Kapd elő a mobilod - jön a karácsonyi ajándék

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már mobiltelefonról szerzi be, és a megkérdezettek 64 százaléka az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról - derült ki a Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésből, amelynek során 11 európai ország 18 ezer lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.

A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. A többség, 82 százalék a kanapéról vásárol. A válaszadók 25 százaléka kihasználja, hogy fel sem kell kelnie az ágyból ahhoz, hogy beszerezze a kiszemelt árucikkeket. A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban a magyarok is ruhát és elektronikai cikkeket vásárolnak mobilról.

A megkérdezettek leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretnek online rendelni telefonukról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt. A kutatás szerint egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek csaknem fele, 47 százaléka legalább heti egyszer vagy még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék. Az európaiak csaknem háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az ajándékok 19 százalékát tömegközlekedés közben, 18 százalékát munkahelyi szünetekben szerzik be a felhasználók, 9 százalék pedig az ebédszünetben vásárol.

Különösen az angolok, az írek, a spanyolok és a franciák tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát, a lengyel, a német és svájci fogyasztóknak viszont a gyorsaság a legfontosabb. A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket. Néhány esetben nagy különbség van az egyes piacokon. A svájciak 48 százaléka vásárol jegyet a tömegközlekedésre mobilról, míg ez az oroszoknál csak 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csak 12 százalék oldja meg mobilról a jegyvásárlást.

A közlemény idézi Eölyüs Endrét, a Mastercard magyarországi igazgatóját, aki elmondta: az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Életbiztosítás - nem lehet elég korán kezdeni

Minél fiatalabb korban érdemes az életbiztosítást megkötni.

Cégóriások kapkodnak a magyar startupért

Hatmillió dolláros befektetést kap a Shapr3D startup.

Kevésbé borúlátóak Németországban

Kevésbé borúlátó befektetői hangulat Németországban és az euróövezetben.

Ezt olvasta már?

Nincs előrelépés Amerika és Kína ügyében »

4IG 828 (-0,36 ) AKKO Invest 29400 (-0,68 ) ALTEO 766 (0,52 ) ANY 1365 (3,02 ) APPENINN 419 (-2,33 ) AutoWallis 100 (-2,35 ) BIF 299 (-0,99 ) CIGPANNONIA 258 (-1,53 ) CSEPEL 706 (9,97 ) CyBERG 1800 (20,00 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 420 (-4,55 ) ESTMEDIA 113 (-4,07 ) FORRAS/OE 1520 (-1,94 ) FUTURAQUA 94 (-6,40 ) GSPARK 4600 (-0,65 ) KULCSSOFT 1250 (-3,85 ) MOL 2810 (-1,26 ) MTELEKOM 446 (0,22 ) NORDTELEKOM 44 (-1,34 ) NUTEX 28 (-4,44 ) OPUS 305 (-4,93 ) ORMESTER 7000 (-4,11 ) OTP 13120 (-0,23 ) PANNERGY 738 (-0,81 ) RABA 1080 (-0,46 ) RICHTER 4970 (0,77 ) SET Group 110 (-3,17 ) TAKAREK 558 (-3,12 ) WABERERS 1300 (-5,80 )