Karácsonyi költekezés miatt borulhat a január

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A karácsonyi készülődés az év egyik legszebb időszaka, de anyagi szempontból az egyik legnehezebb is. Az Intrum Justitia nemzetközi követeléskezelő kutatásból kiderült, hogy ugyan a magyar családok jelentős része túlköltekezik karácsonykor, de jellemzően nem hitelre teszi azt.

Szeretünk ajándékozni, de jellemzően nem hitelből

A 2017 novemberében készített Európai Fogyasztói Fizetési Jelentéséből kiderült, hogy a magyarok közel 40 százaléka úgy érzi, többet költ karácsonyi ajándékokra, mint megengedhetné magának. Nem magyar sajátosság ez, hasonló tendencia figyelhető meg a többi vizsgált európai országban is.

Jellemzően nem kölcsönből vásárolják meg a magyarok az ajándékokat – ebben sem térnek el a magyar válaszadók az európaiaktól. Hazánkban és a kontinens más országaiban is csak nagyjából minden ötödik válaszadó jelezte, hogy néha hitelt kell felvennie azért, hogy meg tudja venni a kinézett termékeket.

A karácsonyi időszak megterheli a családok pénztárcáját, ennek hatása pedig januárban érződik – derül ki a reprezentatív kutatásból.

Az adatok szerint a magyarok közel fele szerint pénzügyi szempontból az év legmegterhelőbb időszaka az első hónap. A válaszok együtt mozognak az életkorral: a 18-24 évesek 30 százaléka vélekedik így, az 50 évnél idősebb korosztályból azonban minden második ember.

„Szeretünk ajándékozni, és alapvetően semmi baj nincs azzal, ha néha ehhez kölcsönt is igénybe veszünk. Tudatosnak kell azonban maradnunk, hiszen csak így biztosíthatjuk, hogy a családi kassza stabil maradjon januárban is. Ez a kutatásunk legfontosabb üzenete, hiszen megfontoltság nélkül könnyen végzetesen túlköltekezhetünk” – hangsúlyozta Kis Annamária, az Intrum Justitia üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

Egyre többet vásárolunk online

Egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten: a megkérdezettek több mint fele állította, hogy az egy évvel korábbi időszakhoz képest ma már nagyobb részben webes felületen keresztül intézi költéseit.

Az online vásárlás lehetősége a kiskereskedelmi forgalmat is felfelé hajtja, hiszen a hazai válaszadók harmada szerint többet vásárol az internetes kereskedés egyszerűsége miatt.

Ugyanakkor szintén minden magyar harmadik fogyasztó úgy érzi, a közösségi média nyomásgyakorlása miatt többet vásárol, mint amire szüksége lenne. A magyar adat nem számít kiugrónak az európai országok között, sőt, átlag alatt van. A többi visegrádi országban a válaszadók több mint fele látja így, míg Romániában a válaszadók majdnem kétharmada.

Az Intrum Justitia, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. Az idei kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Szilárdtest-akkumulátor fejlesztőbe invesztál a VW

A Volkswagen konszern 100 millió dollárt fektet a szilárdest-akkumulátor...

Alapos libikóka az alapoknál

A befektetési alapok vagyona májusban 0,3 százalékkal, 20 milliárd forinttal...

Félmilliárd dollárt fektet a Google a kínai JD.com-ba

A Google 550 millió dollárt fektet be Kína második legnagyobb online...

Ezt olvasta már?

Kemény milliárdok vannak e vállalatokban »

4IG 3600 (-1,64 ) ALTERA 780 (-1,27 ) ANY 1300 (-0,76 ) APPENINN 570 (-3,06 ) CIGPANNONIA 424 (-0,35 ) CSEPEL 860 (-4,02 ) ELMU 26400 (-3,65 ) EMASZ 24800 (-0,80 ) ESTMEDIA 122 (-1,21 ) GSPARK 3360 (-1,18 ) KONZUM 2925 (-0,85 ) MOL 2650 (0,91 ) MTELEKOM 403 (-0,74 ) NORDTELEKOM 37 (-2,60 ) NUTEX 54 (-1,82 ) OPUS 606 (-2,26 ) OTP 10020 (0,50 ) OTT1 249 (-2,35 ) PANNERGY 678 (-1,45 ) RICHTER 4570 (-2,35 ) SET Group 256 (-2,29 ) TAKAREK 607 (-0,82 ) WABERERS 3290 (-0,30 ) ZWACK 16650 (0,60 )