Ennyit költünk a gyerekekre húsvétkor

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A magyar szülők idén jellemzően 3-5 ezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor, ilyenkor a hasznosság, az ár és a minőség vezérlik a választást. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából az is kiderült, hogy 2018-ban a legtöbb helyre kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt hoz a nyuszi. A vásárlási láz a húsvét előtti héten tetőzik, átlagosan bruttó 8600 forintos online és 5700 forintos áruházi kosárértékkel.

Kutatás készült a témában

A REGIO JÁTÉK közel 3000, 14 éven aluli gyermeket nevelő szülő megkérdezésével zajló felmérése szerint idén húsvétkor jellemzően 3-5000 forintot (29 százalék) költenek a szülők játékra. A válaszadók egynegyede több mint 5000 forintot, egyötöde 2-3000 forintot szán az ajándékra gyermekenként. 

Ha szeretnéd megismerni, hogyan kereskednek a profik az online tőzsdén, a Tőzsde napon konkrét tippeket kaphatsz tőlünk, amelyeket azonnal beépíthetsz a kereskedésedbe. A részvétel ingyenes, viszont regisztrációhoz kötött! (x)

„Forgalom szempontjából a húsvét az év második legerősebb időszaka, a teljes forgalom közel 10 százalékát teszi ki a közelgő ünnep. A vásárlási láz nagyjából a nagypéntek előtti héten tetőzik, ilyenkor az átlagos kosárérték online bruttó 8600 forintra, hagyományos áruházi beszerzéskor 5700 forintra emelkedik” – ismertette a trendeket Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

A felmérés alapján a szülőktől és nagyszülőktől elsősorban édességet (80, ill. 85 százalék) és játékot (69, ill. 57 százalék) kapnak a gyerekek, ezeken felül pedig míg az édesanyák inkább a könyveket (57 százalék), addig a nagyszülők a perselyt gyarapítják: minden harmadik fiatal számíthat egy kis zsebpénz-kiegészítésre a nagyitól, papától.

„Tapasztalataink szerint, a szülők évről évre egyre inkább olyan játékot választanak, melyek a kreativitást, a szellemi fejlődést táplálják: idén legtöbben kreatív és társasjátékot, valamint könyvet, kifestőt rejtenek a nyuszi kosarába. A megfelelő ajándék kiválasztásánál a válaszadók annak hasznosságát, árát és minőségét jelölték meg legfontosabb szempontoknak” – egészítette ki Gyaraki Dávid.

Minden ötödik kisgyermek egyébként egy vagy három különböző meglepetésnek, minden tizedik akár négy vagy többnek is örülhet idén, de a legjellemzőbb a kétféle ajándék vásárlása (50 százalék).

Továbbra is népszerű a locsolkodás

Tavaly húsvétkor tízből nyolc kisfiú volt locsolkodni, akik cserébe legtöbbször édességet (67 százalék), hímes tojást (45 százalék) és pénzt (44 százalék) kaptak a lányoktól. Legtöbben 1500 forintnál többet (55 százalék) gyűjtöttek az illatos kölnivel, a többiek 1000-1500 forintot (21%) vagy maximum 1000 forintot (24 százalék) dobhattak be a perselybe.

A hölgyek a szép mondókát leggyakrabban hímes tojással (70 százalék) és finomságokkal (67 százalék) köszönték meg, minden harmadik házra volt jellemző, hogy pénzt is adtak a legényeknek; általában 2-400 forintot (36 százalék), 4-800 forintot (30 százalék) vagy 800 forintnál is többet (34 százalék) lehetett összegyűjteni egy-egy locsolással.

Top 10 játékkategória húsvétkor a REGIO JÁTÉK felmérése alapján 2018-ban:

1. Könyv, kifestő
2. Kreatív játék
3. Társasjáték
4. LEGO
5. Szabadtéri játék
6. Sporteszköz
7. Építőjáték
8. Puzzle
9. Autós játék
10. Plüss

Top 5 játék a húsvéti szezonban a REGIO JÁTÉK adatai alapján:

1. Illatos virágtündér
2. Hangszál
3. Slime minden verzióban
4. Tojásból kikelő plüss unikornis
5. Labdák

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Most megnézheted, jó helyre tetted-e a pénzed

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

AerinX: csúcstechnológia egy magyar startup-tól

Az IT cég digitális alapokra helyezné a repülőgép-karbantartást.

Befektetési alapok: a múlt hét nyertesei és vesztesei

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Ezt olvasta már?

Óvatosabban költekezünk a válság kezdete óta »