Így nevelik pénzügyi tudatosságra a gyerekeket az iskolákban

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Elindult a résztvevő pedagógusok felkészítése egy játékos, élménypedagógiai módszerrel kifejlesztett programra. Idén ősztől ugyanis egy pénzügyi tudatosságot fejlesztő motivációs pontrendszert tesztelnek 600 kisdiák részvételével az ország öt iskolájában. A játékos OkoShopokban a gyerekek a jó cselekedeteikért kapott "Frankóért" finomságokat, játékokat, sportszereket és közösségi élményeket vásárolhatnak, de takarékoskodhatnak is. A rendszerben a gyengébb képességű gyerekek is jól motiválhatók, és a hátrányos helyzetű tanulók is saját bevételre tehetnek szert.

A világ vezető oktatásfejlesztői egyetértenek abban a nálunk is egyre gyakrabban hangoztatott alapvetésben, hogy a 21. századi kulcskompetenciák között kiemelten fontos készséggé vált a pénzügyi tudatosság.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

A zsebpénzével jól bánó gyerekből a pénzügyeit magabiztosan kezelő felnőtt válik – ennek ellenére az iskolák falain belül a diákok, és különösen a kisdiákok jelenleg nagyon keveset tanulhatnak a pénzügyekről.

Az pedig kifejezetten ritkaságnak számít, hogy a pénzgazdálkodási készségek fejlesztését élménypedagógiai módszerekre építik.

Játékos tanulás, tudatos felnőtt élet

A 2017 márciusában elindított LifeChanger pénzügyi oktatóprogram gerincét egy társasjáték képezi, amelynek során az általános iskolások valós élethelyzeteket és pénzügyi döntéseket modellezve ismerkedhetnek meg a család pénzbeosztásának kihívásaival.

Az izgalmas szerepjátékban a résztvevők 4-6 fős családokat alkotnak, és közös döntéseket hozva határozzák meg, mire költik a közösen megkeresett pénzt.

A három tanórát felölelő foglalkozást végigkíséri egy különleges malacpersely, amely négy rekeszével elősegíti a bevétel, a kiadás, a megtakarítás és a jótékonyság fogalomköreiben való tájékozódást. A gyerekek ugyanis a játék végén eldönthetik, hogy a kötelező alapkiadások után fennmaradó összeget mire fordítják. 

Szeptemberben indul a teszt

A MetLife és a United Way Magyarország együttműködésében kidolgozott program idei továbbfejlesztéseként a résztvevő iskolák szeptembertől egy pénzügyi tudatosságot is fejlesztő motivációs pontrendszert is tesztelnek.

A pontrendszer lényege, hogy a gyerekek az önmagukért és a közösségért tett extra vállalásaik teljesítéséért cserébe pontokat szerezhetnek, amiket beválthatnak az iskola boltjában.

A pontokat a gyerekek gyűjthetik önállóan vagy közösen, és a csokoládé, játékok, könyvek mellett a közösséget építő élményekre, például közös kirándulásokra is költhetik. 

Több mint 600 diák vesz részt

A tavalyi programba a hat résztvevő általános iskola közel 600 diákja után az idén ismét több mint 600 diák kapcsolódik be, több mint 100 MetLife-önkéntes segítségével.  Az idei évben egy soproni, egy felsődobszai, egy buji, egy tiszaföldvári és egy lajosmizsei iskola nyerte el a részvételi lehetőséget a nyílt pályázaton. A MetLife vállalat által életre hívott LifeChanger program tananyag fejlesztését a United Way Magyarország koordinálta, és idén is a szervezet segíti a program megvalósítását.

A tesztelő iskolák szeptember és december között folyamatosan megosztják egymással  tapasztalataikat, a legjobb gyakorlatokat pedig a United Way Magyarország elérhetővé teszi a többi érdeklődő iskola számára is a jövő év elején.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Befektetésre ajánlották Portugáliát

Beruházás Romániában 25 millió Euróért

A KÉSZ Csoport romániai befektetésének értéke 25 millió euró.

Csak az a jó befektetés, amelyik magas hozamot ígér?

Az MNB friss adatai alapján tovább nőtt a hazai háztartások vagyona.

Ezt olvasta már?

Brexitig - 5.000 pénzügyes vonul a kontinensre »