Kifizette bírságát a Facebook és a Booking.com

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Facebook és a Booking.com határidőben, önként befizette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,2 milliárd, illetve 2,5 milliárd forintos bírságát, de mindkét cég a bíróságon vitatja a GVH döntését - mondta a Növekedés.hu portálon szerdán megjelent interjúban a GVH elnöke.

Rigó Csaba arról is beszámolt, hogy a GVH június 5-én ágazati vizsgálatot indított, hogy betekintést nyerjen a műsorszolgáltatói piac működésébe, különösen az árazási gyakorlatokba, mivel úgy tűnik, hogy a kisebb műsorterjesztők drágábban jutnak a tartalmakhoz, amiért eleve versenyhátrányból indulnak a nagy cégekkel szemben. Az ágazati vizsgálat még nem jelent konkrét versenyjogi vizsgálatot vagy eljárást, de ha lezárul, akkor javaslatokkal tudnak élni a piaci szereplők és akár a jogalkotó felé is - tette hozzá.

Az elnök bejelentette azt is, hogy eddig 4 eljárást indítottak olyan cégekkel szemben, amelyek a járványhelyzetet arra használták, hogy a fogyasztók megnövekedett hiszékenységét termékeik megtévesztő módon történő értékesítésére használják fel. A Facebook és a Booking.com bírságáról elmondta, hogy a Facebook esetében az ingyenesség mint a szolgáltatás egyetlen mérvadó tulajdonságának hangsúlyozása elegendő volt ahhoz, hogy ez megtévesztő fogyasztói tájékoztatásnak minősüljön. A Booking.com-ról hozott döntést pedig a szállásadók pozitív elismerése igazolta vissza, ami mutatja, hogy ténylegesen torzulásokat tud létrehozni egy agresszív értékesítési módszer a piacokon, ezért fontos ezek megfékezése.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Most megnézheted, jó helyre tetted-e a pénzed

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

AerinX: csúcstechnológia egy magyar startup-tól

Az IT cég digitális alapokra helyezné a repülőgép-karbantartást.

Befektetési alapok: a múlt hét nyertesei és vesztesei

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Ezt olvasta már?

Megkétszerezte nyereségét a Facebook »