Több sebből vérzett a teleshopos reklám

| forrás:
Gazdasági Versenyhivatal
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.

A Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a „Starlyf Fast Heater” hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban

  • valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket (pl. ilyen és ehhez hasonló állításokkal: „A forradalmi thermo-kerámia technológia lehetővé teszi, hogy apró mérete ellenére is olyan hatékonyan tudjon fűteni, mint egy nagyméretű radiátor”; „Egyetlen gombnyomással akár pillanatok alatt felfűthet egy szobát.”; „rekordidő alatt akár 20 nm-re is kiváló”)
  • valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, valamint csak korlátozott ideig elérhető
  • valótlanul tulajdonítottak gyógyhatást a fűtőkészüléknek („enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit”)
  • megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó „delux” verziójáról
  • megtévesztően kínálták a terméket „30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával”, miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult. A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

A PortfoLion 2,4 millió dollárt fektet be

szolgáltatásfejlesztés és nemzetközi növekedés gyorsítása a cél.

Egyre vonzóbb a befektetés Kínában

Gyorsult a Kínába áramló külföldi tőkebefektetések növekedése.

Egy százalékkal csökkent a globális FDI

Minimálisan csökkentek a közvetlen külföldi működőtőke-befektetések.

Ezt olvasta már?

Tutti, hogy még több lesz a reklám idén »

4IG 600 (-3,54 ) AKKO Invest 480 (-0,41 ) ANY 1375 (-0,72 ) APPENINN 370 (-0,80 ) AutoWallis 109 (0,93 ) CIGPANNONIA 185 (-0,75 ) CSEPEL 410 (5,40 ) Duna House A 3800 (-2,56 ) EHEP 8100 (1,25 ) ENEFI 385 (14,24 ) ESTMEDIA 127 (-0,47 ) FORRAS/OE 1770 (-7,33 ) FUTURAQUA 104 (0,97 ) GSPARK 5260 (0,38 ) KPACK 19800 (3,12 ) KULCSSOFT 2900 (2,11 ) MASTERPLAST 756 (-0,53 ) MOL 2590 (1,33 ) MTELEKOM 454 (0,33 ) NORDTELEKOM 48 (1,69 ) NUTEX 40 (1,79 ) OPUS 292 (1,67 ) OTP 15270 (0,79 ) OTT1 210 (-1,41 ) PANNERGY 740 (5,71 ) RICHTER 7005 (1,23 ) SET Group 102 (5,05 ) WABERERS 1085 (-0,91 ) ZWACK 17500 (0,29 )