Jogsértő reklám miatt fizethet a Bayer

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Bayer Hungária Kft. jogsértő módon járt el, amikor a Supradyn Kids multivitamin-készítményének egyes reklámjaiban közvetlenül szólította meg a gyerekeket, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 7 millió forintos bírságot szabott ki a gyógyszergyártó céggel szemben - közölte a hivatal pénteken az MTI-vel.

A GVH a Bayer multivitaminját SpongyaBobos kulaccsal kínáló televíziós reklámot, a Nők Lapja Gyerek magazinban megjelent újsághirdetést, valamint a terméket "varázstörölközővel" ajánló televíziós hirdetést minősítette jogsértőnek, ugyanis a szabályozás alapján tilos egy reklámban a gyermekkorúak közvetlen felszólítása a reklámozott áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket. A közlemény szerint a hatóság a kereskedelmi gyakorlat megítélésekor figyelembe vette, hogy a csatornákat, amelyek levetítették az érintett reklámot, gyermekek is nézik, a hirdetésekben használták a "keresd" kifejezést, amely a GVH szerint közvetlenül szólítja meg a gyerekeket.

A hirdetések dinamikus, a gyermekek érdeklődését felkeltő játékos képi világgal rendelkeztek, valamint, hogy a termékeket összecsomagolták játékokkal, amely így különösen vonzóvá vált a kiskorúak számára. Közölték, a versenyhivatal döntésében - összességében mintegy 30 százalékos - bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás elismerte a jogsértést, továbbá szigorúbb ellenőrzés alá vonta reklámjait a versenyfelügyeleti eljárás hatására.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Egyre vonzóbb a befektetés Kínában

Gyorsult a Kínába áramló külföldi tőkebefektetések növekedése.

Közel háromszorosára nőtt a befektetések értéke

Jelentősen bővült a kockázati tőkebefektetések piaca.

Hét ötlet kapott tizenöt millió forintos befektetést

A befektetést az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures-től kapták.

Ezt olvasta már?

A versenyhivatal 125 millióval csapott oda »