Black Friday: tízezreket hagyunk majd a boltokban

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A magyarok 54 százaléka már hallott a Black Friday-ről, vagyis a fekete péntekről, a vásárolni szándékozók pedig elsősorban ruházati termékeket vennének ezen a napon - derül ki a Millward Brown piackutató legfrissebb reprezentatív felméréséből.

A Black Friday csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 27-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

A Millward Brown felmérése szerint Magyarországon a 18-50 év közöttiek 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatalok (25-34 évesek), az átlagnál tájékozottabbak az eseményről, 61 százalékuk hallott róla. A válaszadók 36 százaléka ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének.

A "bevásárlólistákon" szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13 százalék vásárolna. A számítógép alkatrészeket és szépségápolási termékeket 8, illetve 7 százalék választotta.

A vásárlók negyede 30 és 60 ezer forint között tervez költeni a Black Friday eseményen.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Az ingatlanszektor a legvonzóbb terület a befektetőknek

Továbbra is az ingatlanpiac a legvonzóbb befektetési ágazat.

Az Exxon döntése befolyásolhatja a gázimportot

Az Exxonnak meg kell hoznia a végső döntését a befektetésről.

Kiemelkedő Magyarország befektetési besorolása

Óriási növekedés mérnöki és kutatásfejlesztési beruházások terén.

Ezt olvasta már?

Gyengén teljesített az ipar Kínában áprilisban »