A korai nyár jót tett az ásványvizek forgalmának

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Nielsen piackutató felmérése szerint a teljes magyar ásványvízpiac 2018 első négy hónapjában literben 5 százalékkal, darabszámot tekintve pedig 6,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

Megdöbbentő számok

A Magyarvíz Kft. zászlóshajójának számító Mizse ásványvíz a literben számolt értékesítés tekintetében a piaci emelkedés többszörösét produkálta azzal, hogy 2,7 millió literrel fogyott több, mint tavaly ebben az időszakban, ez 9,2 százalékos növekedést jelent.

Az eladott palackjainak száma szintén meghaladta az átlagot, így számolva 8,1 százalékos volt a növekedés, ezzel a Mizse továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák versenyében.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

Ez a tendencia tovább erősödött, hiszen a lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50 százalékkal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor, ami egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető.

"A világpiaci trendek kedvezőtlenül hatnak az ásványvíz ágazatra, ennek egyik oka az egyre emelkedő kőolajár, ami a csomagolóanyag, azaz PET palackok árát és a szállítási költségeket egyaránt növeli. Eddig egy átlagos palackhoz szükséges PET 1.000 euró/tonna volt, ez jelenleg 1.360 euró tonnánként, ami azért különösen fontos tényező, mert az ásványvizek árát leginkább a csomagolóanyag befolyásolja" - mondta el véleményét a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

"A másik ok az euró erősödése a forinttal szemben, ez pedig egyébként is emeli a külföldről származó alapanyagok árát, így drasztikus önköltség emelkedést hozhatnak, amire az ágazatnak előbb-utóbb reagálnia kell. Minezeket még tovább bonyolítja, hogy a boltok, illetve a vásárlók ásványvíz igénye jelenleg magasabb, mint a hazai gyártók kapacitása" - tette hozzá Balog Zoltán.

2018. április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami 222 millió palackot jelent.

A Nielsen piackutató szerint a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet – tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt –, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Új magyar-kínai megállapodások születtek

Az innováció, a kutatás és a logisztika területén születtek megállapodások.

Életbiztosítás - nem lehet elég korán kezdeni

Minél fiatalabb korban érdemes az életbiztosítást megkötni.

Cégóriások kapkodnak a magyar startupért

Hatmillió dolláros befektetést kap a Shapr3D startup.

Ezt olvasta már?

Gyenge a kereslet, bezár a gyár »

4IG 915 (2,81 ) AKKO Invest 446 (-0,89 ) ALTEO 818 (1,24 ) APPENINN 406 (2,40 ) AutoWallis 110 (-0,90 ) BIF 308 (-0,65 ) CIGPANNONIA 220 (2,09 ) CSEPEL 578 (3,96 ) CyBERG 1650 (3,12 ) Duna House A 3750 (-1,06 ) EHEP 8350 (-6,18 ) ELMU 34400 (1,18 ) ENEFI 422 (-4,31 ) ESTMEDIA 140 (2,34 ) FORRAS/T 1580 (17,04 ) FUTURAQUA 112 (9,61 ) GSPARK 4990 (-0,99 ) KPACK 18500 (5,71 ) MOL 3006 (0,13 ) MTELEKOM 439 (-0,45 ) NORDTELEKOM 58 (20,00 ) NUTEX 62 (19,69 ) OPUS 304 (-1,68 ) ORMESTER 7200 (4,35 ) OTP 14150 (1,43 ) OTT1 264 (1,54 ) PANNERGY 746 (0,54 ) RABA 1085 (-1,36 ) RICHTER 5895 (0,77 ) SET Group 124 (3,85 ) TAKAREK 566 (0,71 )