Itthon is feketébe öltözik a péntek

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

Az ünnepi szezon – a tavalyi évhez hasonlóan – várhatóan idén is november végén, a fekete péntek (black friday) akciókkal veszi kezdetét a webáruházak számára. Az idei utolsó OKI felmérés során, a megkérdezett e-kereskedők háromnegyede jelezte, idén nem szeretne kimaradni a november végi akciós időszakból.

Fekete péntek – egy nap mind felett

A külföldi webshopoknál már évek óta alkalmazott marketingfogás lényege, hogy meghatározott időtartamra – általában 1 napra – 20-50%-os vagy akár még nagyobb kedvezményeket hirdetnek a kereskedők, meghatározott termékekre. A kedvezménnyel vásárolható termékek körét és a kedvezmény mértékét az utolsó pillanatig titokban tartva fokozzák a várakozást, miközben magát az akciót már napokkal korábban népszerűsíteni kezdik. Az így gerjesztett érdeklődés hatása pedig nem marad el: a készletek jellemzően „zárás” előtt elfogynak.

A fekete péntek terjedése vásárlói szemszögből vitathatatlanul hasznos, hisz minden ilyen kezdeményezés jót tesz az online vásárlás népszerűségének. Másrészről azonban, növeli a szakadékot a legnagyobb áruházak és a kis webshopok között, mivel ilyenkor jellemzően a piacvezetők hirdetései uralják a médiafelületeket.

Ráadásul a fekete péntek okozta megtöbbszöröződött rendelés- és csomagszám, óriási kihívás elé állítja a kereskedők és vevők közé ékelődő logisztikai szolgáltatókat, nem beszélve a látogatószám miatti informatikai túlterheltségről – ami a rendszer üzemeltetői mellett, az ügyfélszolgálati munkatársak vállára is többlet terheket ró.

A vasárnapi boltzár hatása nem érezhető

Az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napjában a legmagasabb. A legkevesebb rendelésszám továbbra is  hétvégén realizálódik, tehát a vasárnapi boltzár eredménye láthatóan nincs hatással a hétvégén leadott rendelések mennyiségére. 

Az év első 9 hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos online forgalmat realizált, ami 2014 hasonló időszakához képest 15%-os bővülést jelent.

Tovább nőtt az online szektor optimizmusa

Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már jól tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is.

Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik, azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára biztató lehet az utolsó negyedév alakulása.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Szijjártó: átalakulnak a befektetési erőviszonyok

A világgazdaságban a keleti térség befektetői egyre meghatározóbbak.

200 milliós befektetést kapott a TrustChain

A vállalkozás szolgáltatásai folyamatosan bővülnek.

A PortfoLion 2,4 millió dollárt fektet be

szolgáltatásfejlesztés és nemzetközi növekedés gyorsítása a cél.

Ezt olvasta már?

Többet költünk Valentin-nap előtt »

4IG 569 (-1,56 ) AKKO Invest 448 (-5,88 ) ALTEO 840 (-0,47 ) ANY 1360 (-0,37 ) APPENINN 335 (-4,01 ) AutoWallis 92 (-6,85 ) BIF 312 (-0,32 ) CIGPANNONIA 174 (-5,64 ) CSEPEL 372 (-2,62 ) DM-KER 3800 (-5,00 ) Duna House A 3800 (-0,26 ) EHEP 6900 (-6,76 ) ELMU 33800 (-0,59 ) ENEFI 368 (-7,54 ) ESTMEDIA 90 (-22,84 ) FUTURAQUA 95 (-6,41 ) GSPARK 5100 (0,79 ) KPACK 16300 (-13,30 ) KULCSSOFT 2320 (-10,08 ) MASTERPLAST 740 (0,82 ) MOL 2488 (-2,43 ) MTELEKOM 421 (-0,12 ) NORDTELEKOM 40 (-15,46 ) NUTEX 31 (-16,71 ) OPUS 251 (-7,38 ) ORMESTER 10000 (-3,85 ) OTP 14510 (-2,94 ) OTT1 189 (-5,03 ) PANNERGY 722 (1,40 ) RABA 1070 (-1,83 ) RICHTER 6655 (-3,97 ) SET Group 92 (-5,06 ) TAKAREK 480 (-2,83 ) WABERERS 1050 (-3,67 ) ZWACK 17450 (-0,29 )