Sikeresen átvette a Főgáz a Tigáz-ügyeleket

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A Tigáz és a Főgáz sikeresen megvalósította az 1,2 millió egyetemes gázszolgáltatásra jogosult ügyfél szolgáltatóváltását október 1-jén, az előírt határidőre. Az egyetemes szolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges ügyfél törzsadatok és a számlázáshoz szükséges adatok átkerültek a Főgáz adatbázisába, az adatmigráció megfelelési aránya 99 százalék felett volt.

Mától a gázszolgáltatással kapcsolatos ügyeket az ügyfelek akadálytalanul intézhetik a két szolgáltató által működtetett ügyfélszolgálati irodákban, azonban a hálózatüzemeltetéssel kapcsolatos ügyekben az ügyfelek már a külön e célra kialakított új TIGÁZ-DSO ügyfélszolgálati irodákat kereshetik fel.

Komoly logisztikát igényelt

A Tigáz és Főgáz szakemberei 2015 augusztusa óta folyamatosan dolgoztak az ügyféladatok átadásának előkészítésén és megvalósításán. Az adatkezelés és –átadás az adatvédelmi és jogszabályi előírásoknak megfelelően zajlott. A Tigáz 1,2 millió ügyfél egyetemes szolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges törzsadatait és a számlázáshoz szükséges adatait adta át a Főgáz részére, az egyes fogyasztói csoportokra külön megbontva.

Az adatok végleges átadását 15 adatátadási teszt előzte meg, amelyek során folyamatosan finomodott a migrációs program, így ennek révén az adatok megfeleltetése a két szolgáltató informatikai rendszerei között egyre pontosabbá vált.

A teljes adatállomány végleges átadása a Főgáz által közölt visszajelzés alapján 99,99 százalékos sikerrel zárult. A két szolgáltató az adatátadást követően 2016. december 31-ig továbbra is szorosan együttműködik, hogy biztosítsák az informatikai rendszer zavartalan és hibátlan működését.  

Lesznek még átfedések

Az ügyfélszolgálati irodák hálózata és működése a szolgáltatóváltást követően a 2016. október 1. – december 31. közötti időszakban módosul, méghozzá térségenként eltérő módon.

Debrecenben, Nyíregyházán, Szolnokon, Egerben és Salgótarjánban a Tigáz korábbi ügyfélszolgálati irodáinak működtetését átveszi a Főgáz és a továbbiakban ezekben az irodákban intézhetők a Tigázzal és a Főgázzal kapcsolatos ügyek. Budapesten, Miskolcon és Érden a két szolgáltató ügyfélszolgálati irodái külön-külön irodában működnek. Január 1-jétől azonban csak a Főgáz ügyfélszolgálati irodái működnek tovább.

Lényeges változás, hogy 2016. október 1-jét követően a műszaki és a földgázhálózat üzemeltetésével kapcsolatos ügyeket az ügyfelek 7 új, külön az e célra fenntartott TIGÁZ-DSO ügyfélszolgálati irodában intézhetik. (Eger, Érd, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Salgótarján, Szolnok) Ilyen ügyek lehetnek többek között: gázigény bejelentés leadása (csatlakozási szerződés megkötésének kezdeményezése); fogyasztásmérő berendezés meghibásodásának bejelentése; szüneteltetési igény; szolgáltatás visszakapcsolása; gázszivárgás és egyéb hibabejelentés. Ezeket az ügyeket online ügyfélszolgálati felületen keresztül is lehet majd intézni, amire vonatkozó részletes információk a TIGÁZ-DSO weboldalán – www.tigazdso.hu – találhatók.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Figyelj oda a pénzedre! - Segíthet a lista, melyik alapot válaszd

A sorrend a múlt hét összesített eladási és vételi forgalmai alapján készült.

Megcsappanó befektetési kedvvel számolnak Európában

Azonban felértékelődik az európai gyártókapacitás.

Egyre többen fektetik be pénzüket

Nőtt a befektetési alapokban kezelt vagyon májusban.

4IG 635 (2,42 ) AKKO Invest 458 (1,67 ) ANY 1270 (2,42 ) APPENINN 359 (1,13 ) AutoWallis 82 (5,68 ) CIGPANNONIA 175 (4,48 ) DELTA 97 (7,10 ) EHEP 2570 (-3,02 ) ENEFI 320 (1,27 ) FORRAS/OE 1140 (6,54 ) FORRAS/T 1400 (-6,67 ) FUTURAQUA 68 (-2,44 ) GSPARK 3400 (0,29 ) Gloster 2500 (-10,52 ) KULCSSOFT 1545 (-0,96 ) MASTERPLAST 600 (0,33 ) MOL 1860 (2,14 ) MTELEKOM 381 (0,66 ) NORDTELEKOM 32 (8,93 ) OPUS 260 (1,96 ) ORMESTER 11700 (-6,02 ) OTP 10900 (0,46 ) OTT1 198 (-2,46 ) PANNERGY 618 (0,98 ) RABA 864 (-0,46 ) RICHTER 6895 (5,67 ) TAKAREK 490 (1,24 ) WABERERS 898 (-1,32 )