Kapd elő a mobilod - jön a karácsonyi ajándék

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már mobiltelefonról szerzi be, és a megkérdezettek 64 százaléka az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról - derült ki a Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésből, amelynek során 11 európai ország 18 ezer lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.

A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. A többség, 82 százalék a kanapéról vásárol. A válaszadók 25 százaléka kihasználja, hogy fel sem kell kelnie az ágyból ahhoz, hogy beszerezze a kiszemelt árucikkeket. A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban a magyarok is ruhát és elektronikai cikkeket vásárolnak mobilról.

A megkérdezettek leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretnek online rendelni telefonukról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt. A kutatás szerint egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek csaknem fele, 47 százaléka legalább heti egyszer vagy még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék. Az európaiak csaknem háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az ajándékok 19 százalékát tömegközlekedés közben, 18 százalékát munkahelyi szünetekben szerzik be a felhasználók, 9 százalék pedig az ebédszünetben vásárol.

Különösen az angolok, az írek, a spanyolok és a franciák tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát, a lengyel, a német és svájci fogyasztóknak viszont a gyorsaság a legfontosabb. A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket. Néhány esetben nagy különbség van az egyes piacokon. A svájciak 48 százaléka vásárol jegyet a tömegközlekedésre mobilról, míg ez az oroszoknál csak 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csak 12 százalék oldja meg mobilról a jegyvásárlást.

A közlemény idézi Eölyüs Endrét, a Mastercard magyarországi igazgatóját, aki elmondta: az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Az elektromos furgonokban van a lehetőség

Elektromos furgonokat fejlesztő cégbe fektet az Amazon és a GM.

Másfélmilliárdból épül a házgyár

Másfél milliárd forintból építenek új üzemet kínai befektetők Kenderesen.

Jó hír, jöhetnek a szuper emeletes vonatok

Javulnak az utazási körülmények néhány Budapestről induló vasútvonalon.

Ezt olvasta már?

Lassan vége a kereskedelmi háborúnak »

4IG 2040 (0,99 ) ALTEO 725 (1,40 ) ANY 1365 (1,49 ) APPENINN 538 (0,56 ) AutoWallis 163 (-0,61 ) BIF 2380 (-0,83 ) CIGPANNONIA 420 (1,08 ) CSEPEL 630 (-1,56 ) Duna House A 3860 (-0,52 ) EMASZ 26600 (0,76 ) ENEFI 234 (1,74 ) ESTMEDIA 89 (5,95 ) GSPARK 3500 (0,57 ) KONZUM 235 (0,64 ) KPACK 11200 (-20,00 ) MOL 3302 (-0,24 ) MTELEKOM 471 (0,75 ) NORDTELEKOM 37 (-1,07 ) NUTEX 34 (-1,47 ) OPUS 437 (0,46 ) OTP 11570 (-1,03 ) OTT1 201 (3,08 ) PANNERGY 732 (-1,61 ) PLOTINUS 24000 (-3,23 ) RABA 1270 (2,42 ) RICHTER 5390 (-1,28 ) SET Group 348 (-1,69 ) TAKAREK 660 (-1,49 ) WABERERS 1920 (2,40 ) ZWACK 17250 (0,29 )