Ennyit költünk családunk, barátaink és munkatársaink ajándékára

| forrás:
TF/mti
| szerző: | olvasási idő: kb. 2 perc

Bő két hét múlva elérkezik a nagy nap, amelyre sokan egész évben várnak. A szeretet ünnepéhez közeledvén egyre többen megrohamozzák a boltokat, a tökéletes ajándékok után kutatva. Nem csoda, hogy ez az időszak a legerősebb a kiskereskedelm életében. Átalgosan az utolsó 2 hónapban nagyobb forgalmat bonyolítanak le az üzletek, mint az év első 10 hónapjában összesen. Ez valószínűleg idén sem lesz másképp, főleg, hogy egy felmérés alapján átlagosan 35 ezer forintot szánnak a magyarok az idei ajándékokra.

Akcióhullámok sorozata

A kiskereskedelem sikerszériája november végén indult, amikor a háladást követő pénteken megrendezett Black Friday-jel kezdetét vette a karácsonyi bevásárlási szezon. Ezt követte a Cyber Monday, ahol a webáruházak kedvezményei csábították vásárlásra az internetezőket.

Ezekkel azonban nem állt meg a vásárlási láz, sőt, ez csak a kezdet volt. Ugyains azoknak sem kell elszomorodniuk, akik nagy tömeg vagy a leterhelt online piacterek miatt inkább kihagyták a shopping-ünnepeket, hiszen karácsonyig szinte végig kedvező ajánlatokba futhatnak bele a szemfüles vásárlók. 

Sokan az utolsó pillanatra hagyják

Egyes felmérések szerint van, aki már nyáron vagy legkésőbb októberben elkezdi beszerezni a leendő karácsonyi ajándékokat, a grafikonokon viszont az látszik, hogy az ünnepi bevásárlás nagy része még így is az utolsó másfél-két hónapra tömörül. Az elmúlt 12 évben kivétel nélkül a november-decemberi időszak volt a legerősebb, profittermelében pedig az azt megelőző 10 hónap összértékét is lekörözte.

A forgalom jelentős növekedésének az állhat a hátterében, hogy az emberek nagy része hónapokig gyűjt 1-1 nagyobb ajándékra, de az ünnepekhez az is hozzátartozik, hogy kicsit átgondolatlanabbul költekezünk a "kihagyhatatlan" ajánlatok és a "soha vissza nem térő" akciók tengerében.

A november-decemberi kiskereskedelmi forgalom alakulása, 2004-2016. Forrás: mti

Mennyit tervezünk költeni?

A grafikon idén is hasonlóan alakulhat majd, főleg, ha vásárlónként 35 ezer forintos költéssel számolunk. Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös, az internetet használó magyar lakosság ajándékvásárlási terveit vizsgáló kutatásában ugyanis ez az összeg jött ki.

A felmérésből kiderült az is, hogy az ünnep közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra, az internetezők 85 százaléka sorban állás helyett már inkább online rendelné az ajándékokat. Ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60 százaléka az ár-érték arányt figyelembe véve igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

Kinek mennyiért veszünk ajándékot?

A magyarok átlagosan 6 embernek kedveskednek karácsonykor. A legtöbbet a közeli családtagok meglepésére áldoznak, ajándékozottanként átlagosan 7 ezer forintot. A távoli családtagok csomagját csaknem 6 ezer forintból, a barátokét pedig alig több, mint 4 ezer forintból állítják össze. A legkevesebbet a munkatársak ajándékra költenek, átlagosan 2600 forintot.

A vásárolni tervezett ajándékok átlagos értéke ajándékozottanként. A kutatást az Árukereső.hu megbízásából a GKI Digital készítette el 2017 októberében. A felmérés online adatfelvétellel valósult meg, 1920 fős válaszadói minta alapján. Forrás: mti

A tavalyihoz képest csaknem 14 százalékkal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását. Továbbra is a ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Szilárdtest-akkumulátor fejlesztőbe invesztál a VW

A Volkswagen konszern 100 millió dollárt fektet a szilárdest-akkumulátor...

Alapos libikóka az alapoknál

A befektetési alapok vagyona májusban 0,3 százalékkal, 20 milliárd forinttal...

Félmilliárd dollárt fektet a Google a kínai JD.com-ba

A Google 550 millió dollárt fektet be Kína második legnagyobb online...

Ezt olvasta már?

Adriai gázmezőn lépked a Mol leány »

4IG 3600 (-1,64 ) ALTERA 780 (-1,27 ) ANY 1300 (-0,76 ) APPENINN 570 (-3,06 ) CIGPANNONIA 424 (-0,35 ) CSEPEL 860 (-4,02 ) ELMU 26400 (-3,65 ) EMASZ 24800 (-0,80 ) ESTMEDIA 122 (-1,21 ) GSPARK 3360 (-1,18 ) KONZUM 2925 (-0,85 ) MOL 2650 (0,91 ) MTELEKOM 403 (-0,74 ) NORDTELEKOM 37 (-2,60 ) NUTEX 54 (-1,82 ) OPUS 606 (-2,26 ) OTP 10020 (0,50 ) OTT1 249 (-2,35 ) PANNERGY 678 (-1,45 ) RICHTER 4570 (-2,35 ) SET Group 256 (-2,29 ) TAKAREK 607 (-0,82 ) WABERERS 3290 (-0,30 ) ZWACK 16650 (0,60 )