 ) KULCSSOFT 1280 (2,40 ) MASTERPLAST 670 (-4,96 ) MOL 3366 (0,48 ) MTELEKOM 473 (1,72 ) NORDTELEKOM 38 (-7,32 ) NUTEX 29 (-0,34 ) OPUS 406 (-0,25 ) ORMESTER 1650 (19,57 ) OTP 12840 (0,31 ) OTT1 223 (-0,89 ) PANNERGY 702 (-4,88 ) RABA 1205 (-1,23 ) RICHTER 5210 (-1,79 ) SET Group 672 (20,00 ) TAKAREK 690 (4,55 ) WABERERS 1785 (5,93 ) ZWACK 17200 (0,58 )