A korai nyár jót tett az ásványvizek forgalmának

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Nielsen piackutató felmérése szerint a teljes magyar ásványvízpiac 2018 első négy hónapjában literben 5 százalékkal, darabszámot tekintve pedig 6,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Megdöbbentő számok

A Magyarvíz Kft. zászlóshajójának számító Mizse ásványvíz a literben számolt értékesítés tekintetében a piaci emelkedés többszörösét produkálta azzal, hogy 2,7 millió literrel fogyott több, mint tavaly ebben az időszakban, ez 9,2 százalékos növekedést jelent.

Az eladott palackjainak száma szintén meghaladta az átlagot, így számolva 8,1 százalékos volt a növekedés, ezzel a Mizse továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák versenyében.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Ez a tendencia tovább erősödött, hiszen a lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50 százalékkal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor, ami egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető.

"A világpiaci trendek kedvezőtlenül hatnak az ásványvíz ágazatra, ennek egyik oka az egyre emelkedő kőolajár, ami a csomagolóanyag, azaz PET palackok árát és a szállítási költségeket egyaránt növeli. Eddig egy átlagos palackhoz szükséges PET 1.000 euró/tonna volt, ez jelenleg 1.360 euró tonnánként, ami azért különösen fontos tényező, mert az ásványvizek árát leginkább a csomagolóanyag befolyásolja" - mondta el véleményét a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

"A másik ok az euró erősödése a forinttal szemben, ez pedig egyébként is emeli a külföldről származó alapanyagok árát, így drasztikus önköltség emelkedést hozhatnak, amire az ágazatnak előbb-utóbb reagálnia kell. Minezeket még tovább bonyolítja, hogy a boltok, illetve a vásárlók ásványvíz igénye jelenleg magasabb, mint a hazai gyártók kapacitása" - tette hozzá Balog Zoltán.

2018. április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami 222 millió palackot jelent.

A Nielsen piackutató szerint a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet – tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt –, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Európa a befektetések központja

Egyre vonzóbb a külföldi befektetők szemében Közép-Kelet-Európa.

Kanadából és Svájcból érkezett a legtöbb befektetés

EU: tavaly már nem az USA-ból érkezett a legtöbb befektetés.

Kína tárt karokkal várja a külföldi befektetőket

Nagyobb piaci nyitást, átláthatóságot és kiszámíthatóságot ígért Kína.

Ezt olvasta már?

Javulást hozott az adósságszolgálati terhek csökkenése »

4IG 1010 (-0,59 ) AKKO Invest 25200 (-3,08 ) ALTEO 750 (0,27 ) ANY 1245 (0,40 ) APPENINN 460 (-0,22 ) AutoWallis 123 (5,60 ) BIF 295 (1,72 ) CIGPANNONIA 354 (0,14 ) Duna House A 3980 (3,38 ) ENEFI 590 (1,03 ) ESTMEDIA 138 (1,62 ) FUTURAQUA 97 (-0,92 ) GSPARK 3900 (3,72 ) KULCSSOFT 1240 (-1,59 ) MASTERPLAST 714 (-0,83 ) MOL 3098 (0,52 ) NORDTELEKOM 44 (2,33 ) NUTEX 27 (-2,17 ) OPUS 418 (-1,18 ) OTP 12710 (0,24 ) OTT1 246 (-0,81 ) RICHTER 5050 (0,50 ) SET Group 591 (-1,34 ) TAKAREK 680 (-1,45 ) ZWACK 16650 (-0,89 )