Ne csak azt nézzük meg, mit rendelünk, hanem azt is, hogy honnan!

| forrás:
mti
| olvasási idő: kb. 2 perc

Az internetes rendelés előtt fontos tájékozódni az adó- és vámjogszabályokról, az esetlegesen fizetendő vámokról és egyéb közterhekről - hívja fel a figyelmet pénteki közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Nem mindegy, honnan jön a csomag

A NAV tapasztalatai szerint egyre többen rendelnek a karácsonyi bevásárlási szezonhoz kapcsolódó Black Friday, azaz fekete péntek idején az internetről.

A rendelésnél figyelni kell arra, hogy az árut az Európai Unió területéről vagy EU-n kívüli országból szállítják-e. Gyakran ugyanis a tagállamokból rendelt áru gyártási, raktározási helye EU-n kívüli ország, ezért az árut vámkezeltetni kell.

Ez vám- és adófizetési kötelezettséggel, valamint a postai szolgáltató adminisztrációs díjával járhat - figyelmeztet az adóhatóság.

Arra is felhívják a figyelmet, hogy ha a küldeményhez kapcsolódó adatok pontatlanok, hiányosak, a szükségesnél tovább tart a kézbesítés.

Az internetes rendeléshez kapcsolódóan hasznos tudnivalók olvashatók a NAV internetes oldalán, a https://www.nav.gov.hu/nav/internetes_vasarlas linken.

Ezt várják a kereskedők idén

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei negyedik felmérése szerint sok kereskedő nem elégszik meg csupán egy nappal, népszerű a háromnapos, hétvégére is kitolt fekete péntek, de olyan cégek is vannak, amelyek egész hétre hirdettek Black Friday-akciót.

Kiemelték: a Black Friday magyarországi áttörését a tavalyi év hozta el, bizonyítva, hogy az akcióval párosuló árkedvezményekkel a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók. Ezért 2017-ben a legnagyobb online webáruházak már szinte a folyamatosan hirdettek akciókat "készletkisöprés", "árzuhanás", "áfa elengedés" reklámszogennel.

Ezért a GKI Digital és az Árukereső.hu szerint kettősek a várakozások, egyrészt felmérésük alapján minden korábbinál nagyobb a vásárlói érdeklődés és a webáruházi készülődés, másrészt kérdéses, hogy az egész évben kedvezményekhez szoktatott fogyasztóknak képesek lesznek-e ezeket meghaladó széleskörű kínálattal előállni a kereskedők.

Mi az a Fekete Péntek?

A Black Friday az Egyesült Államok nem hivatalos „ünnepnapja”, amelyet a hálaadás (november negyedik csütörtöke) utáni pénteken tartanak. Amerikában ekkor kezdődik ugyanis a karácsonyi bevásárlási szezon. A napra jellemző, hogy hatalmas akciókat hirdetnek az üzletek, nem csoda hát a népszerűsége. Az évtizedek alatt a világ több országa is átvette ezt a jó szokást, Magyarországon 2013-ban tartottak először Fekete Pénteket.

A péntek még érthető is, de mitől fekete? - merülhet fel a kérdés. Erre két magyarázat is van. A Black Friday kifejezést a Philadelphiai Rendőrség használta először a hálaadást követő vásárlási őrületre, még 1966-ban. Elsősorban a nagy forgalom miatt kialakuló dugókra és a bevásárló központok végeláthatatlan tömegére utaltak ezzel. 

Egy újszerű felfogás szerint pedig azért is helytálló kifejezés a Fekete Péntek, mert a kereskedők ilyenkor a pirosból (ami a veszteséget jelzi a könyvelésben) átváltanak feketére (ami nyereségtermelésre utal).

Ezt olvasta már?

Vidéken a járvány alatt sem csökkent a plázalátogatási kedv »

4IG 622 (-2,51 ) ALTEO 746 (-0,27 ) APPENINN 366 (0,83 ) AutoWallis 81 (1,75 ) CIGPANNONIA 182 (-3,19 ) DELTA 98 (-2,39 ) EHEP 2480 (-1,59 ) ENEFI 330 (3,12 ) FUTURAQUA 68 (-3,55 ) GSPARK 3280 (-1,20 ) Gloster 2700 (4,65 ) KULCSSOFT 1550 (2,65 ) MOL 1832 (-1,45 ) NORDTELEKOM 30 (-2,60 ) OPUS 255 (-0,78 ) ORMESTER 11500 (-4,96 ) OTP 10930 (-2,50 ) OTT1 199 (3,22 ) PANNERGY 614 (-2,54 ) RICHTER 6635 (-2,71 ) SET Group 67 (-3,44 ) TAKAREK 481 (0,21 ) WABERERS 902 (0,22 )