Ahogy vártuk - rakétaként megindultak az online vásárlások

| forrás:
LOUNGE Communication
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

2019-hez képest 34%-kal többet, csaknem bruttó 188 milliárd forintot költöttünk online vásárlásra április, május és június során, miközben sok vállalkozás "növesztett" hirtelen internetes lábat.

A piacvezető, havonta 2,6 millió látogatót fogadó Jófogás a GKI Digitallal közösen tekinti át, hogy a járványhelyzet miatt felgyorsulva változó felhasználói igények milyen hatással voltak az e-kereskedelmi szereplők üzleti megoldásaira, a kapcsolódó logisztikai folyamatokra és a legnépszerűbb termékkategóriákra.

A GKI Digital adatai szerint a magyarok 2020 április, május és június során mintegy bruttó 188 milliárd forint értékben vásároltak belföldön online, ami 34%-kal magasabb 2019 hasonló időszakához képest – egyben pedig a legnagyobb bővülés az elmúlt 5 év során. Az év második negyedévében szinte minden termékkategória online forgalma nagyot nőtt. A piac egészét tekintve azonban az online élelmiszerrendelés és a műszaki cikkek piaca, a DIY (otthon-kert-barkács) és a kisállat szegmens, valamint a sportszerek és kiegészítők piaca bővült a leglátványosabban. Míg az első két kategória bővülése részben a karantén, az otthoni munkavégzés és a digitális oktatás szülte többletigényekből fakad, addig az utóbbi szegmensek forgalomtöbblete már inkább extra, nem tervezett költések és a járványhelyzet miatt megváltozott életvitel eredménye.

A piac egészével összhangban a legtöbb keresést nálunk is például fűnyíróra, kerti szerszámra, kerékpárra, rollerre és szórakoztató elektronikai cikkre indították, élen a hangfalakkal. Közben pedig azt látjuk, hogy a Jófogásra is egyre inkább webshopként tekintenek a látogatóink: a GKI reprezentatív felmérése szerint a 6. helyen vagyunk a legnépszerűbb webshopok között. Így ennek megfelelően kell a kényelmi szolgáltatásainkat, például a mobilapplikációval és a kiszállítással kapcsolatos területeket is fejlesztenünk. Ezt a számaink is alátámasztják, hiszen 2020 második negyedévében a felhasználóink 57%-a már mobilon kezdeményezte a vásárlást, miközben összesen 22%-kal nőtt a kiszállítással, vagyis a GLS és a Foxpost bevonásával rendelt termékek száma” – mondta Palocsay Géza, a Jófogást működtető Adevinta Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.

A GKI Digital elemzése szerint logisztika terén a forgalomátvételi megoldások közötti átterelődés okozta a legnagyobb változást 2019 hasonló időszakához képest. A vírus hatására ugyanis a vásárlók visszatértek a házhozszállításhoz, miközben a csomagautomatákat leszámítva csökkent a csomagpontok forgalma és a személyes átvételek száma. A megnövekedett csomagszám ellenére azonban sem a járvány elején, sem a második negyedév során nem voltak fennakadások a kiszállításokban. Ez többek között annak is köszönhető, hogy az ágazatot évekig sújtó munkaerőhiány egyik napról a másikra megoldódott és rengeteg kékgalléros pozícióból érkeztek a logisztikai cégekhez futárjelöltek.

A járvány és a karantén időszak felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működés fontosságát is, ezért az online értékesítést eddig nem, vagy csak korlátozottan művelő kereskedők is tömegével kezdtek internetes lábak „növesztésébe”. A legtöbb kiskereskedő első lépésként általában megelégszik egy online katalógus létrehozásával is, ami már jelenlétet, láthatóságot ad a világhálón, de az ideális állapot egy átjárható, többcsatornás működési modell kialakítása lenne, ahol a vásárló egyazon személyként jelenik meg minden felületen” – mondta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.

A Jófogás a változó felhasználói igényekre szabva alakította ki a Jófogás Bolt funkcióját, amely kifejezetten új termékek tömeges listázására kínál hatékony megoldást, és ahol országos szinten már közel 75 ezer terméket lehet megtalálni. A megoldásnak köszönhetően az adott partner gyakorlatilag egy testre szabható mini webshopot kap a leglátogatottabb online apróhirdetési oldalon.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Most megnézheted, jó helyre tetted-e a pénzed

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

AerinX: csúcstechnológia egy magyar startup-tól

Az IT cég digitális alapokra helyezné a repülőgép-karbantartást.

Befektetési alapok: a múlt hét nyertesei és vesztesei

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Ezt olvasta már?

Megfizethetőbbé válhatnak az új lakások »

4IG 614 (0,66 ) AKKO Invest 447 (0,34 ) ALTEO 744 (0,27 ) APPENINN 340 (0,59 ) BIF 298 (3,83 ) DELTA 93 (-0,11 ) FUTURAQUA 75 (-1,32 ) GSPARK 3160 (-0,63 ) Gloster 2231 (1,18 ) MASTERPLAST 630 (0,96 ) MOL 1779 (-0,84 ) MTELEKOM 376 (1,21 ) NUTEX 27 (-0,75 ) OTP 10280 (0,78 ) OTT1 171 (-1,72 ) PANNERGY 610 (-0,65 )