A korai nyár jót tett az ásványvizek forgalmának

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Nielsen piackutató felmérése szerint a teljes magyar ásványvízpiac 2018 első négy hónapjában literben 5 százalékkal, darabszámot tekintve pedig 6,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Megdöbbentő számok

A Magyarvíz Kft. zászlóshajójának számító Mizse ásványvíz a literben számolt értékesítés tekintetében a piaci emelkedés többszörösét produkálta azzal, hogy 2,7 millió literrel fogyott több, mint tavaly ebben az időszakban, ez 9,2 százalékos növekedést jelent.

Az eladott palackjainak száma szintén meghaladta az átlagot, így számolva 8,1 százalékos volt a növekedés, ezzel a Mizse továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák versenyében.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Ez a tendencia tovább erősödött, hiszen a lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50 százalékkal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor, ami egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető.

"A világpiaci trendek kedvezőtlenül hatnak az ásványvíz ágazatra, ennek egyik oka az egyre emelkedő kőolajár, ami a csomagolóanyag, azaz PET palackok árát és a szállítási költségeket egyaránt növeli. Eddig egy átlagos palackhoz szükséges PET 1.000 euró/tonna volt, ez jelenleg 1.360 euró tonnánként, ami azért különösen fontos tényező, mert az ásványvizek árát leginkább a csomagolóanyag befolyásolja" - mondta el véleményét a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

"A másik ok az euró erősödése a forinttal szemben, ez pedig egyébként is emeli a külföldről származó alapanyagok árát, így drasztikus önköltség emelkedést hozhatnak, amire az ágazatnak előbb-utóbb reagálnia kell. Minezeket még tovább bonyolítja, hogy a boltok, illetve a vásárlók ásványvíz igénye jelenleg magasabb, mint a hazai gyártók kapacitása" - tette hozzá Balog Zoltán.

2018. április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami 222 millió palackot jelent.

A Nielsen piackutató szerint a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet – tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt –, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított.

Ezt olvasta már?

Dübörög az ingatlanpiac a vízpartok környékén »

4IG 635 (2,42 ) AKKO Invest 458 (1,67 ) ANY 1270 (2,42 ) APPENINN 359 (1,13 ) AutoWallis 82 (5,68 ) CIGPANNONIA 175 (4,48 ) DELTA 97 (7,10 ) EHEP 2570 (-3,02 ) ENEFI 320 (1,27 ) FORRAS/OE 1140 (6,54 ) FORRAS/T 1400 (-6,67 ) FUTURAQUA 68 (-2,44 ) GSPARK 3400 (0,29 ) Gloster 2500 (-10,52 ) KULCSSOFT 1545 (-0,96 ) MASTERPLAST 600 (0,33 ) MOL 1860 (2,14 ) MTELEKOM 381 (0,66 ) NORDTELEKOM 32 (8,93 ) OPUS 260 (1,96 ) ORMESTER 11700 (-6,02 ) OTP 10900 (0,46 ) OTT1 198 (-2,46 ) PANNERGY 618 (0,98 ) RABA 864 (-0,46 ) RICHTER 6895 (5,67 ) TAKAREK 490 (1,24 ) WABERERS 898 (-1,32 )