Több sebből vérzett a teleshopos reklám

| forrás:
Gazdasági Versenyhivatal
| szerző: | olvasási idő: kb. 1 perc

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.

A Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a „Starlyf Fast Heater” hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban

  • valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket (pl. ilyen és ehhez hasonló állításokkal: „A forradalmi thermo-kerámia technológia lehetővé teszi, hogy apró mérete ellenére is olyan hatékonyan tudjon fűteni, mint egy nagyméretű radiátor”; „Egyetlen gombnyomással akár pillanatok alatt felfűthet egy szobát.”; „rekordidő alatt akár 20 nm-re is kiváló”)
  • valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, valamint csak korlátozott ideig elérhető
  • valótlanul tulajdonítottak gyógyhatást a fűtőkészüléknek („enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit”)
  • megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó „delux” verziójáról
  • megtévesztően kínálták a terméket „30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával”, miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult. A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.

Ezt olvasta már?

Nagy bírságot kapott az ÉkszerTV »

4IG 603 (-0,50 ) AKKO Invest 420 (-1,98 ) APPENINN 337 (-3,71 ) CIGPANNONIA 293 (-0,34 ) DELTA 81 (0,87 ) FUTURAQUA 60 (-4,31 ) MOL 1678 (1,51 ) NUTEX 22 (1,13 ) OPUS 244 (-0,81 ) OTP 9215 (-1,02 ) OTT1 179 (2,29 ) RICHTER 6465 (-0,69 ) SET Group 58 (2,28 ) TAKAREK 419 (-3,68 ) WABERERS 1165 (4,02 )