Ma a nőkre költik pénzüket a férfiak

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Alaposan felborulnak a vásárlási szokások a március 8-i nőnapon – derül ki a CIB Bank adataiból. Ezen a napon például kilencszer több férfi fizet kártyával virág és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon. A statisztikákból kiderül az is, hogy a nők és a férfiak pénzügyi szokásai között egyébként is komoly különbségek vannak: a hölgyek közül például többen rendelkeznek megtakarításokkal és inkább a kevésbé kockázatos lehetőségeket keresik.

Nőnapon felpörög a férfi vásárlók száma a virág és ajándéküzletekben: az ilyen boltokban bankkártyával fizetők 80%-a férfi, míg egy átlagos napon ez az arány csak 45%. Érdekesség azonban, hogy ilyenkor jellemzően kevesebbet, átlagosan 4886 Ft-ot költenek a vásárlók, mint egyébként szoktak (6497 Ft) ezekben az üzletekben. „A bankkártyával történő vásárlási adataink alapján a férfiak két csoportját látjuk: egyrészről a rutinos nőnapi beszerzőket, akik már reggel 8-9 óra előtt megveszik a virágot, csokoládét, egyéb ajándékot. Ide tartozik a férfiak nagyjából 40 százaléka. Míg a következő hullám az este haza vagy randira igyekvők köre, akik 15 óra után érkeznek az üzletekbe” – mondta el Surányi Zoltán, a CIB Bank Lakossági üzletfejlesztési vezetője.

Nemcsak a nőnapi vásárlási szokásokban tapasztalhatunk eltérést a különböző nemek banki termékhasználati szokásaiban. A CIB adatai szerint a nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásra ugyanakkor a nők használják többet a plasztikot, viszont kisebb összegekre, mint a férfiak: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7.880 forintot költenek, addig a férfiak 9.956 forintot. A férfiak többször és többet hagynak ott például benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruhaboltokban és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.

A jelek szerint a takarékoskodásban a nők az aktívabbak: a CIB lakossági ügyfelei körében 7%-kal több hölgy rendelkezik valamilyen megtakarítással, mint férfi. A legnépszerűbb megtakarítási forma a betétlekötés, ahol 3%-os a nők előnye a férfiakhoz képest. A kockázatvállalásban azonban a férfiak járnak az élen, mivel a tapasztalatok szerint nagyobb számban választanak magasabb kockázatú befektetéseket, mint a nők. A férfi megtakarítók 7,2 milliós átlag állományuk közel 70%-át tartják alacsony, 21%-át közepes, 9%-át pedig magas kockázatú befektetésekben. A megtakarítással rendelkező hölgyek 78%-ára jellemző, hogy alacsony kockázatú megtakarítási termékben tartják pénzüket és többségük, 71 százalékuk rövid távú termékekkel rendelkezik.

A CIB adataiból kiderül az is, hogy a betétekhez hasonlóan a nőkre jellemző inkább a rendszeres, kis összegű megtakarítások számára kifejlesztett konstrukciók használata. „A megtakarítási termékek a nők körében népszerűbbek, a férfiak mégis nagyobb összegeket helyeznek el bankbetétekben vagy befektetési alapokban” – emelte ki Surányi Zoltán a CIB Bank adatait elemezve.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Befektetési alapok: az elmúlt hét nap népszerű alapjai

A sorrend az elmúlt hét összesített forgalmai alapján készült.

Befektetési alapok: az elmúlt hét nap nyertesei és vesztesei

A sorrend az elmúlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Milliárdos befektetést kapott a magyar 3D nyomtatógyártó

A CraftUnique-ot a befektetésen kívül szakmai tudással támogatják.

Ezt olvasta már?

Maradnánk az otthoni munkánál - hogy is van ez? »

4IG 617 (1,82 ) AKKO Invest 417 (0,12 ) ANY 1155 (-0,43 ) APPENINN 338 (0,45 ) AutoWallis 82 (1,86 ) CIGPANNONIA 284 (1,07 ) DELTA 81 (0,62 ) Gloster 2580 (-0,77 ) MOL 1638 (0,18 ) MTELEKOM 365 (-0,54 ) Megakran 4 (-11,11 ) NUTEX 25 (0,61 ) OPUS 234 (1,52 ) OTP 9335 (2,02 ) OTT1 165 (-0,60 ) PANNERGY 678 (0,30 ) RABA 796 (1,79 ) RICHTER 6650 (2,31 ) SET Group 58 (0,70 ) TAKAREK 430 (1,42 ) WABERERS 1200 (4,35 )