Kiderült, miket vásárolunk leginkább az interneten

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Ki gondolta volna, hogy hazánkban második helyezett a varrógép, a harmadik pedig a Catan telepesei társasjáték, s hogy a 65 év feletti korosztály Csehországban vásárol a legnagyobb arányban az interneten? Mindez és még sok, az internetes vásárlással kapcsolatos érdekesség derül ki a Mall Group tavaly év végi Black Friday akciójának regionális vásárlási statisztikáiból.

A cseh tulajdonú Mall Group – a nálunk is közismert Mall.hu webáruház mögött álló cégcsoport – internetes kiskereskedelmi szolgáltatásával hazánkon és anyaországán, Csehországon kívül többek között Lengyelországban, Horvátországban, Szlovákiában és Szlovéniában is jelen van a régióban, s tavaly év végén mind a hat említett országban megszervezte a Black Friday vásárlási akciót. 

Ezek voltak a slágerek

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz eladási darabszám szerinti top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban. 

A lengyeleknél márkás kávédarálóból vásároltak a legtöbbet, második helyen a pelenka, harmadikon egy középkategóriás macskaeledel végzett.  A szlovénoknál egy 150 milliliteres hajpakolás volt a legnépszerűbb, azt követte egy 12 voltos autóizzó, a harmadik legnépszerűbb pedig egy kapucsínó kávékapszula volt. 

A csehek ablaktisztítóból, csavarhúzókészletből és mosogatószivacsból vásároltak a Mall.cz webáruházban a legtöbbet. Horvátországban a 2017-es Black Friday során csuklós vérnyomásmérőből vásároltak a leginkább, második helyen tejeskávé kapszula, a harmadikon pedig szerszámkészlet végzett. 

Magyarországon ugyanebben az időszakban a webáruházas vásárlás dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán a Catan telepesei társasjátékot találhatjuk. 

A regionális összesítő statisztikából egyúttal kiderül, hogy 2016-ról 2017-re jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya. 

A mobilt nyomjuk a leggyakrabban

2017-ben a legnagyobb arányú okostelefon-használat (a látogatók 57,1 százaléka) Horvátországban tapasztalható, második helyezett Szlovákia 45,7 százalékkal, harmadik pedig Szlovénia 42,7 százalékkal. 

Forrás: pixabay

A Mall Group 2017-es statisztikája szerint legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására: míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2 százaléka, addig 2017-ben már a 40,8 százalékuk látogatta okostelefonról a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján.

A magyar nők a legaktívabbak

Figyelemre méltó adatokat nyújt az országok közötti összehasonlítás a Mall Group webáruházak vásárlóinak/látogatóinak nemi és életkori összetétele terén is. 

A legnagyobb arányban (48,4 százalékban) Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a hölgyek a webáruházakban, míg Szlovákiában ez az arány csak 41, Lengyelországban pedig 43 százalék.

Az aktív és az online kereskedelmi szolgáltatásokra nyitottabb, 25-34 éves korosztály Szlovákiában a webáruházak látogatóinak csaknem 40 százalékát adja, Szlovéniában, Csehországban és hazánkban viszont csak a 32 százalékát. 

A 35-44 év közöttiek a webáruházakban legaktívabbak Szlovéniában, ott ők teszik ki a látogatók 37,3 százalékát, a legpasszívabbak Csehországban, 25,6 százalékkal, míg Magyarországon ez a korcsoport a Mall.hu látogatóinak 31,8 százalékát tette ki a 2017-es Black Friday során. 

Kiemelésre érdemes még, hogy a nyugdíjas korosztály (65 év felettiek) Szlovákiában a látogatók 2 százalékát adta, míg Csehországban a nyugdíjasok jóval aktívabbak ezen a téren, hiszen 2017 végén ők tették ki a Mall.cz látogatóinak 5,27 százalékát. A magyar nyugdíjasok ugyanebben az időszakban a Mall.hu látogatóinak 3,71 százalékát adták, vagyis elmondható, hogy hazánkban ez a generáció is nyitott az új vásárlási módokra. 

A Mall Group egyébként a 2017-es Black Friday során átlépte az akció üzletfejlesztésénél célkitűzésként megjelölt 1 milliárd cseh koronás árbevételt, ami 11 milliárd forint feletti forgalmat jelent az akció során. A gondos tervezésnek köszönhetően a kiszállítások során sem léptek fel akadályok, ami a vásárlói elégedettségi mutatók pozitív változásában is megmutatkozott.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

A várttól elmaradt a befektetői hangulatindex

Júniusban nagyot romlott a befektetői hangulat az euróövezetben.

Az ingatlanszektor a legvonzóbb terület a befektetőknek

Továbbra is az ingatlanpiac a legvonzóbb befektetési ágazat.

Az Exxon döntése befolyásolhatja a gázimportot

Az Exxonnak meg kell hoznia a végső döntését a befektetésről.

Ezt olvasta már?

Még mindig készpénzben fizetjük az online rendeléseket »