Ütött az ingyenes szállítás órája

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

A harmadik negyedévben rakétasebességgel drágultak a postai, futárpostai szolgáltatások Magyarországon. A szolgáltatások között az első két negyedévben is ez a szektor produkálta a legtempósabb drágulást, a július-szeptemberi időszakban mért közel 10 százalékos növekedés pedig az elmúlt évek legnagyobb mértékű áremelkedésének számít. Szakértői kommentár a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2017. harmadik negyedévi szolgáltatási kibocsátási árakról szóló gyorstájékoztatójával kapcsolatban.

Bengyel Ádám, Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózatát működtető Foxpost Zrt. vezérigazgatója szerint 2017. negyedik negyedében sem lassult érdemben az áremelkedés üteme, 2018-ban pedig további, akár 15 százalékos drágulás sem kizárt, amit egyebek mellett előre vetít, hogy a Magyar Posta áremeléssel indítja az évet.

Itt is kevés az ember

A szakember úgy látja, hogy a szektorban – hasonlóan a magyar gazdaság más ágazataihoz – alapvetően a munkaerőhiány jelenti az egyik fő problémát és részben ezzel magyarázható a drágulás is.

Rengeteg gépkocsivezető hiányzik ugyanis a rendszerből, sokan a jobban fizető közösségi közlekedési vállalatoknál, sokan pedig már külföldön dolgoznak, sofőrt találni így csak magasabb bérekkel lehet.

Az áremelkedés másik oka, hogy az iparágban olyan alacsony árszint és jövedelmezőség alakult ki, ami mostanra tarthatatlanná vált. Az alacsony ár rövid távon ugyan jó lehet az ügyfeleknek, hosszabb távon azonban az elmaradó fejlesztések miatt gyengébb szolgáltatási minőséget eredményez. 

„Hiába van két számjegyű növekedés az internetes kereskedelemben, a kiszállítás volumene ezt nem tudja követni” – véli a Foxpost vezérigazgatója.

Mire számíthatunk?

Szerinte ennek két következménye lehet: nőhet a fix pontra – például a csomagautomatákba – történő kiszállítás (ami jóval kevésbé költséges megoldás, mint a házhoz szállítás), illetve nő a kosárérték. 

"Ingyenes kiszállítást hamarosan csak egy bizonyos érték fölött fognak felajánlani az üzletek, vagy még úgy sem, illetve egyre inkább meg fog szűnni az, hogy ezzel próbálnak versenyezni a webshopok" - véli a szakember.

"Eddig a vásárlók többsége talán bele sem gondolt abba, hogy az ingyenes kiszállítást is fizeti valaki, míg ha ez a költségtétel láthatóvá válik, az valódi versenyt eredményezhet a logisztikai szolgáltatók között”"– mondta Bengyel Ádám.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Életbiztosítás - nem lehet elég korán kezdeni

Minél fiatalabb korban érdemes az életbiztosítást megkötni.

Cégóriások kapkodnak a magyar startupért

Hatmillió dolláros befektetést kap a Shapr3D startup.

Kevésbé borúlátóak Németországban

Kevésbé borúlátó befektetői hangulat Németországban és az euróövezetben.

Ezt olvasta már?

Mi történik, ha Budapesten is befagyasztják az albérletárakat? »

4IG 825 (-4,07 ) AKKO Invest 28800 (1,41 ) ANY 1320 (-0,38 ) APPENINN 422 (-2,09 ) AutoWallis 103 (-0,48 ) BIF 302 (-1,95 ) CIGPANNONIA 264 (-2,04 ) CyBERG 1600 (-5,88 ) ELMU 34000 (-0,58 ) ENEFI 436 (1,16 ) FORRAS/OE 1550 (-8,28 ) FUTURAQUA 100 (-2,91 ) GSPARK 4650 (1,97 ) MOL 2866 (-0,28 ) MTELEKOM 442 (-0,67 ) NUTEX 29 (2,44 ) OPUS 328 (-5,48 ) OTP 13040 (0,85 ) OTT1 256 (-2,10 ) PANNERGY 744 (1,09 ) RABA 1100 (-0,90 ) RICHTER 4814 (-0,12 ) SET Group 110 (-3,51 ) TAKAREK 570 (-1,04 ) WABERERS 1400 (1,08 ) ZWACK 17150 (-0,29 )