Valentin-napon semmi sem drága?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről, az emberek minden eddiginél többet költenek szerelmükre az év legromantikusabb napján. Többek között ezt állapította meg a Mastercard Love Index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján három éves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés idén feltárta, hogy romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

Személyesen jobb vásárolni

A Mastercard adatai szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben – ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.

Az elmúlt évek azt is bizonyították, hogy a szívünkhöz Valentin-napon is egyre többször a gyomrunkon át vezet az út, 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.

Itthon is egyre jobban hódít Valentin

Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, hazánkban egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van.

A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nem csak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát. 

„Az, hogy hogyan fejezzük ki szerelmünket, sokat változott az elmúlt években, de az biztos, hogy február 14. és a szerelem ünnepe népszerűbb, mint valaha – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Nem bízunk az internetben?

A tanulmány, amely a világ 200 országában kutatja a vásárlói szokásokat, más érdekességeket is feltárt.   A személyes jelenlét még mindig számít: az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlás során történik. Ha az internetes költések arányát nézzük, Európa áll az első helyen: az itt élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten.

Az online vásárlásra való átállás ütemében a latin-amerikaiaknál a legnagyobb a változás: 250 százalékos a növekedés három év alatt, míg a lista második helyén a közel-keleti és afrikai régió áll 56 százalékkal.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

A PortfoLion 2,4 millió dollárt fektet be

szolgáltatásfejlesztés és nemzetközi növekedés gyorsítása a cél.

Egyre vonzóbb a befektetés Kínában

Gyorsult a Kínába áramló külföldi tőkebefektetések növekedése.

Egy százalékkal csökkent a globális FDI

Minimálisan csökkentek a közvetlen külföldi működőtőke-befektetések.

Ezt olvasta már?

Többet költünk Valentin-nap előtt »

4IG 614 (1,82 ) AKKO Invest 498 (-1,39 ) ALTEO 870 (0,93 ) ANY 1375 (-0,36 ) APPENINN 367 (1,10 ) AutoWallis 108 (0,93 ) BIF 313 (-0,63 ) CIGPANNONIA 187 (0,54 ) CSEPEL 362 (-25,82 ) CyBERG 1430 (-7,74 ) EHEP 7850 (-1,88 ) ELMU 34400 (1,18 ) EMASZ 31400 (1,29 ) ENEFI 402 (6,35 ) ESTMEDIA 124 (-0,64 ) FUTURAQUA 105 (0,19 ) GSPARK 5140 (-1,91 ) KULCSSOFT 2740 (-4,20 ) MASTERPLAST 760 (-0,26 ) MOL 2668 (1,06 ) MTELEKOM 439 (-1,68 ) NORDTELEKOM 50 (3,12 ) OPUS 290 (0,69 ) ORMESTER 10100 (-2,88 ) OTP 15630 (2,49 ) OTT1 209 (0,24 ) PANNERGY 746 (-0,80 ) RICHTER 7120 (0,85 ) SET Group 101 (-0,20 ) TAKAREK 502 (-0,40 ) WABERERS 1095 (0,46 )