Online kereskedőnek jutott a kockázati tőkéből

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Összesen 100 millió forint értékű kockázati tőkét fektet az európai uniós forrásokból működő Széchenyi Tőkealap az Axioart Kft.-be. A 14 éve működő vállalkozás a magyar online műkereskedelmi piacon abszolút piacvezető pozícióban lévő www.axioart.com portál technológiai, infrastrukturális, értékesítési és marketing fejlesztését kívánja finanszírozni az SZTA kockázati tőkéjével. A befektetés a tervek szerint közvetlenül hét újabb munkahelyet teremt.

Saját forrás mellé jön a pénz

Összesen közel 80 magyar kis- és középvállalkozás vont be kockázati tőkét a tőkepiacon több mint négy éve aktív Széchenyi Tőkealaptól. A legújabb portfóliócég a hazai műkereskedelmi és antikvár piac legmeghatározóbb online szereplője, a www.axioart.com portált fejlesztő és üzemeltető Axioart Kft. lett.

A 2001 óta működő cég eddig kizárólag saját forrásból működött, minden know-how-t és fejlesztést saját erőből finanszírozott. A tulajdonosok azért döntöttek a tőkebevonás mellett, mert olyan további, ügyfeleik számára újabb értéket teremtő fejlesztéseket terveznek, amelyek segítségével bővíteni tudják szolgáltatási palettájukat.

Az SZTA 100 millió forintja mellett a vállalat tulajdonosa további 20 millió forint értékű tőkét emel a társaságban. Az összeg elsősorban egy virtuális piactér piaci bevezetését, és népszerűsítését, stratégiai fontosságú vidéki irodák megnyitását és üzemeltetését, valamint a további műszaki és technikai eszközberuházást finanszírozza. Ezen felül a társaság két éven belül 7 új munkavállaló alkalmazását tervezi.

Ezután lesz jó üzlet?

„A digitális műtárgypiac felfutó területnek számít még a nemzetközileg jól teljesítő műtárgykereskedelmen belül is. Ezt jól bizonyítja, hogy olyan óriáscégek, mint az Amazon vagy eBay is belépett erre a piacra. A nemzetközi tőkebefektetők is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az internetes műtárgy-kereskedelem iránt, ami nem meglepő annak fényében, hogy a legnagyobb nemzetközi online műtárgykereskedő cégek tavaly átlagosan 100 százalékos növekedést produkáltak. Az Axioart is a sikeres külföldi példák felhasználásával alakította ki az üzleti tervét, hogy nemzetközi szinten is versenyképes kínálatot és szolgáltatásokat tudjon nyújtani ügyfeleinek” – mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap elnök-vezérigazgatója.

A piacvezető portál 14 év alatt összesen több mint 1,8 millió tételből álló archívumot épített fel, és már több mint 25 ezer regisztrált taggal rendelkezik, akik között megtalálhatók galériatulajdonosok, antikváriusok, kereskedők, beadók és számos vevőjelölt is. Mára a magyar online műkereskedelmi piac megkerülhetetlen, teljes piaci lefedettséggel rendelkező tagja, több mint 4000 aukciós időpont és több mint 2000 aukciós katalógus érhető el honlapján.

Egyre több a siker

„Tavaly óta 25 hazai kkv-ban szereztünk kisebbségi tulajdont. Ezt abszolút sikerként könyveljük el, főleg annak fényében, hogy több sikeres exitünk is volt az elmúlt év során. Természetesen itt nem állunk meg, még számos befektetés van tárgyalás, illetve előkészítés alatt. Eddigi, több mint négy éves működésünk után elmondhatjuk, hogy a kkv-piac jelentős részét felmértük, és azt látjuk, hogy még számos hazai vállalkozás lenne képes egy jelentős összegű kockázati tőke hatékony felhasználására, oly módon, hogy az a foglalkoztatás bővülését is segíti” – tette hozzá Csuhaj V. Imre.

Ezt olvasta már?

Az arany kivételével erősödtek a mutatók »