Valentin-napon semmi sem drága?

| forrás:
TF-információ
| olvasási idő: kb. 1 perc

Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről, az emberek minden eddiginél többet költenek szerelmükre az év legromantikusabb napján. Többek között ezt állapította meg a Mastercard Love Index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján három éves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés idén feltárta, hogy romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

Személyesen jobb vásárolni

A Mastercard adatai szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben – ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. A többség még mindig személyesen veszi meg az ajándékokat, de az online tranzakciók száma is 37 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban.

Az elmúlt évek azt is bizonyították, hogy a szívünkhöz Valentin-napon is egyre többször a gyomrunkon át vezet az út, 2014 óta ugyanis 102 százalékkal nőttek az éttermi kiadások világszerte.

Itthon is egyre jobban hódít Valentin

Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, hazánkban egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van.

A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nem csak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát. 

„Az, hogy hogyan fejezzük ki szerelmünket, sokat változott az elmúlt években, de az biztos, hogy február 14. és a szerelem ünnepe népszerűbb, mint valaha – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

Nem bízunk az internetben?

A tanulmány, amely a világ 200 országában kutatja a vásárlói szokásokat, más érdekességeket is feltárt.   A személyes jelenlét még mindig számít: az online kereskedelem növekedése ellenére a Valentin-napi tranzakciók 95 százaléka még mindig személyes vásárlás során történik. Ha az internetes költések arányát nézzük, Európa áll az első helyen: az itt élők 19 százaléka szerzi be a Valentin-napi ajándékokat az interneten.

Az online vásárlásra való átállás ütemében a latin-amerikaiaknál a legnagyobb a változás: 250 százalékos a növekedés három év alatt, míg a lista második helyén a közel-keleti és afrikai régió áll 56 százalékkal.

Hirdetés
Kriptovaluták
Melyik a legjobb lakáshitel?
Hirdetés
Befektetés

Életbiztosítás - nem lehet elég korán kezdeni

Minél fiatalabb korban érdemes az életbiztosítást megkötni.

Cégóriások kapkodnak a magyar startupért

Hatmillió dolláros befektetést kap a Shapr3D startup.

Kevésbé borúlátóak Németországban

Kevésbé borúlátó befektetői hangulat Németországban és az euróövezetben.

Ezt olvasta már?

Aki most adná el lakását, lecsúszott a nagy üzletről »

4IG 848 (1,07 ) AKKO Invest 29600 (2,78 ) APPENINN 430 (-0,46 ) AutoWallis 101 (-2,88 ) CIGPANNONIA 262 (-0,76 ) CyBERG 1480 (-2,63 ) ELMU 34200 (0,59 ) EMASZ 31400 (0,64 ) ENEFI 440 (1,15 ) ESTMEDIA 119 (3,65 ) FORRAS/T 1510 (0,67 ) FUTURAQUA 101 (-0,98 ) GSPARK 4620 (-0,65 ) KPACK 19600 (-0,51 ) MASTERPLAST 760 (-1,30 ) MOL 2852 (-1,31 ) MTELEKOM 445 (-0,22 ) NORDTELEKOM 44 (-1,46 ) OPUS 326 (-3,55 ) ORMESTER 7300 (4,29 ) OTP 13140 (-0,45 ) OTT1 257 (1,38 ) RABA 1085 (-0,91 ) RICHTER 4960 (2,44 ) SET Group 112 (-0,88 ) TAKAREK 576 (0,70 ) WABERERS 1350 (-2,88 ) ZWACK 17200 (0,29 )