Meglepetéssel tud még szolgálni az Y-generáció

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 2 perc

Spórolósabbak az idősebbeknél a fiatalok - derül ki egy friss kutatásból. Ne menjetek sehova: akadnak ebben további meghökkentő megállapítások is...

Generációs szakadékok

Részletesen foglalkozik a 18-35 éves korosztály helyzetével és megítélésével az átfogó, 17 európai országra kiterjedő Cetelem Körkép 2018. Az annyira nem meglepő, inkább riasztó, mennyire lesújtó véleménnyel vannak a 35 év felettiek az Y-generációról: a jellemzésükre használt jelzők 88 százaléka negatív.

Tanulj a tőzsdén kereskedni 21 nap alatt! Kérd az INGYENES videóidat még ma! (A kereskedés kockázatos.) (x)

A „bezzeg az én időmben” árnyékában az se számít rendkívülinek, mennyire máshogy ítélik meg önmagukat a fiatalok, mint az idősebbek őket. A legnagyobb kontraszt az érettség esetében mutatkozik: az Y-generáció európai tagjainak 41 százaléka tartja magát megfontoltnak, míg a 35 év felettieknek csupán 6 százaléka gondolja ugyanezt róluk, sőt, 32 százalékuk egyenesen éretlennek minősíti a fiatalabbakat.

Szintén szakadéknyi a különbség a szorgalom megítélésében: miközben az ifjabbak 34 százaléka véli úgy, hajlandó erőfeszítéseket tenni céljai elérése érdekében, az időseknek mindössze 7 százaléka hiszi ezt róluk. Mi több, 28 százalékuk szerint a 35 év alattiak lusták, fáradtak. Most pedig lássuk a Cetelem Körkép 2018 azon eredményeit (3+1 pont), amelyekre nem igazán számítanánk:

1.

Az emberek hajlamosak az öncélú fogyasztók címkét ráaggatni a fiatalokra, pedig a felmérés szerint ez nem jellemző: a 35 év alattiak 73 százaléka saját bevallása szerint inkább spórol, mintsem szórná a pénzt. Pedig a lehetősége meg lenne a költekezésnek, ugyanis 38 százalékuk azt mondta, hogy több pénz állt rendelkezésére az elmúlt évben, mint azt megelőzően. A fiatalok meggondoltsága abban is tetten érhető, hogy 67 százalékuk tervezi megtakarításait növelni a következő egy évben, ami 22 (!) százalékponttal magasabb a teljes népességre mért átlagnál.

2.

Nem úgy, mint a 35 év felettiek, akik saját életükben a legfontosabb dolognak az utazást, a világ felfedezését tartják. Találós kérdés: ezek után mi lehet a listavezető a Y-oknál? Nem jó a válasz, mivel a helyes megfejtés a családjukkal és szeretteikkel eltöltött idő. Ezt közel 60 százalékuk sorolta az első helyre.

És ha nem volna elég a hagyományos, alapvető, mondhatni, konzervatív társadalmi értékekből, akkor tessék kitalálni a fiatalabb korosztály második legfontosabbként megjelölt kategóriáját. Nem nyert: ezüstérmes a stabil munkahely, olyan esélyeseket utasítva maga mögé, mint az egészséges életmód, a művelődés-tanulás, vagy az utazás.

3.

Általánosan elfogadott vélekedés a 18-35 évesekről, hogy a vásárlást az interneten intézik. A Cetelem Körkép eredményei szerint ez egyáltalán nincs így: mindössze a felmérésben megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kulturális termékeket kizárólag neten vesz, míg a technológiai termékeknél 9, a háztartási gépeknél 8 százalékos ez az arány. Az adatokból kiolvasható, hogy a fiatalabb korosztály a webshopok mellett erősen vonzódik a fizikai boltokhoz. Olyannyira, hogy az Y-ok 57 százaléka kifejezetten szeret ilyen üzletben vásárolni, miközben ez a 35 felettieknél csak 42 százaléknak okoz örömet.

Megkérdeztük a Cetelemet, miért foglalkozik egy bank generációs kutatással. „Nem véletlenül áll az idei kutatás fókuszában az Y-generáció: ez az a korosztály, amely radikálisan írja felül a tipikus fogyasztói attitűdöket, ráadásul egyre nagyobb arányt képvisel a teljes fogyasztói társadalomban” – véli a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója.

Szabó Péter hozzátette: „mivel olyan alapfogalmak nyernek egészen új értelmet esetükben, mint például a türelem, a pénzügyi szolgáltatók kénytelenek megoldásaikat az Y-ok türelemfelfogásához illeszteni.”

+1. 

És akkor a legvégére marad a feketeleves, ami egy igazi hungarikum. Miközben Európa fiataljait összeköti a vásárlás felett érzett öröm, a mieink rettentően kilógnak a sorból: nálunk ugyanis a 18 és 35 év közöttiek 57 százaléka kifejezetten teherként éli meg a vásárlást. Lehet, hogy még mindig túl gyakran zavarjuk le őket a közértbe tejért?

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Munkára fel 50 millió forintot ad az MVM

Az MVM Edison startup versenyének győzteseiről van szó.

Újabb siker a Széchenyi Tőkebefektetési Alappal

Sikeresen zárult a Széchenyi Tőkebefektetési Alap befektetése a bonyhádi...

Amerikai cégbe fektet a Hiventures

A Hiventures magyar vállalkozók által alapított amerikai cégbe fektetett be.

Ezt olvasta már?

Hódít az „Y” generáció »

4IG 1800 (-2,70 ) ALTEO 690 (3,76 ) ALTERA 890 (0,56 ) ANY 1300 (0,78 ) APPENINN 462 (0,11 ) Duna House A 3800 (2,70 ) EHEP 640 (5,79 ) ELMU 27200 (0,74 ) ENEFI 205 (1,49 ) ESTMEDIA 130 (-1,15 ) FORRAS/OE 1070 (3,88 ) FUTURAQUA 42 (-2,33 ) GSPARK 3530 (0,28 ) KONZUM 226 (-1,31 ) KPACK 4660 (-8,63 ) MASTERPLAST 635 (-1,55 ) MOL 3146 (1,61 ) MTELEKOM 448 (-0,55 ) NORDTELEKOM 33 (-1,76 ) NUTEX 34 (-4,74 ) OPUS 504 (-0,40 ) OTP 11760 (-0,68 ) OTT1 209 (-2,34 ) PANNERGY 652 (-2,40 ) PLOTINUS 9000 (8,43 ) RABA 1250 (1,63 ) RICHTER 5470 (0,18 ) SET Group 261 (4,82 ) TAKAREK 709 (1,14 ) WABERERS 2390 (1,70 ) ZWACK 17000 (1,19 )