Boldogság, és ami mögötte van

| olvasási idő: kb. 1 perc

A magánéletben keressük a boldogságot a szakmai sikerekkel szemben - mutat rá a CIB Bank reprezentatív kutatásában. A felmérés eredményei a hungarikumnak tartott pesszimizmusról alkotott képet is árnyalják.

Március 20-a az ENSZ közgyűlés határozata alapján a Boldogság Világnapja. A dokumentum szerint a „boldogság keresése az emberek alapvető célja”, a CIB Bank kutatásából pedig kiderült, hogy itthon a magánéleti boldogság egyértelműen megelőzi a fontos dolgok sorában a szakmai boldogulást.

Az nem meglepő, hogy ez az értékítélet a korban előre haladva erősödik, az viszont annál inkább, mennyire egyértelmű a konszenzus ezen a téren a megkérdezett nők és férfiak között: minimális eltérést látni a véleményükben.

Nem a karrier a fontos

Összességében a felmérésben résztvevők háromnegyede tartotta meghatározóbbnak a kiegyensúlyozott családi életet a karriernél. Ennél is többen, az érintettek 86 százaléka vállalna akár szerényebb anyagi körülményeket is a magánéleti boldogságért cserébe.

Utóbbit főleg a családalapítással és a minőségi lakókörnyezet kialakításával, megszerzésével azonosítják az emberek, míg szakmai oldalon elsősorban az anyagi biztonság megteremtése és fenntartása a fontos, valamint az előrelépés a meglévő munkahelyen.

Meglepő válaszok

Bár mi, magyarok alapvetően magunkat pesszimistának tartjuk, a kutatás eredményei némileg rácáfoltak erre: a megkérdezettek 73 százaléka hisz abban, hogy a kemény és kitartó munkának mindig meglesz a gyümölcse, 62 százalékuknak pedig meggyőződése, hogy érdemes valamivel nagyobb célokat kitűzni annál, mint amit reálisnak gondolunk.

A felmérés nem csupán ezen a ponton okozott meglepetést: a válaszadók 82 százaléka ítélte tévútnak a döntések elodázását, kifejezettem kártékonynak bélyegezve a hagyományosan magyar beidegződésnek tekintett halogatást.

Mi segít?

A kutatásból az is kiderült, hogy a magánéleti és a szakmai célok részben a stabil anyagi helyzet megteremtése köré rendeződnek, és az anyagi biztonságban komoly szerep hárul a megtakarítások növelésére. Utóbbit a megkérdezettek 63 százaléka tartja előrelépésnek, míg a felmérésben résztvevő CIB ügyfelek esetében még magasabb, 73 százalék ez az arány.

A megtakarítások növelése a további életcélok megalapozásában is kardinális: a megkérdezettek 34 százaléka szerint kizárólag ezek segítenek az előrelépésben. A CIB ügyfelei az átlagnál is magasabbra pozicionálják a megtakarítási termékeket, hiszen 37 százalékuk gondolja úgy, hogy csupán ezekre számíthat az előrejutásban.

Hirdetés
Brexit

"Katasztrofális" következményekkel járna a brit élelmiszeripar...

A Bank of England kormányzója szerint a brit EU-tagság megszűnésének...

Melyik a legjobb lakáshitel?
Szavazz!

Ki kapjon több uniós pénzt, Kelet vagy Dél?

Brit sajtóértesülések szerint több tízmilliárd euró fejlesztési forrást...

A Balaton északi vagy a déli partja vonzóbb?

Hajlamosak vagyunk kőbe vésett értékítéletet feltételezni, pedig még az...

Hirdetés
Befektetés

Kína lehet az új menedék?

A 10 éves USA kincstárjegy hozama elérte a 3 százalékos lélektani szintet: a...

Zombiállapotból ébredeznek a piacok

Véget ért egy, a korábbiakhoz nem hasonlítható ciklus. Ebben a ciklusban a...

Felügyeleti eljárás indult a nedolgozz.hu ellen

Az MNB piacfelügyeleti vizsgálatának lezárultáig azonnali hatállyal...

Ezt olvasta már?

Nem számítunk nyugodt nyugdíjas évekre »

4IG 3000 (-3,23 ) ALTEO 710 (0,71 ) ANY 1390 (-0,71 ) APPENINN 678 (0,15 ) BIF 1920 (-0,52 ) CIGPANNONIA 461 (1,77 ) CSEPEL 974 (0,21 ) Duna House A 4100 (-0,49 ) EMASZ 26000 (-0,76 ) ENEFI 201 (0,50 ) ESTMEDIA 100 (-23,08 ) FHB 625 (-2,34 ) KONZUM 3350 (0,30 ) MASTERPLAST 645 (-0,77 ) MOL 2980 (1,15 ) MTELEKOM 452 (-0,11 ) NORDTELEKOM 55 (7,78 ) NUTEX 50 (-2,35 ) OPUS 721 (1,55 ) OTP 11410 (0,35 ) OTT1 297 (-0,34 ) PANNERGY 760 (1,60 ) RABA 1360 (-2,16 ) RICHTER 5250 (0,29 )