-->

A színekkel vezetnek meg a márkák

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Állítólag az információk 80 százaléka, amit egy emblémából észre veszünk, a színe határozza meg - áll a Business Insider cikkében.

A vállalatok gyakran messzire mennek, hogy biztosak legyenek, a logójuk teljesen passzol a márkával. A Google például 40 féle különböző árnyalatú kéket tesztelt, mire megtalálta az igazit.

Egyes iparágnak vannak előnyben részesített színei, például a technológiai cégek elsősorban a kék színt használják, míg a gyorséttermek a pirosat.

Íme hogy bizonyos márkák miért pont azokat a színeket használják, amiket logójukban láthatunk.

McDonald’s

A McDonald’s pirosat használ logójában, ami feltűnő és energikus. Ez a szín serkenti az éhséget, ezután nem is olyan meglepő, hogy több gyorsétterem is használja emblémájában.

A pirosat gyakran használják az akciók jelzésénél is, és több cég lágyabb párosításban szereti, mint a sárga vagy a fehér, hogy a vörös tulajdonságai érvényesüljenek, de mégse menjen ki a divatból.

Subway

A zöld használatával, amivel főleg az egyészégügyben találkozhatunk, a Subway a frissességet akarja közvetíteni, ami a márkája egyik központi eleme.

A sárga szintén egy olyan szín, amit már messziről is ki lehet szúrni, és felhívja a fogyasztók figyelmét.

British Airways

A British Airrways a szavahihetőségre és a megbízhatóságra épít, ezért is választotta a kéket, megspékelve egy pirossal, ami melegséget és kényelmet áraszt.

A mostani logót eredetileg 1997-ben tervezték, és azóta sem változott.

Lufthansa

Mint sok más légitársaság, a Lufthansa is kéket használ, de egyike azon keveseknek, akik sárgát is raktak mellé, ami az optimizmust és a boldogságot jelképezi.

A vizualitást egy német grafikus, Olt Aicher tervezte. s a 20 század egyik legsikereseb brandje lett. Bár Aicher sosem tekintette a design kiforrottnak.

Nokia

A kék színt gyakran használják telekommunikációs cégek, mert áttekinthetőséget és biztonságot sugároz. A jelenlegi Nokia logót azóta használja a cég, mióta telekommunikációs vállalat lett, előtte papírgyár volt.

Chanel

A Chanel híres úttörő volt a kis fekete ruhájával, ezért természetesen logójában a fekete szín alapvető része a brandnek is. A fekete szín nagyon divatos és kifinomultságat sugároz.

Vans

A fekete az eleganciát sugározza a piros pedig a szenvedélyt, ami tökéletesen illeszkedik a Vans által képviselt értékekhez, és így szerethető lesz a márka.

A márka a közelmúltban kezdett kikacsintani a gördeszkás közönségből, és a mostani kampányuk már azoknak szól, akik a kreatív szenvedélyüket követik.

Toyota

A különböző árnyalatú szürkéket gyakran használják az autóiparban a minőség és a kivitelezés megtestesítőjeként.

A Toyota emblémát 3 évig tervezték, és úgy tervezték, hogy tükörben és fejjel lefelé is fel lehessen ismerni. A két belső kör képvisel az ügyfél és a márka közötti kapcsolatot, amit körülvettek egy nagyobb körrel, ami a világot jelenti.

Audi

A piros Audi felirat a logóban a férfiasságot képviseli és a vezetés szeretetét. Bár sok mindent be lehet látni a négy karikába, az érvelés mögötte egyszerű: az Audi egyike volt a négy autómárkának, amik egyesültek 1932-ben. Az új cég logója négy egymásban fonódó kör lett. Az egyes márkák logóit kidobták, így csak ez maradt.

Volkswagen

A kékkel a logójában a Volkswagen azokat az értékeket próbálja képviselni, amikről a német autógyártók híressé váltak: megbízhatóság és következetesség. A nevéhez is illik, ami annyit jelent lefordítva, hogy autó az embereknek.

Pfizer

Az egészségügyi cégek gyakran használnak kéket, mert ez is jelentheti a tisztaságot és az egészséget. Az ovális alakú Pfizer logó, amit 1987-ben terveztek, hasonlónak akarták az orvosi pirulák alakjához.

Ezt olvasta már?

Továbbra is az Apple a világ legértékesebb márkája »