Problémás az ajándék? Így viheted vissza

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Minden évben - különösen karácsony környékén - problémát okoz a fogyasztóknak, hogy az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket egyáltalán visszavihetik-e a boltba, ha igen akkor meddig, és ha visszaveszik egyáltalán tőlük, akkor cserét, levásárlást vagy vételárat kérhetnek. A problémát nehezítik a fogyasztók 3 és 8 nappal kapcsolatos tévhitei, a kusza jogi szabályozás.

Visszaváltás és csere

Vásárlás előtt és után is jó tudni, mihez van joga a fogyasztónak. Itt van néhány aranyszabály.

A fogyasztó csak webes vagy más csomagküldő, üzleten kívüli (házaló) vásárlás esetén gondolhatja meg magát, ebben az esetben a 14 napon belül elállhat a vásárlástól és követelheti a vételárat, a termék egyidejű visszaküldése mellett.

A kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikkek esetében a jogszabály lehetővé teszi, ha a termék hibás, és a minőségi kifogásunkat 3 munkanapon belül jelezzük, a kereskedő köteles azt cserélni (és nem vállalhatja annak javítását).

Ha boltban vásároltunk, és a termék hibátlan – csak éppen méretben nem jó, nem tetszik, vagy kettőt kaptunk belőle – a vonatkozó jogszabályok alapján nem állhatunk el a szerződéstől. Így sem a pénz visszatérítését, sem a termék cseréjét vagy levásárlást nem követelhetünk.

Van más megoldás és követendő példa!

Az üzletek többsége a szigorú szabályozás mellett érzékelte azt a fogyasztói igényt, hogy - minőségi kifogás hiányában is-, ha a fogyasztók meggondolták magukat, levásárolhassák a termék vételárát vagy akár a pénzt is visszakaphassák.

Egyre inkább egyértelmű, hogy ahol a verseny erős, ott a cégek akár egymásra is licitálnak abban a tekintetben, hogy a fogyasztók mit és mennyi ideig vihetnek vissza.

A Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének megbízásából, a CP Contact Kft., 400 üzletre kiterjedő kutatás készített, amely alapján, egyértelműen kijelenthető, hogy jelentős fejlődésen ment keresztül a kereskedelmi szektor. A felmérésből kiderül az is, hogy a fogyasztók tájékoztatásának módja még mindig fejlesztendő terület.

A szakemberek utánajártak, milyen üzletekbe, milyen panaszkezeléssel, meddig és hogyan lehet visszavinni a nem tetsző karácsonyi ajándékokat:

Forrás: Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda

A Gazdasági Versenyhivatal megbízásából és vele együttműködésben dolgozó, Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai díjmentesen segítenek személyesen, telefonon, online (két ünnep között és januárban is) a fogyasztóvédelmi problémák kezelésében.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Figyelj oda a pénzedre! - Segíthet a lista, melyik alapot válaszd

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Megcsappanó befektetési kedvvel számolnak Európában

Azonban felértékelődik az európai gyártókapacitás.

Egyre többen fektetik be pénzüket

Nőtt a befektetési alapokban kezelt vagyon májusban.

Ezt olvasta már?

Kiberbiztonsági tanácsadó céget vesz a 4iG »