Ez az amerikai szokás már a magyarokat is meghódította

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

A Black Friday bevette Magyarországot. Idén közel 2,1 millió felnőtt internetező vásárolt ezen a napon. Nemcsak az online, hanem az offline, hagyományos üzletekben hirdetett akciók is népszerűek voltak az eNET 2016 decemberi kutatása szerint. Elsősorban játékokat, ruhát, számítástechnikai eszközöket és konyhai termékeket vettek az akciókat kedvelők. A netezők 30 százaléka ma már tudatosan készül erre a napra. Minden ellenérzés dacára idehaza is hagyománnyá válik a Black Friday.

Black Friday – nemcsak online

Az eNET 2016 decemberében végzett online kutatása alapján idén tarolt a Black Friday: közel 2,1 millióan vásároltak az akciók időtartama alatt, közülük 800 ezren csak ilyen akciót hirdető webáruház honlapján (akár akciós, akár normál áron); 510 ezren csak Black Friday akciót kínáló (offline) üzletben, 770 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.

A Black Friday egyébként már nem újdonság a felnőtt magyar netezők számára, szinte mind hallottak róla, tízből hárman előre készülnek is rá: az idei évben (is) vásárlók 9 százaléka rendszerint már az akció kezdetén készenlétben áll, hogy meg tudja venni, amit szeretne; 21 százalék pedig előre átgondolja, hogy miket szeretne és tudatosan keresi ezeket a termékeket. A válaszadók több mint fele (51 százalék) ugyan nem készül előre, de meg szokta nézni az akcióban résztvevő webáruházak, üzletek kínálatát.

Az idei Black Friday TOP áruházai és slágertermékei

A Black Friday TOP5 (web)áruháza idén (abc-sorrendben) az eMAG, az Extreme Digital, a H&M, a Media Markt és a Tesco volt, ezekben vásárolt saját bevallása szerint a legtöbb felnőtt internetező a kedvezményes időszakban.

Termékkategóriák tekintetében fej-fej mellett végzett a játék, ajándék (21 százalék) és a ruházat, sportruházat (21 százalék), illetve a számítástechnikai eszközök (20 százalék) és háztartási gépek, konyhafelszerelés (20 százalék). Ezeket alig lemaradva követte a szórakoztató elektronika (16 százalék) és a drogéria, szépségápolási cikkek (15 százalék).  

A Black Friday akciók során – akár online, akár offline – a vásárlók 35 százaléka 10 ezer forint alatt, közel fele (49 százalék) 10 és 50 ezer forint között, 16 százalék pedig 50 ezer forint feletti összeget költött.

Nyitunk a bankkártyás fizetés felé

Az online vásárolt termék(ek) kiszállítását illetően a Black Friday során is a futárszolgálat volt a favorit, mint az e-kereskedelemben általában is idehaza – ezúttal 78 százalék választotta ezt az átvételi módot. Személyesen az üzletben 18 százalék, személyzettel rendelkező átvételi ponton 15 százalék, postai kiszállítással 6 százalék, csomagautomatánál pedig 5 százalék vette át az általa megrendelt terméke(ke)t (több választ is meg lehetett jelölni a kérdésben).

Bár az online (is) vásárlók fele készpénzben fizetett a futárnál, a bankkártyás fizetési módok is igen népszerűek voltak: 36 százalék online banki rendszeren keresztül, 12 százalék a futárnál átvételkor, 8 százalék pedig közvetítőn keresztül fizetett kártyájával. Ezek mellett banki átutalással 6 százalék, míg mobilos fizetési alkalmazással 1 százalék fizetett.

Hagyománnyá válik Magyarországon is

Bár a Black Friday pár éve még újdonság volt hazánkban, mára itthon is kezd hagyománnyá válni: egyre több webáruház és üzlet kínál egyre többféle akciós terméket, amivel élnek is a vásárlók. Az idei tapasztalatok alapján jövőre a Black Friday keretében vásárlók száma a mostani közel 2,1 milliót is messze túlszárnyalhatja majd.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Egyre több a kockázati tőkebefektetés

Tavaly jelentősen nőtt a kockázati tőkebefektetések piaca.

A várttól elmaradt a befektetői hangulatindex

Júniusban nagyot romlott a befektetői hangulat az euróövezetben.

Az ingatlanszektor a legvonzóbb terület a befektetőknek

Továbbra is az ingatlanpiac a legvonzóbb befektetési ágazat.

Ezt olvasta már?

Többen vesznek fel új ingatlanra lakáshitelt »

4IG 1032 (0,19 ) AKKO Invest 25200 (1,61 ) APPENINN 475 (2,81 ) AutoWallis 123 (4,26 ) BIF 305 (2,35 ) CIGPANNONIA 370 (0,95 ) CSEPEL 652 (-6,86 ) Duna House A 4000 (-2,20 ) EHEP 13500 (12,50 ) ENEFI 470 (-1,88 ) ESTMEDIA 84 (3,45 ) FUTURAQUA 79 (-1,25 ) GSPARK 3700 (0,27 ) KONZUM 214 (-1,83 ) KPACK 20000 (-0,99 ) MASTERPLAST 718 (-1,37 ) MOL 3120 (0,45 ) NORDTELEKOM 41 (-3,57 ) NUTEX 27 (-3,57 ) OPUS 432 (-0,32 ) ORMESTER 2660 (5,56 ) OTP 11690 (-0,51 ) OTT1 200 (-0,99 ) PANNERGY 710 (-0,56 ) RICHTER 5130 (0,10 ) SET Group 667 (11,35 ) TAKAREK 640 (-2,14 ) WABERERS 1210 (-5,84 ) ZWACK 17500 (-1,13 )