Jobban szórják a pénzt a férfiak karácsonykor

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

Az európai férfiak 30 százaléka 91 ezer forint fölött költ karácsonyi ajándékra, míg a nők csupán ötöde ad ki ekkora összeget - derül ki az Intel Európa karácsonyi ajándékvásárlási szokásokkal kapcsolatos, tíz európai országban végzett kutatásából.

A számítástechnikai cég elemzése szerint, míg Európában a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, a férfiak csupán 58 százalékának fontos a legjobb ár-érték arányú termék.

A költségek jelentős részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja

A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel 40 ezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők a legdrágább ajándékra áldoznak.

Ugyanakkor a költségek jelentős részét a férfiak 52 százaléka partnerére szánja, miközben a hölgyeknél ez az arány megoszlik partnerük és gyermekeik között.

A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy előre meghatározza mennyit fog költeni, ennek ellenére mintegy 30 százalékuk mégis rendszeresen túllépi a tervezett keretet.

Ez a "könnyelműség" leginkább az olaszokra jellemző, 41 százalékuk túlköltekezik. A németek 86 százaléka azonban előre megtervezi a karácsonyi ajándékokra szánt keretösszeget, valamint jellemző, hogy a karácsonyi bevásárlást egész évre felosztják.

Ez csak egy feladat?

A legjobb ár-érték arány érdekében a kutatásban résztvevő európaiak 65 százaléka figyeli az akciókat és a csoport több mint fele kupont, illetve ajándékkártyát használ fel spórolás gyanánt.

A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 42 százaléka feladatként tekinti a szeretet ünnepére történő ajándékvásárlást - olvasható a közleményben.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Befektetési alapok: az elmúlt hét nap népszerű alapjai

A sorrend az elmúlt hét összesített forgalmai alapján készült.

Befektetési alapok: az elmúlt hét nap nyertesei és vesztesei

A sorrend az elmúlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Milliárdos befektetést kapott a magyar 3D nyomtatógyártó

A CraftUnique-ot a befektetésen kívül szakmai tudással támogatják.

Ezt olvasta már?

Az újlakás-piaci keresletet is átszabta a vírus »