Öt tipp a legjobb exit stratégia megtervezéséhez

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Hisszük vagy sem, de mielőtt belekezdünk egy új üzleti vállalkozásba, a kilépési stratégiát is ki kell találnunk. Akárcsak egy ház vásárlásánál: sok esetben már az adásvételi szerződés aláírása előtt tudjuk, hogy befektetési célból ruházunk be egy ingatlanra, vagy azért, mert életünk végéig ott szeretnénk élni. A legtöbb vállalkozó viszont még csak gondolni sem akar az exit lehetőségére, mert úgy véli, ebből csak rosszul lehet kijönni. Ezért az Inc. összegyűjtötte a "pozitív exitálás" alapjait.

Ha a sikeres befektetések elérése a célunk, különösen fontos az exit stratégia, amely összhangban van a céges és a személyes céljaival, terveivel. Mutatjuk a legfontosabb szempontokat, amelyeket érdemes figyelembe venni a kilépési stratégia megtervezésénél.

Fókuszáljunk a személyes erősségeinkre és érdekeinkre!

Egy startup esetében egészen mások a célok és az erények, mint egy érett cégnél. 

Akár a részvényesek bevonzását, akár a beszerzés felfuttatását, akár a partnerkapcsolatok kiépítését tervezzük a cégnél, ezek elérésének ütemtervéhez igazítsuk a exit stratégiát is!

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

Keressük meg a megfelelő embereket!

A legjobb üzletemberek a könnyedén jutnak egyről a kettőre. Hogy miért? Egyrészt, mert távol tudják tartani a magánéletük szorongásait az üzlettől. Másrészt pedig azért, mert olyan emberekkel veszik körbe magukat, akikkel könnyebb előre jutni, és akik akár az utódaik is lehetnek az üzletben. 

Azt azonban ne várjuk, hogy ezek a partnerek valamilyen csoda folytán hirtelen mellettünk teremnek! Keressünk inkább mentorokat és üzleti tanácsadókat már a tervezési szakaszban!

Hozzunk létre egy hatékony csapatot!

A stratégiai csapat felvételének és a szervezeti döntések meghozatalának a személyes kilépési célkitűzéseinkkel kell összhangban lenniük.

Ha például azt szeretnénk, hogy szélesebb körben ismerjenek minket, érdemes már az elején olyan vezéregyéniségekkel társulni, akiket már ismer a befektetési közösség.

Építsük ki a bizalmat!

Egyes üstökösként szárnyaló cégek - mint az Uber és az Airbnb - elérték, hogy egyre értékesebbnek és egyre vonzóbbnak tűnjenek a fogyasztók és a piac legfontosabb szereplőinek szemében.

Ha mi is hasonló babérokról álmodunk, az ügyfelek és a támogatók minden igényére, és a piac minden változására gyorsan kell reagálnunk.

Ragaszkodjunk a személyes célokhoz!

Az üzletből való kilépés nem feltétlenül a vég. Még az is lehet, hogy ez jelenti majd az kezdetét valami újnak, valami jobbnak. 

Az exitálás utáni vagyonunk egy részét fordíthatjuk jótékonysági célokra, vagy kidolgozhatunk egy új tervet, amivel jobbá tehetjük a világot.

Számos vállalkozót az új üzletbe való belekezdés gondolata hoz lázba, de sokan döntenek úgy, hogy befektetőként segítenek már vállalkozásokat. 

Bármit is tervezzünk a régi fejezet lezárása után, ezeket is tartsuk észben a tervezés során!

Ezt olvasta már?

Nőtt a vállalkozási kedv Szlovákiában »

4IG 836 (0,97 ) AKKO Invest 29000 (-1,36 ) ALTEO 772 (0,78 ) ANY 1345 (-1,47 ) APPENINN 415 (-0,95 ) AutoWallis 98 (-1,81 ) BIF 307 (2,68 ) CIGPANNONIA 250 (-3,10 ) Duna House A 3750 (0,27 ) EMASZ 31200 (-0,64 ) ENEFI 417 (-0,71 ) ESTMEDIA 115 (1,42 ) FUTURAQUA 92 (-1,92 ) GSPARK 4630 (0,65 ) KULCSSOFT 1200 (-4,00 ) MASTERPLAST 754 (-0,79 ) MOL 2850 (1,42 ) MTELEKOM 451 (1,12 ) NORDTELEKOM 42 (-4,07 ) NUTEX 28 (0,36 ) OPUS 310 (1,51 ) ORMESTER 6800 (-2,86 ) OTP 13110 (-0,08 ) OTT1 254 (-1,36 ) PANNERGY 748 (1,36 ) RABA 1075 (-0,46 ) RICHTER 5020 (1,01 ) SET Group 106 (-3,64 ) TAKAREK 570 (2,15 ) ZWACK 17150 (0,29 )